Fia ska till doktorn

MissFideli

Trådstartare
Imorgon ska vi till doktorn och titta på såret. Förhoppningsvis kan vi utesluta ringorm och då kan jag och Abbie åka till utställningen iaf. Annars tar dom prov och försöker få svar innan nästa helg så jag vet säkert.

Min lillkicka (nja, storkicka kanske passar bättre) hon som inte är rolig hos veterinären.
 
Det var ett "vanligt" allergisår. Eller vet kunde inte garantera att det inte var ringorm, men hon sade att risken var nästan obefintlig så utställningen skulle jag åka på tyckte hon. Fia har fått en hydrokortisonsalva som vi ska smörja med 2 ggr/dag i 10 dgr och hoppas att det blir bättre. Antagligen är det inte foderallergi heller, utan nått annat hon reagerar på, nått ute.

Underbart !! Och hon var så duktig, min stolthet !! :love: :love:
 

Liknande trådar

Katthälsa I torsdags var Miss Li hos veterinären för att hon hade ett litet sår, cirka 2-3cm, som behövde tittas till. Veterinären konstaterade...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: Bapelsin
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 549
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 733
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 305
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Melatonin
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp