flytten som blev en katastrof

Funderar på om soc blir knöliga ifall ts får pengar på kontot?
Kan någon annan samla in och sedan skicka över till nya hyresvärden kanske?
För även om det blir fråga om skadestånd o.s.v framöver så kan det vara nödvändigt med soc nu i (om)starten?

Ja, TS ska absolut inte ta emot några pengar till sitt konto.
 
Jag tänkte samma sak just det här med pengar, skulle gärna hjälpa om det går...

Vet att man till min hyresvärd kan delbetala hyra. Alltså det går att betala en tusenlapp här och en tusenlapp där och så räknas det ihop. Går det att göra så för dig @Sonic76?

För i sådana fall skulle ju ett gäng bukefalister kunna dela på din hyra och betala en slant var direkt till hyresvärden?
 
Men alltså, vilken underlägsen mes och jäkla skitstruts till mäklare du råkat ut för @Sonic76!

Mycket bra att du orkar gå vidare och ta tag i detta och vägrar ge upp! Att bara så där i kaoset som uppstått nu ha insikten att omedelbart ta tag i saken och söka ett nytt boende visar på ett stort initiativ och en stark överlevnadsförmåga hos dig, jag själv hade nog gett upp! Jag är imponerad, din dotter har en stark mamma!

Inga pengar bör sättas in på ditt konto just nu, soc kommer inte hjälpa dig då.
Mitt förslag är att du istället utser någon du litar på och låter den personen ta emot pengarna på sitt konto från oss bukefalister. Sedan betalar den personen i sin tur in pengarna till den nya hyresvärden. Gissar att en hyresvärd nog inte blir så speciellt glad/imponerad över att få många små inbetalningar från random personer, det kan tom förstöra relationen er emellan om hyresvärden då känner att det här känns något struligt redan från första stund…..

Jag bidrar väldigt gärna med 1000:- till din hyra!


/ kayoba
 
Jag hade gärna gjort det, men det finns risk att jag själv hamnar hos soc i december så då kan jag inte få in massa pengar på kontot nu :(
 
Vad bra!

Då behöver bara jag veta hur man gör när man pm:ar någon, är det under konversationer man gör det?

/ kayoba, som aldrig har pm:at förut......
 
Vad bra!

Då behöver bara jag veta hur man gör när man pm:ar någon, är det under konversationer man gör det?

/ kayoba, som aldrig har pm:at förut......
Ja, vi är lite konservativa här ;). Förr hette det - kort och enkelt - PM, så många kallar det så fortfarande fast det bytt namn till konversationer!
 

Liknande trådar

Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 159
Senast: hoppsann
·
Hemmet Ni vet ju hur jag tjatat om att få flytta ut på landet. Nu verkar jag ha hittat ett litet hus att hyra! Muntligt är i princip allt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 426
Senast: MissFideli
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 136
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag och sambon har fått ett litet annorlunda boendeförslag på en stuga som finns till salu. Stugan är en kolonistuga på 50 kvm och fd...
Svar
10
· Visningar
6 057

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp