Flytta hemifrån: Survivalkit

Har en idé om att ge bort ett litet "Survivalkit" i studentpresent och behöver lite hjälp samt inspiration! Minns en del grejer själv (silvertejp!) men min fråga är helt enkelt: Vad saknade du när du flyttade hemifrån för första gången? Sånt där du aldrig tänkt på var bra/skönt/nödvändigt att ha i ett hem men absolut inte kommit att tänka på förrän du stod med det berömda skägget i brevlådan. Tänker främst på småsaker, men brainstorma gärna fritt!

Väl mött.
Korkskruv och rivjärn!
 
Toapapper så man slipper torka arslet med servetter :o

På den seriösa sidan:
En stor bunke till bakning
Kavel
Glödlampor
Skarvsladdar
En sop med skyffel till golvet så man slipper dammsuga ofta :D
Dammsugarpåsar
Vinöppnare och kapsylöppnare
 
Grenuttag och förlängningssladdar. Går inte att ha för många :D.

Ficklampa, alla matställens menyer som finns i närheten och en tumstock kan med vara bra saker att ha.

Edit:

Tändstickor
Diskborstar
Batterier
Påsklämmor
Fryspåsar
Bakplåtspapper
 
Plåster, plåster och plåster! Det kan jag iaf inte leva utan :D

(annars tycker jag att det ar en kul ide med menyerna till hämtmatsställen i området men det beror ju på om du vet vart din vän ska flytta, annars blir det svårt)

Sen tycker jag kanske att typ tändstickor och värmeljus kan vara bra att ha, det tenderar ju att ta lite tid innan lampor kommer upp.. (eller är det bara hos mig och Ulf Brunnberg?! :D) Är en gammal i sinnet så är även möbeltassar en nödvändighet, det är inte alla som tänker på. Även måttsats, visp och ett SKOHORN! :)
 
Provsticka, äggklocka, möbeltassar, sånna vita krokar för att sätta upp tavlor på, skarvsladdar, toapapper, snabbkaffe och vattenkokare så man enkelt kan gå kaffe i flyttstöket :p
 
Verktyg, sykit, lampor och batterier saknade jag. Diskmedel/trasor/svampar/borstar är också alltid bra :)
 
och ett SKOHORN! :)

+1 på skohornet!! Det är ju verkligen en sån där grej som, åtminstone jag tycker, att alla måste ha; men det är också något man inte riktigt tänker på att införskaffa! :p Känner en som bott i sin lägenhet i 6 år nu och fortfarande inte skaffat ett skohorn!! (trots att hon jämt pratar om att hon ska köpa ett :angel:) Om du vill göra ditt survivalkit till ett relativt litet paket så kan du ju köpa ett kort skohorn! :)
 
+1 på skohornet!! Det är ju verkligen en sån där grej som, åtminstone jag tycker, att alla måste ha; men det är också något man inte riktigt tänker på att införskaffa! :p Känner en som bott i sin lägenhet i 6 år nu och fortfarande inte skaffat ett skohorn!! (trots att hon jämt pratar om att hon ska köpa ett :angel:) Om du vill göra ditt survivalkit till ett relativt litet paket så kan du ju köpa ett kort skohorn! :)
Jag flyttade hemifrån 1997, har fortfarande inte köpt ett skohorn. Skäms på mig. :o :D
 
+1 på skohornet!! Det är ju verkligen en sån där grej som, åtminstone jag tycker, att alla måste ha; men det är också något man inte riktigt tänker på att införskaffa! :p Känner en som bott i sin lägenhet i 6 år nu och fortfarande inte skaffat ett skohorn!! (trots att hon jämt pratar om att hon ska köpa ett :angel:) Om du vill göra ditt survivalkit till ett relativt litet paket så kan du ju köpa ett kort skohorn! :)

Hehe, känner igen det där. Sedan jag flyttade hemifrån 2005 har jag aldrig ägt ett skohorn. Förrän i vintras, och då köpte jag två stycken :angel:

Mitt tips till tråden är glödlampor!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 673
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
2 855
Senast: Docka
·
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 219
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 191
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp