flytten som blev en katastrof

Men ååå :( hoppas verkligen du får tag i hjälp att sätta åt lurendrejarmäklaren!
Om du vill och Bukes regler tillåter får du gärna berätta vilken det är, så fler slipper råka ut.
 
Behöver dock inga skyll dig själv kommentarer.
Jag hittade ett hus att hyra i somras. Trots mina skulder mm så fick jag lov att hyra och förhandlade ned hyran tom.
Efter många turer och jag kollade upp mäklaren som hyrde ut noga (trodde jag) så skrev vi kontrakt med inflytt idag 1/10
Hyran skulle senast vara inbetald den 26/9
Japp, satte in hyran, trodde i min enfald att jag skulle få nycklarna på helgen då huset står tomt, men tji fick jag.
Smsade mäklaren på måndagen, han skyller på försäkringsbolaget att han inte kan lämna nyckeln och det är det sista jag hör från honom.
Nu svarar han inte på nåt nummer och med lite grävhjälp och detektivarbete så inser vi att han har inget kontor, hemsidan är fejk, inga anställda och ingen i växeln.
Journumret går till ett företag som inte finns, söker man på det kommer man till en blogg
Jag h ar alltså adressändrat, fixat skolskjuts, ändrat elen osv.
Och idag ska jag lämna min lägenhet och ingen tror längre på att nyckeln dyker upp. För när vi kollade upp ägaren till huset så visar det sig att den som står som ägare sålde huset till denna mäklare för flera år sedan me mäklaren har inte skrivit över lagfarten på sig.
Så jag är blåst på en hyra har ingenstans att ta vägen osv.
Chansar och lägger ut sökesannonser på flera sidor och får tag i en lägenhet på samma ort som huset. Billigare hyra, två lägenheter i ett hus.
Och jag får flytta in till helgen.
Nu ska jag "bara" få ihop en hyra till.
4200 kr tills på fredag.
Soc kanske hjälper till, vi får se imorron.
Tvivlar på att jag får se hyrespengarna från huset igen.
Suck men glad att det löste sig. Nu kommer jag bo mitt emot affären ;)

Förbannad skit du råkat ut för!! :mad:
Hojta till om du behöver flytthjälp. Lilla blå sväljer en del när man fäller sätena. Har sonens judoträning på lördag förmiddag men annars är helgen tom. Har även tid på fredag om det är så :)
 
Allmänt gott råd till alla som bor i hyresrätt:

Gå med i Hyresgästföreningen!

Det är bra på alla sätt, de vet vad som gäller och kan företräde er vid en tvist.
Som hyresvärd så uppskattar jag att de förklarar för mina hyresgäster hur det fungerar att hyra.
Gnälliga hyresgäster blir lättare för mig att hantera på så vis.
Hyresgästföreningen filtrerar bort allt som inte är juridiskt korrekt.
 
Kanske kan behövas, får hjälp med de tunga grejorna idag :) men det finns massor kvar i förrådet och överallt i lägenheten :)
 
Det finns en Juridisk gång i att hitta personer i sådana här fall.
Först så skickar man ett rekommenderat brev och om det inte hämtas ut så annonserar man i Post och Inrikes Tidningar som numera är en nät-tidning.
http://www.bolagsverket.se/om/oss/etjanster/poit-1.2151
Om personen fortfarande inte dyker upp så blir det dom utan att den har fått yttra sig om sin sida av saken.

Mäklaren äger ju ett hus, så bra, det går att mäta ut.
 
Vilken oerhört bra idé egentligen. Att bukefalisterna ringer vars ett samtal, en gång om dagen. Till dess att han har betalt tillbaka hyran till TS. Råkar man komma fram kan man bara lugnt och städat meddela att det är lämpligt och rimligt att betala tillbaka den summan han lurat av TS. Resterande summa (skadestånd) kommer att utkrävas efter genomlysning av ärendet.

Lär ju bli några hundra samtal på en dag, och om alla lämnar samma meddelande på mobilsvaret - tja...
 
Vilken oerhört bra idé egentligen. Att bukefalisterna ringer vars ett samtal, en gång om dagen. Till dess att han har betalt tillbaka hyran till TS. Råkar man komma fram kan man bara lugnt och städat meddela att det är lämpligt och rimligt att betala tillbaka den summan han lurat av TS. Resterande summa (skadestånd) kommer att utkrävas efter genomlysning av ärendet.

Lär ju bli några hundra samtal på en dag, och om alla lämnar samma meddelande på mobilsvaret - tja...
 
Men gud vilken soppa! Tycker du har varit riktigt stark i allt detta, jag hade fått panik. Håller tummarna för att allt ska lösa sig!
 
Av allt som framkom igår så satsar jag mitt liv på att Sonic aldrig någonsin kommer få ett par nycklar.
Så är det nog.
Men ur juridisk synvinkel så är det bara en kort tid att reklamera ännu.

Sedan när man vet hur det blev så kan Sonic få skadestånd för den verkliga skada som hon har lidit.
Och den räknas bl.a. på hur lång tid som det tog innan hyresvärden gjorde rättelse.
Just nu så är det på nivån att försöka få tag på nyckeln.
Och noga dokumentera sina försök.
 

Liknande trådar

Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 161
Senast: hoppsann
·
Hemmet Ni vet ju hur jag tjatat om att få flytta ut på landet. Nu verkar jag ha hittat ett litet hus att hyra! Muntligt är i princip allt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 426
Senast: MissFideli
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 137
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag och sambon har fått ett litet annorlunda boendeförslag på en stuga som finns till salu. Stugan är en kolonistuga på 50 kvm och fd...
Svar
10
· Visningar
6 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp