###FILMTRÅD NR 4 På våra vackra dressyrhästar###

Så fräckt att det går att bädda in filmer enkelt nu! Jag lägger en film på min skrutta här också. Hon är och löshoppar för andra gången i livet. Eventuellt ska hon visas på treårstestet, vi får se hur hon utvecklats när vi är lite nämare i tid :)
Skoj! Vad fin hon ser ut, är det på skolan? :) Ska ni dit nån mer gång? Hade ju planer på att fortsätta löshoppa med min lilla, men nu är hon precis seminerad och matte har haft fölvak så det har inte blivit av.
 
Skoj! Vad fin hon ser ut, är det på skolan? :) Ska ni dit nån mer gång? Hade ju planer på att fortsätta löshoppa med min lilla, men nu är hon precis seminerad och matte har haft fölvak så det har inte blivit av.
Japp det är på skolan och hon kommer, om allt går som planerat, vara med på de löshoppningar som är fram tills det är dags för test. Vi kanske kan ses där ngn gång? :)
 
Japp det är på skolan och hon kommer, om allt går som planerat, vara med på de löshoppningar som är fram tills det är dags för test. Vi kanske kan ses där ngn gång? :)
Ja, eventuellt! Beror lite på om hon tar sig, vill ogärna köra med de dräktiga och hon är rätt uppe i varv även i vanliga fall hehehe...
Kommer vi få se din gula under säsongen? Tänker om du har planer på o betäcka efter 3 års? Hon har ju himla trevlig stam :)
 
Ja, eventuellt! Beror lite på om hon tar sig, vill ogärna köra med de dräktiga och hon är rätt uppe i varv även i vanliga fall hehehe...
Kommer vi få se din gula under säsongen? Tänker om du har planer på o betäcka efter 3 års? Hon har ju himla trevlig stam :)
Jag tänker att du kan komma själv annars och sitta o skvallra lite på läktaren :) Jag vet inte alls hur jag ska göra med henne, sälja, skicka till ryttare eller betäcka?
 
Jag tänker att du kan komma själv annars och sitta o skvallra lite på läktaren :) Jag vet inte alls hur jag ska göra med henne, sälja, skicka till ryttare eller betäcka?
Absolut, har eventuellt lite folk som behöver hjälp med att hoppa sina unghästar också så vi ses säkert nån gång framöver! Förstår beslutsångesten, lider av den själv.;) Blir säkert toppen hur du än väljer att göra men som avelsnörd är det så klart kul o se så fina ston i avel. :) Nu ska jag sluta kapa tråden. :D
 
@Fenestra Tyckte väl att jag kände igen ridhuset! Säg åt dom nästa gång atta ygga löshoppningen som det är på unghästtestet. Bommen in ska ligga sned i hörnet. Nu är hon väldigt duktig och försiktig in, men har de bråttom in är den snelagda bommen i hörnet suverän.
 
@Fenestra Tyckte väl att jag kände igen ridhuset! Säg åt dom nästa gång atta ygga löshoppningen som det är på unghästtestet. Bommen in ska ligga sned i hörnet. Nu är hon väldigt duktig och försiktig in, men har de bråttom in är den snelagda bommen i hörnet suverän.
Yes, de brukar lägga den på sniskan. Vet inte varför den låg såhär denna gången. :)
 

Pärlan på töm, superkortis. Kom ihåg när någon i avelstråden kallade henne medioker, vet inte om jag håller med? Visst, jämför man med Deja som den personen gjorde kanske men... Här är hon alltså precis igångsatt efter en smäll på höften och jag tycker då hon är ganska häftig ändå!
 

Pärlan på töm, superkortis. Kom ihåg när någon i avelstråden kallade henne medioker, vet inte om jag håller med? Visst, jämför man med Deja som den personen gjorde kanske men... Här är hon alltså precis igångsatt efter en smäll på höften och jag tycker då hon är ganska häftig ändå!
Jag tycker hon är jättefin!
 
Jag tycker hon är jättefin!

Tack! :) Det gör ju såklart jag med men jag är ju väldigt partisk, hehe. Jag tycker mest om hur läraktig hon är, väldigt smart och klok, hon tänker verkligen till när man ber om något, avskyr att göra fel. Det är alltid kul att jobba med henne även när vi har missförstånd.
 

Pärlan på töm, superkortis. Kom ihåg när någon i avelstråden kallade henne medioker, vet inte om jag håller med? Visst, jämför man med Deja som den personen gjorde kanske men... Här är hon alltså precis igångsatt efter en smäll på höften och jag tycker då hon är ganska häftig ändå!
Har ngn på allvar kallat din häst medioker?! Taskigt.... Jag tycker inte att hon är medioker utan ser trevlig ut! Nu blandar jag ihop stammar etc men vad är det för pålla nu igen?
 
Har ngn på allvar kallat din häst medioker?! Taskigt.... Jag tycker inte att hon är medioker utan ser trevlig ut! Nu blandar jag ihop stammar etc men vad är det för pålla nu igen?

Jajamen! Utan att ha sett henne antar jag eftersom jag inte hade lagt ut några bilder i tråden och aldrig interagerat med människan förr. Hon är Chirlon - Rubinrot, från Poul Erik :)
 
Min Rubinrot-tjej :heart

Vi har ju varit lite tveksamma om hon ska gå på kandar eller tränsbett framöver, hon blev lite kort i nacken på kandaret tyckte jag och min "on/off"-vilja aktiverades av den (jag vill gärna "checka" henne med handen i ingången till nya moment) men nu tycker jag faktiskt att det fungerar riktigt bra! :love:
Spännande se vad som händer, hon är rena rama lyckopillret att rida och just nu känns det som om hon förstår grunderna och vi kan kanske komma vidare? Vi får se, oftast tar det mer tid och träning än man vet på förhand (och det är tur man inte vet på förhand hur mycket tid det kommer ta :eek: för då skulle man nog gett upp på förhand många gånger :cool:)
 
@mooi Men hejja vad det rullar på :)

Tror det är jätteklokt av dig att åka iväg till en vän sådär som dessutom har resurser att lotsa er fint ! Det tar mycket fokus ifrån att spänna in sig mentalt om inte annat, och tänka /fokusera bortsett från det, vilket jag tycker känns /syns på filmen med kommentarer och stöttningen :)

Tror det kommer lösa sig fint med hästen utifrån det du redovisat och visar ! Men som sagt - beundrar dig att du valt att trots allt gravt oväntat otippat valt att ändå behålla hästen utan att "reklamera" .
Även om "reklamation" generellt ofta är överdrivet osv och även jag själv avskyr "fenomenet"
 
Senast ändrad:
@mooi Men hejja vad det rullar på :)

Tror det är jätteklokt av dig att åka iväg till en vän sådär som dessutom har resurser att lotsa er fint ! Det tar mycket fokus ifrån att spänna in sig mentalt om inte annat, och tänka /fokusera bortsett från det, vilket jag tycker känns /syns på filmen med kommentarer och stöttningen :)

Tror det kommer lösa sig fint med hästen utifrån det du redovisat och visar ! Men som sagt - beundrar dig att du valt att trots allt gravt oväntat otippat valt att ändå behålla hästen utan att "reklamera" .
Även om "reklamation" generellt ofta är överdrivet osv och även jag själv avskyr "fenomenet"

Jag är väldigt glad att kompisen kom hem från Tyskland och bosatte sig inom 1h resväg :angel: Och sen att hon funkade bra till Nelli, det var ju lite av en chansning när vi åkte förra gången - skulle det funka eller skulle hon (Nelli) bli riktigt :rage: ? Men hon tar henne bra, sitter bara lugnt när hon studsar och berömmer massor när hon slappnar av, och skrattar mest när det blir lite "mycket" och säger bara; sålänge hon går framåt...
För mig funkar det bra att prata med någon när jag rider, för då slappnar jag av - för jag ÄR fortfarande spänd, vilket syns (inte som innan dock, nu börjar jag vänja mig :p ).

Jag hoppas det ska fortsätta såhär, sakta men säkert att det lugnar sig. Ang "reklamation" så har den tanken såklart varit uppe... Men mitt resonemang just nu är att nej, jag vet ju inte om jag kommer reda ut henne såpass att hon kommer funka okomplicerat till det som det var tänkt, men jag vet ju inte heller att jag INTE kommer lösa det - och det behövs mer tid till för att se det, såååå here we are. Detta blir ju också en resa liksom :rofl:
 
Från dagens utflykt. Jag är skitförkyld och ser att jag nu visst sitter som en kratta (en "försiktig" mes-sits), men men -det ska jag väl lyckas rätta till nån gång :p


Nej du sitter inte som en kratta men hon placerar över dig på höger sida? Är mest troligt hon som tycker det är käckt för då kan du inte riktigt få henne att jobba med ett svagt vänster bakben?
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 428
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
682
Senast: Mandarinen
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 889
Senast: pews1972
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag skulle få rida min hoppkompanjon Dunja - fina fröken långöra - på clearrounden som jag anmält mig till på ridskolan. Det kändes bra...
Svar
0
· Visningar
821
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vikt och hälsotråd 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp