Filmrepliker du älskar!

Kanske inte en filmreplik direkt men den här scenen var så himla stark .. :heart
Oskar Schindler: I could have got more out. I could have got more. I don't know. If I'd just... I could have got more.

Itzhak Stern: Oskar, there are eleven hundred people who are alive because of you. Look at them.

Oskar Schindler: If I'd made more money... I threw away so much money. You have no idea. If I'd just...

Itzhak Stern: There will be generations because of what you did.

Oskar Schindler: I didn't do enough!

Itzhak Stern: You did so much.

[Schindler looks at his car]

Oskar Schindler: This car. Goeth would have bought this car. Why did I keep the car? Ten people right there. Ten people. Ten more people.

[removing Nazi pin from lapel]

Oskar Schindler: This pin. Two people. This is gold. Two more people. He would have given me two for it, at least one. One more person. A person, Stern. For this.

[sobbing]

Oskar Schindler: I could have gotten one more person... and I didn't! And I... I didn't!

:cry::heart
 
"Everywhere we go -Everywhere we go-, people wanna know -people wanna know-, who we are -who we are-, so we tell them -so we tell them- We Are The Titans! -We Are The Titans!- The Mighty Mighty Titans! -The Mighty Mighty Titans!..."
 
Fran filmen "Goodfellas" (jag kan inte Svenska titeln)

Hustrun talar om for Maken i maffian att hon ska ut och handla. Han fragar hur mycket pengar hon behover. Hon mater upp 6-7 cm mellan fingrarna och sager, "This much". :p

The Princess Bride

Inigo Montoya: I just work for Vizzini to pay the bills. There’s not a lot of money in revenge.
 
"Danskjävlar!" (Muttras flitigt i skidbacken, med glimten i ögat, när "skidåkare" från vårt grannland bevisar att deras högsta berg är högt som en grop ;) )
ofta följt av "Närmast gubben vinner!" Eller "tyngden på dalskidan älskling!"

"I have not the pleasure of understanding you." Och "You want to tell me, and I have no objection to hearing it." Är ju klassiker:)

"Man ska kalla mig Herr Griiiis!"

"Run
Forrest, run!" :D

Generellt använder jag alldeles för mycket filmcitat som mina hemska vänner inte alltid fattar :meh: :p men kommer inte på några just nu bara för det

Vi har samma smak märker jag :D Jag är svår att umgås med i perioder om man inte sett sina disneyfilmer..

Förutom herr gris:

Slemmigt men mättande

Vad vill du jag ska göra då, klä mig i bastkjol och dansa hula hula?

klockan är tre o allt är lugnt

Snälla ni jag dricker aldrig starkt!

(Jag kan hålla på ett tag :angel:)
 

Liknande trådar

Fritid Hej! Minns en film jag såg när jag var yngre men som jag verkligen inte kan hitta och minns inte namnet, kanske någon känner igen den...
Svar
8
· Visningar
1 473
Senast: Milene
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·
Relationer Behöver lite råd. Svaret är säkert självklart för dom som inte sitter mitt i det sas men för mig är det inte lika självklart. Jag är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 073
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 892

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp