Bukefalos 28 år!

"fladdrig" rörelse med framben

Sv: "fladdrig" rörelse med framben

Ja, allt kanske bara är ett resultat av de problem han haft med knäna. Att han lagt sig till med en gång som "passat" honom. Sen oavsett han blivit bra eller inte så fortsätter han med det.
Fast nu var det ju inte orsaken till att han gör så du vill analysera utan hur man ska få honom bättre. :o

Fast det är ju också svårt när man inte är säker på vad det är. Ska bli spännande att höra hur det går med "bokstavsövningen" ;)

När det gäller skoning och beslag så är det nog bara att prova sig fram och se om nåt hjälper. Tyngre/lättare skor, boots? Etc.....
Hur skulle man gjort för hjälpa en biljarderande häst tex? Kanske finns det någon sån lösning som skulle passa honom?

Bara spekulerar.... :idea:
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Känns som jag frågat typ alla jag känner för att bara höra hur de tänker om detta, men hör ändå gärna lite mer input/tankar...
Svar
11
· Visningar
1 252
Senast: fridaxi
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
10 662
Senast: squarepants
·
Hästvård Jag misstänker att det här kan bli långt och mest vill jag skriva av mig och få alla bitar sammanfattade på ett ställe. Alla tankar och...
Svar
5
· Visningar
1 718
Senast: Jerseyite
·
Hästvård ja som rubriken lyder, hur länge 'måste' man kämpa och när är det 'okej' att ge upp? :cry: slits mellan förtvivlan och hopp hela...
2
Svar
21
· Visningar
3 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp