Bukefalos 28 år!

Finns hunden för mig?

isafore

Trådstartare
Om ett år ungefär har jag planer på att skaffa min första egna hund. Jag är vid det tillfället 20 år, boendes ensam i lägenhet, pluggar på halvfart. Nu undrar jag om det finns en hund som skulle trivas och funka hos mig?

Jag är uppvuxen med flat coated retrievers. Jobbar extra hos ''våran'' uppfödare. Har jobbat på hunddagis/pensionat där jag fick mycket positiv respons och fick ta promenader och annan aktivering/träning med de ''svåra'' hundarna. Har med familjens hundar provat på det mesta i träningsväg, agility, lydnad, viltspår, spår, utställning, flyball för att nämna några.

Det som jag vill fortsätta att träna/tävla är utställning och lydnad, men jag skulle även vilja träna och ev tävla viltspår och/eller agility.

Jag är ute efter en mellanstor eller stor hund, ej liten. Den får dock ej vara ''tung'', utan den ska vara smidig och spänstig. Pälsvård inga problem. Likaså vakt och/eller enmanshundar. Hunden ska vara arbetsvillig, lättlärd och motiverad.

Jag är ganska nöjd med flatten men tycker dock dom är aningens för stressade. Hittar jag ingen ras som passar mig bättre så blir det dock en flat till för mig.

Vad tror ni skulle passa mig?
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 746
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 779
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 028
Senast: Farao
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp