flytten som blev en katastrof

Att jämföra Kronofogden med ebola däremot känns aningen märkligt.
Kronofogden må vara ett bekymmer om man sitter där, men inget dödligt.
Jag sover knappt alls på grund av min situation som jag ändå försöker lösa, jag struntar inte i det utan tänker på det dagligen
Hade jag kunnat hade jag arbetat dygnet runt för att bli av med skiten, men kan inte ens jobba 25% än så
 
Jag ber om ursäkt för att jag uttryckt mig otydligt och gjort situationen lite mindre beklämmande.
Jag vet mycket väl vad Kronofogden innebär och tar det på största allvar.
Att jag skämtar om det verkar få en del att ta illa upp, men det är oftast dessa som tror att man enbart hamnar hos Kronofogden på grund av slarv och dumhet .
Fast kronofogden är ju knappast något som drar pesten med sig liksom.
Bara löjligt av Honung tycker jag.
 
Senast ändrad av en moderator:
Jag ber om ursäkt för att jag uttryckt mig otydligt och gjort situationen lite mindre beklämmande.
Jag vet mycket väl vad Kronofogden innebär och tar det på största allvar.
Att jag skämtar om det verkar få en del att ta illa upp, men det är oftast dessa som tror att man enbart hamnar hos Kronofogden på grund av slarv och dumhet .

Att jämföra Kronofogden med ebola däremot känns aningen märkligt.
Kronofogden må vara ett bekymmer om man sitter där, men inget dödligt.
Jag sover knappt alls på grund av min situation som jag ändå försöker lösa, jag struntar inte i det utan tänker på det dagligen
Hade jag kunnat hade jag arbetat dygnet runt för att bli av med skiten, men kan inte ens jobba 25% än så

Vettu, jag har inte på något sätt uttryckt någon åsikt om vare sig dig eller att du hamnat hos kronofogden, nu tillskriver du mig något jag inte ens med bästa vilja varit i närheten av att vare sig säga eller tycka - you made it all by yourself.
Om det känns bra för dig att veta har jag själv hamnat hos kronofogden en gång. Eller närmare bestämt två gånger faktiskt och jag har pusslat med räkningar så många år och gör ibland fortfarande (den här räkningen kan jag vänta med, jag vet ju exakt hur det funkar med påminnelser och inkasson) så är det något jag har förståelse för är det hur lätt det är att hamna i skiten och hur svårt det är att ta sig därifrån.
Vad jag har kommenterat är språket. Och du som väl är lärare? borde väl i allra högsta grad veta hur viktigt språket är och att man ska använda det tydligt om man vill göra sig förstådd. Att säga kronkalle är möjligtvis ett sätt att avdramatisera allvaret det är att hamna hos kronofogden, men vill du att folk ska förstå just det allvaret så skulle jag använda det myndighetsnamn de har - Kronofogden och inget annat. Inte ens de som arbetar hos Kronofogden uppskattar att bli kallade kronkallar, annat än av åsa-nisse i gamla svartvita filmer möjligtvis.

Jag drog bara till med 'ebolis', men kunde lika gärna ha skrivit 'svinis' eller 'snutis' eller 'jobbis' eller vad sjutton som helst som är ett suffix. Jag använde det för att tydliggöra varför jag kommenterade. Ändå så väljer du att omge dig med offerkofta - som inte jag stickat.

Bara löjligt av Honung tycker jag.

Raring.
 
Jag må va lärare men anledningen till att jag inte arbetar är att hjärnan är bränd och därmed orkar jag inte alltid uttrycka mig korrekt.
skulle aldrig ens när jag är frisk hålla på att korrigera människors språkbruk när jag inte är på arbetet
Det har jag upplevt tillräckligt av.
offerkofta är nog det sista jag är.
Jag vet mycket väl om vad som gjorde att jag hamnade där jag hamnade och hade jag då sökt vård hade jag kanske klarat mig bättre nu och inte bränt hjärnan helt i min iver att rätta till livet
 
Liten uppdatering om vad som skett sen sist.
Typ ingenting.
Min jurist på hyresgästföreningen fick efter mycket om och men tag i personen.
Han var sådär lagom intresserad och skulle minsann skicka krav til kronofogde mm eftersom jag brutit mot kontraktet enligt honom.
Min jurist påtalade då att ja han hade kunnat skicka det till kfm OM han hade gett mig en nyckel.
Nu är det han som står där.
Hittills har inget krav dykt upp och han skyller ifrån sig på diverse personer
Vi kommer inte göra nåt om inget krav dyker upp.
Han är skyldig så mycket pengar och är hal som en ål så det är bara slöseri med energi.
Försöker dock varna andra för att hyra det huset när jag ser folk som efterlyser hus i området.
Hade ju behövt pengarna tillbaka dock men det blev en dyr läropeng.
Så är det :)
 
Hade ju behövt pengarna tillbaka dock men det blev en dyr läropeng.
Det kommer dock inte att hända.
Utan det skulle bara kosta pengar att jaga honom på pengar som han inte har.
Att han försöker att pressa dig på pengar är annars begripligt.
Han är pank och desperat - människor gör märkliga saker i ett sådant läge.
 

Liknande trådar

Relationer Bäst att förtydliga att detta inte aktuellt i nuläget, men kan bli i framtiden. Jag gillar att ha lite kött på benen, så tänkte ta reda...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
14 173
Senast: hoppsann
·
Hemmet Ni vet ju hur jag tjatat om att få flytta ut på landet. Nu verkar jag ha hittat ett litet hus att hyra! Muntligt är i princip allt...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 429
Senast: MissFideli
·
Relationer Hej, Är tillsammans med en man jag älskar, det pirrar, vi har otroligt roligt ihop och han är min bästa vän! Men, han mår väldigt...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 138
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag och sambon har fått ett litet annorlunda boendeförslag på en stuga som finns till salu. Stugan är en kolonistuga på 50 kvm och fd...
Svar
10
· Visningar
6 059

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp