Fast lönetillägg?

Det är ju bekymret att folk ser det bara som tillfälliga genomfartsjobb. Bra erfarenhet men inget man vill ägna sig åt, i bästa fall.
Jag är likadan. Gjorde det i väntan på att inse vad jag ville ägna mig åt "på riktigt"...
Nja, det är nog inte det stora bekymret tänker jag . Det behövs både tillfällig och permanent personal, så jag uttrycker nog bekymret mer som att göra arbetsmiljö och villkor tillräckligt attraktiva för alla kategorierna. Det hänger ihop.

(Men jag håller med om att det faktum att det nästan krävs ett ”kall” för att jobba, för att acceptera dåliga villkor, är ett stort problem.)
 
Är det verkligen det? Om branschen varit attraktiv skulle det inte vara nåt bekymmer tänker jag. Det är ju inte brist på människor... studenter osv behöver ju om inte annat jobba just på sommaren. Konstigt nog vill de inte jobba i vården eller..?
I mina ögon är det ett systemfel men det blir bara extra synligt på sommaren när ordinarie slitvargar vill ha ledigt.
Det är ju det hela diskussionen går ut på. Jobbet ÄR inte attraktivt pga kass lön emot ansvar och scheman.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har levt utanför den vanliga arbetsmarknaden i jättemånga år. Mina extrajobb och korta anställningar har varit såna där man får lön...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 860
Senast: Kadi
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 348
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 298
Senast: Cocos
·
Skola & Jobb Jag behöver hjälp att tänka, står vid ett vägskäl och vet inte var jag ska ta vägen. Jag sökte för en tid sedan två tjänster, både är...
Svar
2
· Visningar
740
Senast: Monkie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp