Fel vara levererad

Skumt.

Nej det ska man inte men sa du till dem att du reklamerade byxorna eller sa du att du ville returnera dem?
Jag sa att jag fått fel byxor i fel storlek, att det inte var de byxorna jag beställt. De sa att enligt deras system såg allt ut att stämma. Och enligt påsen som byxorna kom i så stämde det. Det fanns ingen lapp i byxorna som berättade vad varan hette, bara storleken fanns angiven i byxorna (och säkert ngt tvättråd). De sa att de skulle utreda saken när jag skickat tillbaka byxorna och de kikat på det. Och sedan bestämma hur de skulle gå vidare. Men sedan ville de ändå inte betala frakten. Deras återskickningsblankett hade inget klockrent alternativ för mitt problem, så jag kryssade efter instruktion från kundtjänst.
 
Det sa de ju?! Det jag strukit under.

Ja förlåt lite otydligt skrivit, kundtjänsten svarade det i ett mail, men jag tycker att dom borde ha skickat ut påminnelser? Dom hade ju alla mina kontaktuppgifter. Känner ingen direkt skuld över att inte ha lämnat tillbaka ett trasigt bord och en trasig stol.
 
Jag beställde benskydd till hästen en gång och fick ett träns. Det löste sig efter kontakt med företaget men de kunde inte riktigt svara på varför det blev fel. Lite förvånad blev jag iallafall när jag öppnade paketet. På följesedeln stod det benskydd av rätt märke. Kanske nån bukefalist som fick mina benskydd istället för ett träns? :D
 
Beställde byxor från Bonprix. Ett par var uppenbart fel, fel storlek och fel sorts byxor. Fick själv stå för returfrakten, och om jag ville ha rätt byxa och storlek skulle det kosta ytterligare en frakt (49:-/frakt). Jättedåligt!

Lustigt, när jag pratat med dom har dom varit väldigt tillmötesgående! Bla frågat efter ett linne om det var stort eller litet i storleken, dom visste inte utan sa beställ, testa och passar det inte bjuder vi på tillbakafrakten!
 
Jag beställde ett träns som skulle skickas först när jag betalt, jag ångrade mig och tog ej bort beställningen (den var ju inte komplett). Fick tränset som var felsytt sen dess har jag inte hört något från dem.
 
Jag sa att jag fått fel byxor i fel storlek, att det inte var de byxorna jag beställt. De sa att enligt deras system såg allt ut att stämma. Och enligt påsen som byxorna kom i så stämde det. Det fanns ingen lapp i byxorna som berättade vad varan hette, bara storleken fanns angiven i byxorna (och säkert ngt tvättråd). De sa att de skulle utreda saken när jag skickat tillbaka byxorna och de kikat på det. Och sedan bestämma hur de skulle gå vidare. Men sedan ville de ändå inte betala frakten. Deras återskickningsblankett hade inget klockrent alternativ för mitt problem, så jag kryssade efter instruktion från kundtjänst.
Då var det nog därför de debiterade dig. Eftersom du inte sa att du ville reklamera.
 
Jag har köpt en klocka på eBay (för hela 19kr), som jag fick avi för att hämta ut. I paketet visade det sig istället ligga en liten spelkonsoll (som Gameboy fast nyare då...), och då kom jag och tänka på att det borde väl vara fler här som fått annat än ni beställt, eller om varan inte motsvarade förväntningarna?
I det här fallet är det ju bara att skratta åt det och informera eBay om att det inte är rätt nånstans. :)
Vi skulle få en gratis högtalare av 3 för att de inte hade rätt färg inne på mobilen och vi fick vänta. Vi fick en som kostade 2-3 000 och en avbetalningsplan. Vilken chock när jag öppnade paketet helt glatt och förväntade mig en gratis minihögtalare men hittade en maffig en i speciellt plastskal tillsammans med första fakturan, gah! Panik, paketet var ju öppnat. Ringde och klagade och sa att vi ville skicka tillbaka och inte betala, för vi hade dessutom redan en stor högtalare. Fick behålla den, utan betalning.
 
Men alltså.
Om man säger att man fått FEL vara levererad till sig, borde de inte då förstå att de gjort ett fel? Oavsett om man slänger sig med ordet reklamation eller inte?
Jag har sett flera som har klagat på detta på BonPrix's facebooksida och de har fått till svar att de självklart ska få tillbaka pengarna för returfrakten.
 
Det här var ju på jobbet iofs men felleverans och i efterhand kan man väl skratta åt det.:p

Beställning på fin affärsmiddag och de ville äta en finare plattfisk jag faktiskt inte ens minns namnet på nu :o
Beställer fem kilo färsk filé till nästa leverans. Inga problem.
Hem kommer t j u g o fem kilo hel fisk!O_o
Paniken innan jag fått tag på rätt person som bekräftar att jag beställt rätt men fått fel. Pju!
De var så förbannat jäkla svåra att filea annars kunde man kanske fixat det så att jag använt av dom istället. Men de fick gå tillbaka till grossisten, som bad mej frysa alltihop :o vad de gjorde med dom sen vågade jag aldrig fråga..

Undrar ibland än idag vem som fick bära hundhuvudet för det misstaget och vart i ledet det gick fel, för det var verkligen ingen billig historia!
 
Jag fick just ett antal tapetrullar fellevererade, kollade såklart på beställningen och företaget hade skickat fel artikel nr.

De korrekta tapeterna kom strax tillsammans med en påse Gelé Hallon :D, jag returnerade de felaktiga taperna på leverantörens bekostnad - nemas problemas! :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 622
Senast: Lhas
·
Ekonomi & Juridik Hej alla bukisar! Nu måste jag fråga om råd då jag inte vet vad jag ska göra. Det är så här att jag fick hem mitt halvblodsto förra året...
2
Svar
39
· Visningar
5 690
Senast: pews1972
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
10 832
Senast: LelleLilla
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 900
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp