Bukefalos 28 år!

Felstavningar

Sv: Felstavningar

*kl*
Har inte orkat mig igenom hela tråden, så den här kan ju vara med redan...
"En svart hårig sjuk sköterska"

För övrigt irriterar jag mig på ungefär samma saker som andra nämnt i den här tråden ;)
 
Sv: Felstavningar

*kl*

I Åhléns reklam för Pugh Rogefeldts skiva heter han plötsligt Pugh RogeRfeldt.

Det var något ruskigt roligt i Bohusläningen (obs: inte felstavat ;)) i helgen, men jag kan inte för mitt liv komma ihåg vad det var. Får fundera!
 
Sv: Felstavningar

Philadelfiaost
Qourn / Qorn
Coccos

Jag fattar inte hur det kan bli så fel på just varumärken, man ser väl vad det står på förpackningen?
 
Sv: Felstavningar

Eller som i kursen jag läst nu, när vi haft återkommande seminarier och diskuterat en och samma bok flera gånger. Författaren heter Treib, men ganska många envisades med att dels uttala det Trieb (trots att andra, samt läraren uttalade det korrekt) och även (insåg jag idag) stava hans namn så, vilket jag verkligen inte kan förstå. Namnet står flera gånger, både på framsidan av boken samt under kapitel i boken, ändå blir det fel.
 
Sv: Felstavningar

Sånt är ju typiskt. Vi läste en del artiklar av en kvinna som heter Rachel Brownstein på universitetet. Föreläsaren - och jag - uttalade det "stajn" men alla andra envisades med att säga "steen" och det drev föreläsaren - och mig - till vansinne. Hon rättade flera gånger om men det fastnade aldrig.

*kl*

Fick just ett mail från ett företag där de informerade mig om min "prenummeration".
 
Sv: Felstavningar

Kl

Hörde på radion, ett nässpray. Jag säger en nässpray. Vad säger ni? Vad är det rätta?
 
Sv: Felstavningar

Upptäckte just att jag skrev fel i en annan tråd :o:o Jag skrev "Ikväll vart det bättre". "Var bättre" heter det väl? :o
*skämmas* :angel:
 
Sv: Felstavningar

från en artikel i tidningen Lundagård:

"Nu har ni enbart kollat på bröd, tror ni inte att det kan vara så att studenter i högre genomsnitt än andra får i sig fibrer och vitaminer genom till exempel linser, grönsaker och böner?"

(Jag tror absolut att de högre makterna är inblandade i att förse studenter med vitaminer förresten.)
 
Sv: Felstavningar

Ser att tråden är gammal men, sjukt hemsk tråd :crazy: är det verkligen så illa att folk inte har bättre saker för sig än att irritera sig på hur man talar eller skriver?! Huvudsaken bör väl ändå vara att man gör sig förstådd! Får ont i magen av att se att denna tråd har fått nästan hundra sidor med folk som uppenbarligen lägger ned mer energi på att irriterar sig på felstavningar än att faktiskt se vad folk provar få sagt.

Man blir ju inte direkt sugen på att någonsin uttrycka sin åsikt när man förstår att det är min stavning folk tittar på och inte helheten av mitt inlägg. min räddning har i alla tider varit att jag bryr mig inte om hur folk stavar så varför skulle dem kolla på hur jag stavar?! Men den uppfattningen var tydligen extremt felaktig.

Undrar om ni sitter och irriterar Er på folk som haltar, har talfel eller på något annat sätt inte beter sig korrekt och perfekt oxå.

skaffa ett liv :mad:
 
Sv: Felstavningar

O och p sitter bredvid varann på tangentbordet, det är väl inte så konstigt hur det där felet kom till?

Mósa: hoppas att du kan ta tråden mindre allvarligt. Du har ju skrivit att du har läs- och skrivsvårigheter, jag förstår att det är trist läsning.

Själv tycker jag att den här tråden blev meningslös för väldigt många sidor sedan. Det är kul att hitta och diskutera felstavningar som sprider sig viralt över nätet, eller skrivfel som är något i hästväg eller på annat sätt lustiga. Men sedan flera veckor består tråden mest av enstaka, oftast enkla fel som någon hittat och noterar här. Ibland rena knapptryckningsfel. Jag förstår inte meningen med det, om det inte för att känna sig duktig själv. Att någon skrivit aggresiv i stället för aggressiv är väl inget att bry sig om?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 184
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 525
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 164
Senast: Madalitso
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 341
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp