Bukefalos 28 år!

Fläckar på överdrag, hjälp

MJLee

Trådstartare
Jag har en dyna för min balkongsoffa. Tyvärr så krävs det bara lite vatten för att det ska bli stora fula fläckar. Ena sidan är full av fläckar och den andra var helt ok till idag när jag skulle vattna en blomma och det svämade över och plaskade ner. Det var alltså bara vatten men ändå har det blivit en ful fläck. Jag kan inte ta av den så antingen får jag lämna in den för att klä om helt eller stå ut med fläckarna. Är det någon som vet ett trick för att bli av med fläckar som orsakas av bara vatten?

Så här ser den fula sidan ut. Tänker att jag kan experimentera med fläckarna där. De flesta är alltså vanligt vatten.


20240518_212203.jpg
 
Jag har en dyna för min balkongsoffa. Tyvärr så krävs det bara lite vatten för att det ska bli stora fula fläckar. Ena sidan är full av fläckar och den andra var helt ok till idag när jag skulle vattna en blomma och det svämade över och plaskade ner. Det var alltså bara vatten men ändå har det blivit en ful fläck. Jag kan inte ta av den så antingen får jag lämna in den för att klä om helt eller stå ut med fläckarna. Är det någon som vet ett trick för att bli av med fläckar som orsakas av bara vatten?

Så här ser den fula sidan ut. Tänker att jag kan experimentera med fläckarna där. De flesta är alltså vanligt vatten.


Visa bifogad fil 145653
Vet inte vad du kan göra med fläckarna. Men kan inte ett tredje alternativ vara att lägga en snygg filt över soffdynan?
 
Många trädgårdsdynor har tryckt mönster istället för infärgat i tyget.
Kan det kanske vara så på denna och att trycket/färgen helt enkelt släpper av vattnet?
Tror inte du kan göra något åt det isf, mer än att klä om (eller bara klä nytt utanpå) eller lägga en filt över som någon sa.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vad har ni för mössa nu? Jag har en helt vanlig mössa. Hatar egentligen mössa, men fryser numera något så kolossalt så jag får klä på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 774
Senast: Motacilla
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 770
Senast: jemeni
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 307
Senast: Snurrfian
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp