Bukefalos 28 år!

FEI beslutat om nytt internationellt TR

Sv: FEI beslutat om nytt internationellt TR

tråkigt då
antar att det kanske skulle vara okej för "ditt fall" ifall CR räknades?
UAE har exempelvis qualifyer på 40 och 80 km. De har 12 som min och 16 som max.
 
Sv: FEI beslutat om nytt internationellt TR

I TR mom 625 defineras CR som en distansritt på mellan 40 och 50 km.

"Successfully complete 2 National rides between 40-79km at speeds of 16kph or under and 2 additional rides between 80-90km at speeds of 16kph or under. Within 24 months." i svar från FEI.

Jag har mailat SVRF om detta. Hoppas på ett positivt svar!
 
Sv: FEI beslutat om nytt internationellt TR

I TR mom 625 defineras CR som en distansritt på mellan 40 och 50 km.

"Successfully complete 2 National rides between 40-79km at speeds of 16kph or under and 2 additional rides between 80-90km at speeds of 16kph or under. Within 24 months." i svar från FEI.

Jag har mailat SVRF om detta. Hoppas på ett positivt svar!

Ja du Desert_Wind det är mycket som du har fått om bakfoten och försöker göra egna tolkningar av. Jag ska klargöra några saker:

Distanskommittén är en del av SvRF! Om du mailar SvRF om distansfrågor så kan jag lova dig att de vidarebefordrar dessa eftersom det är DiK som jobbbar med alla distansfrågor inom SvRF, inklusive TR-frågor.

Du har tydligen även kontakta FEI beträffande tolkningen av "rides". Jag är tämligen säker på att de svarade att det är upp till det nationella förbundet att avgöra eftersom det är nationella ritter.

Det är nämligen så att det är de nationella förbunden - i vårt fall SvRf, vilket innebär DiK - som beslutar om de nationella reglerna och tävlingarna samt administrerar dessa. Så om DiK beslutar att CR inte räknas i noviskvalificeringen - då gör den inte det. Det är definitivt inte din tolkning av "rides" som avgör det.

Slutligen har jag lite svårt att förstå hur du kan bli så upprörd att du vill sluta rida distans när det enda du behöver göra för att vara kvalad är att rida en 80 km.


Med allt detta sagt, så har vi inom DiK sedan en tidi tillbaka diskuterat detta och beslutat att ändra vårt tidigare beslut och tillåta att CR 40 - 50 km får räknas i den nationella noviskvalificeringen. Men jag måste säga att det var TROTS dina olika inlägg här på Bukefalos, inte tack vare.

Kjell
 
Sv: FEI beslutat om nytt internationellt TR

Ja jag frågade om detta m CR på mötet i lördags, fick svar nej och kände att detta är viktigt för mitt tävlande. Det hade räckt med svaret att ni ska diskutera detta, inte ett rakt nej. Jag har mycket förtroende för distansens kontaktperson på Svrf, självklart så är det bra att h*n kollar med Er. Jag sökte ryttarrepresentanten samma dag, alltså DK men fick ej svar. Som du säkert förstår så lägger vi upp träningsplaner för våra hästar väldigt tidigt. Vad jag pratat med FEI är min ensak men rörde inte bara detta. De är väldigt trevliga och hjälpsamma.
Jag är glad att DK anser att de ska arbeta för distansen och dess ryttare i Sverige och är mycket väl medveten om ideellt arbete inte alltid uppskattas.
Tack återigen
 

Liknande trådar

  • Artikel
Företag We are located on the north side of Lake Balaton. Surrounded by hills and vineyards, we have access to excellent trails and even better...
Svar
0
· Visningar
413
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
217
Senast: 95johsv
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
13 406
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Läste denna artikel idag, som bland annat säger följande (min kursivering): ' He and his colleagues devised a model that captured the...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
4 897
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Kattbilder #9
  • Bilsätesskydd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp