Flyinge säljer ut sina bostäder

Verksamheten på Flyinge ska renodlas och därför ligger nu anläggningens bostäder ute till försäljning. "Jag tycker man bör syssla med det man är duktig på och i vårt fall är det utbildning, evenemang och hästutveckling - inte att vara hyresvärdar", förklarar Flyinges verksamhetschef Karin Wikström. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
https://www.tidningenridsport.se/flyinge-saljer-ut-sina-bostader/
 
Huruvida det är rätt eller fel att sälja ut bostäderna kan man ha olika uppfattning om, men jag blir konfunderad, när jag läser detta:

"Karin Wikström berättar att personalen på Flyinges tekniska avdelning redan har fullt upp med att sköta övriga delar av Flyinges anläggning – och att de dessutom saknar kompetens att agera som fastighetsförvaltare och hyresvärd."

Hur lång tid tog det att komma underfund med att de tydligen saknar kompetens?
 
Huruvida det är rätt eller fel att sälja ut bostäderna kan man ha olika uppfattning om, men jag blir konfunderad, när jag läser detta:

"Karin Wikström berättar att personalen på Flyinges tekniska avdelning redan har fullt upp med att sköta övriga delar av Flyinges anläggning – och att de dessutom saknar kompetens att agera som fastighetsförvaltare och hyresvärd."

Hur lång tid tog det att komma underfund med att de tydligen saknar kompetens?
och hur klarar de av att vara fastighetsskötare till övriga byggnader?
 
Detta är en klassiskt demonteringspolitik i värsta fall. Sälj ut det som går att få acceptans först på, sen säljs mer och mer ut för att hyras in - därefter pekas på att hyreskostnaderna är för höga så då flyttas verksamheten.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Karin Wikström blir ny verksamhetschef på Flyinge. Hon har med sig 20 års erfarenhet av att vara chef, och var bland annat med om att...
Svar
0
· Visningar
511
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Bökebergs gård utanför Svedala ska säljas av Kronofogdemyndigheten. På anläggningen drivs bland annat ett ridgymnasium. Det finns också...
Svar
0
· Visningar
588
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Började på Kvinnerstaskolan i höstas och hade tänkt att jag skulle gå hästinriktningen. Men jag vart mer och mer less eftersom jag...
Svar
3
· Visningar
1 332
Senast: danilo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glass
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp