Finns detta täcke?

Morran

Trådstartare
Behöver ett nytt täcke till hästen och vet precis vad jag vill ha. Har bara inte hittat det än. Finns detta täcke:

-INTE Horseware , har redan och är inte imponerad av kvalitén. De var bättre förr.
-Minst 1000 dernier i yttertyget
-Ofodrat
-Löstagbar hals
-Nån form av Linersystem är bonus
-Pris runt 1000-1500kr
 
Osäker på priset men Bucas Select? 1200 den, ska finnas i light. Har det inte själv men varit nöjd med mina andra Bucastäcken.
 
Osäker på priset men Bucas Select? 1200 den, ska finnas i light. Har det inte själv men varit nöjd med mina andra Bucastäcken.

Intressant. Har ett Smartex Rain men gillar inte fleecefoder, annars är det kanon. Ska kolla foder i Selecten, tack!
 
Behöver ett nytt täcke till hästen och vet precis vad jag vill ha. Har bara inte hittat det än. Finns detta täcke:

-INTE Horseware , har redan och är inte imponerad av kvalitén. De var bättre förr.
-Minst 1000 dernier i yttertyget
-Ofodrat
-Löstagbar hals
-Nån form av Linersystem är bonus
-Pris runt 1000-1500kr

Bucas irish turnout. Dock inget linersystem
 
Jag ska testa Premier Equine nästa gång tänkte jag!

Shires? Rejäla åtm o vattentäta på riktigt!

Har ett Shires Typhoon halvhals, 1600 dernier och 100g fyllning som jag gillar skarpt! Dock verkar det som om alla deras ofodrade täcken bara har 600 dernier, annars hade det varit det givna valet :(
 
Jag älskar weatherbeeta täckerna, vet att de finns med avtagbar hals i deras vintertäcke iaf då jag har ett, så borde finnas som ofodrade med tycker jag :) De finns i både 1200D & 600D.
 
Har ett Shires Typhoon halvhals, 1600 dernier och 100g fyllning som jag gillar skarpt! Dock verkar det som om alla deras ofodrade täcken bara har 600 dernier, annars hade det varit det givna valet :(

Va?! Min plan B är ju typhoon för det ofodrade :( det är ju det ytteryget man vill åt!
 
Det värsta är att Shires verkar ändra i sitt sortiment, jag kan inte se deras Typhoon på deras hemsida iaf.
Svea sverigetäcket ska göra jäkligt bra täcken, men har inte linersystem.
 
Jag älskar weatherbeeta täckerna, vet att de finns med avtagbar hals i deras vintertäcke iaf då jag har ett, så borde finnas som ofodrade med tycker jag :) De finns i både 1200D & 600D.

Nope, kollat på Weatherbeeta också. Ofodrade i 600D finns med avtagbar hals. Ofodrade i 1200D finns INTE med avtagbar hals :arghh:
 
Det värsta är att Shires verkar ändra i sitt sortiment, jag kan inte se deras Typhoon på deras hemsida iaf.
Svea sverigetäcket ska göra jäkligt bra täcken, men har inte linersystem.

Jag vet, så kasst! Typhoon finns kvar om du kollar under fliken Performance. Men då bara med fast hals och med foder. Knep ett utgående Typhoon med halvhals förra säsongen, kommer vårda det ömt.
 
Hrm, lutar mot ett Bucas Select eller Irish Turnout. Premier Equine verkar bra, men jag skulle gärna klämma på ett innan jag beställer från UK. Bucas vet jag att passformen funkar för min häst iaf
 
Jag kör alltid på PE, dessutom jättesmidigt att beställa, snabb frakt och ofta bra erbjudanden. Världens bästa täcken ☺️ Aldrig besviken med dem!
 
Supervanligt att tunna ute o stalltäcken inte finns i det rejäla tyget.

http://www.premierequine.co.uk/PBSCCatalog.asp?CatID=2015808 Buster Titan?

100 g fyllning. :( Men det kanske blir nån annan variant därifrån, blir nyfiken då många verkar tycka om dem.

Hur som, åkte ut till stallet i gårdagens brutala skyfall, hittar hästen blöt in på bara skinnet i sitt j-a Amigo Bravo-täcke. Åker och köper ett Bucas Irish Turnout i ren ilska.:p (De 50g fyllning valde jag att blunda för. Det blev till och med en blå hals till det svarta täcket då det var utplockat i storlekarna. Så arg var jag :angel:)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 134
Senast: super
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 903
Senast: Pyrran
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 177
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 743
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp