Felbehandlad av veterinär

Sv: Felbehandlad av veterinär

va menar du med att operera dit ett virus, det finns ju inget virus!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Felbehandlad av veterinär

Redhorsefarm skrev:
Vad var det som gjorde att det tog 3 år?
Att ro igenom det i vederbörande instanser samt överklagan av veterinär till länsrätt och kammarrätt för att till sist ta tillbaka sin klagan.
 
Sv: Felbehandlad av veterinär

Du börjar skönja varför vissa grupper arbeter i skyddad verkstad. Dom ska vara oantastliga, så fort kritik höjs så drar leden ihop sig.
Det blir så med monopol av titel och inte duglighet. Man kan vara hur oduglig som helst och ändå ha full backup från kåren.
 
Sv: Felbehandlad av veterinär

Så man knappt säga att du fick upprättelse.
Finns det något exempel på felbehandlig där dom omedelbart har sagat att det vart fel och sen tagit på sig fullt ansvar?
Vi har ännu inte fått något ex på att nån fått ersättning, bara en hörsägen om att nåns bekant fått.
Däremot är det inte svårt att lista upp fel behandlingar och fel diagnoser.
Som den som behandlases för kolik och hade spräckt skallben, den dog. Fast det hade den nog gjort ändå, trots fel diagnos och felbehandling.
 
Sv: Felbehandlad av veterinär

__Stilett__ skrev:
Vad menar du med att operera dit ett virus, det finns ju inget virus!

Jag uppfattade det som att hästen fått en virusinfektion efter eller i samband med operationen. Har den inte det, så är det ju bra.
 
Sv: Felbehandlad av veterinär

Det är ju det den inte har. Den har ju ingen virusinfektion men har blivit behandlad som om den hade det i 7 mån
 
Sv: Felbehandlad av veterinär

Helt annat som hittades på buke.

- Ska distriktsveterinärer bedriva djursjukhusvård för sällskapsdjur på nätterna och samtidigt arbeta på dagarna?

Denna veterinär lät en häst dö.

Nu plötsligt så är inte hästar att anse som livsmedel. Varför då ha livsmedelshantering som krav på hästägare?
 
Sv: Felbehandlad av veterinär

När jag iof gick till veterinären med min hund för att han luktade så fruktansvärt illa åt dåligt mm fick jag en magmedicin men han hade fel på toncillerna i halsen och var tvungen att opreras som vi kom på 1 år senare men jag ringde till uppfödaren som rekommenderade veterinären och hon ringde veterinären och sa att hunden var felbehandlad stod på sig osv och jag fick tillbaka mina pengar för att jag också lagt ut flera tusen på felbehandlingar så är du säker på att hon är felbehandlad se till att få dina pengar tillbaka! Det är det enda rätta faktiskt, hoppas allt löser sig!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 654
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Med min förra hund var jag ofta hos veterinären pga oturshund, så jag har liksom koll på hur det brukar gå till. Mina nuvarande hundar...
Svar
19
· Visningar
2 046
Senast: McFlurry
·
Hästvård Det har ju kommit lite nya behandlingar på senare år är när det gäller att behandla osteoarthros. Har nån provat? Tänker tex stamceller...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Sandraa_
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp