Bukefalos 28 år!

flytten som blev en katastrof

Men om TS får in pengar på sitt konto så kanske hon inte behöver be soc om hjälp? Är inte det bra?
Det jag hade gjort om jag vore ts är att kontakta soc, visa polisanmälan, visa tråden och be de som sätter in pengar skriva "till hyran" samt via att de sen betalas in till hyresvärden. Då kommer de visserligen räknas som inkomst men att de då kan räkna med de två hyresutgifterna.
 
Det jag hade gjort om jag vore ts är att kontakta soc, visa polisanmälan, visa tråden och be de som sätter in pengar skriva "till hyran" samt via att de sen betalas in till hyresvärden. Då kommer de visserligen räknas som inkomst men att de då kan räkna med de två hyresutgifterna.

Bra förslag!
 
Förlåt att jag inte är så aktiv i tråden!
Är hemskt tacksam för al hjälp och just nu har vi flyttat en hel del tunga grejer.
Hade ingen el tidigare idag då jag hade beställt flytt av elen

Det är ny fixat och jag har el både i gamla och nya lägenheten.
Imorgon fortsätter vi bära :) kommer bilder sen
 
Tackar har haft mycket stöd av bukefalister så jag har orkat
Vi är ju bara två som bär så ni ska jag vila tills imorgon bitti
 
QUOTE="CillaW, post: 16639461, member: 797"]Ööööööh, hur fick han ihop det?[/QUOTE]
Ja. Det undrar vi med. Hemsk människa.
 
Ja han fick en skärmdump av insättningen i fredags. den gick direkt och det mms et fick jag inget svar på. Ett enda sms i måndags med orden "allt löser sig nog"
Sen inget förrän i kväll..inte ett ord om nycklar eller nåt, jag svarade bara att han fick en kopia på insättningen i fredags, inget svar på det.
 
Har inte nämnt något om det vi hittat, som t ex att han inte är medlem i mäklarsamfundet. Hans företag finns inte, inga anställda ingenting. Själv är han skriven på något som inte alls verkar vara en bostad
 
Nu ska jag vila, min rygg sa upp sig redan vid soffan och vi har burit massor sedan dess. Men mitt sovrum, dotterns säng och lite pyssel, badrummet och prydnadssaker och tv:n plus källaren kvar.
 
Hoppas verkligen ingen sagt eller säger att du får skylla dig själv :eek::mad: inte ditt fel att du drabbas av oärliga människor. Vilken tur att du hittat annat boende, det är ju komplicerat som det är redan...om du förklarar läget för hyresvärden med lägenheten så kanske denne kan ge dig en veckas tidsfrist för att få hjälp av soc? Hoppas innerligt att det löser sig och att du får tillbaka dina pengar...hur kan man ens göra så, speciellt mot någon med barn? Förstår att detta inte var av bästa karaktär när både du och din dotter mår dåligt som det är. Det är som en del säger "man måste vara frisk för att orka strida för att man är sjuk"
 
Hoppas verkligen ingen sagt eller säger att du får skylla dig själv :eek::mad: inte ditt fel att du drabbas av oärliga människor. Vilken tur att du hittat annat boende, det är ju komplicerat som det är redan...om du förklarar läget för hyresvärden med lägenheten så kanske denne kan ge dig en veckas tidsfrist för att få hjälp av soc? Hoppas innerligt att det löser sig och att du får tillbaka dina pengar...hur kan man ens göra så, speciellt mot någon med barn? Förstår att detta inte var av bästa karaktär när både du och din dotter mår dåligt som det är. Det är som en del säger "man måste vara frisk för att orka strida för att man är sjuk"
Jodå nån tyckte att det var självförvållat. Jag tror nog nya hv kan gå att förhandla med, men ja :) känns ju bäst att göra rätt för sig. Undrar vad mäklaren är ute efter när han smsar så sent på kvällen för det icke genomförda tillträdet? trodde han att jag glatt skulle betala?
 
Usch, hemskt att man ens säger så! Inte det bästa i en sådan situation, blir arg när jag hör hur folk kan släppa så korkade kommentarer.
Ja, den där mäklaren verkar ju vara en man med gåtor, om jag förstått det rätt så existerar inget företag/bolag på honom alls? Utöver just som påstådd mäklare? Undra hur många fler han kan ha lurat längst vägen? :crazy:
 

Liknande trådar

Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 239
Senast: hoppsann
·
Hemmet Ni vet ju hur jag tjatat om att få flytta ut på landet. Nu verkar jag ha hittat ett litet hus att hyra! Muntligt är i princip allt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 447
Senast: MissFideli
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 169
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag och sambon har fått ett litet annorlunda boendeförslag på en stuga som finns till salu. Stugan är en kolonistuga på 50 kvm och fd...
Svar
10
· Visningar
6 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp