Flytta hemifrån: Survivalkit

En grej som jag verkligen saknade ganska ofta de första 4 åren efter att jag flyttat hemifrån var en hålslag. Skrev upp det på handlelistan tusen gånger men glömde det likförbannat varenda gång jag gick i affären.
Så varenda gång jag skulle sätta in några räkningar i pärmen eller ännu värre, papper till jobbet, så fick jag göra egna hål a la Våldsmetoden, vilket resulterade i sönderrivna papper som satt helt skevt i pärmen. Ser ju sådär snyggt ut att plock fram på jobbet eller i skolan.

Nu har jag äntligen köpt en och gör hål i papper like a pro :cool:


Kom på nån mer grej:
Tumstock
Glödlampor/lysrör (hade jag haft det hemma så hade jag inte haft ett stort brännmärke på låret idag :o)
Vaser (så sjukt mycket blommor man kan få i början, som man får ställa i glas och bunkar och annat som är sjukt ostabild så man måste stötta alla blommor mot väggar och liknande.
 
Senast ändrad:
Klädrulle!

Jag har iof djur men jag kan inte leva utan dem, det är mest päls och hår men även annat "bös" som helst inte ska följa med ut och roa sig. De försvinner alltid också eller tar slut när de behövs som bäst :D
 
@Lillelorden Konservöppnare! Vet inte hur många kvällar jag förbannade mig själv för min glömska innan jag äntligen inhandlade en på Ica Maxi. Så sjukt irriterande när jag var lat och skulle äta burkmat och inte ens kunde få upp burken.

Och korkskruv och kapsylöppnare. Typ allt en inte använder så ofta men får dille när man saknar.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 674
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
2 859
Senast: Docka
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 219
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 192
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp