Bukefalos 28 år!

Född: Skäckfärgad travare!

Sv: Född: Skäckfärgad travare!

jaså du gillar inte dom färgade travarna. Främlingsföräntlig eller ;-)
Nä skämt o sido. Nä inom travet e de ju inte färgen man avlar på men JAG tycker det är skitskoj när det kommer ut en häst med en färg som sticker ut.

Finns de nån inom travet som mot förmodan vill färgavla så kan dom ju välja MM om de kommer från han, så får dom ju rätt välstammat osså! :-)
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

såg det när jag kollade igenom några av hans avkommor på travsport.se. Men det är sällan han lämnar ordinära färger, och än mer sällan utan tecken.
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Travsporten ska avla på hållbarhet och en god exteriör, kommer denna hingst tjäna bra pengar, vara hållbar, ha god exteriör och behållas som hingst självklart kan han godkännas för avel och användas. Är tacksam att inte godkända hingstar får användas av andra än ägarna för att sedan få starta på banan, så slipper man buskaveln i stor skala, oavsett färg.

Tinafinis: Visst är det rolig med något som sticker ut i mängden. Ett "elakt" rykte är att skäcktravarna har dålig hållbarhet, åtminstone kallblodstravarna. För inte har någon sådan synts till i ens i medelklasserna trots att skäckgenen är betydligt mer vanlig än hos vbl travarna. Åtminstone har inte jag sett någon, som gillar att titta på kallblodslöpen :love: Har fotat några sabinos bara

Gillar de färgglada, därför jag gillar Tap In's fuxavkommor, de har ofta läckra tecken :d
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Fråga till er kallblodstrav experter: Jag var på ett hingstbete hos en bekant, där fanns en cremellohingst, 1 eller 2år, som var kallblodstravare. Jag har aldrig sett nåt liknande förut, finns det flera sådarna?
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Vet du namnet på hästen? Skulle vara intressant att veta stammen. Cremello finns vad jag har hört inte på kallblodstravarna. Hade den de typiska ljusa ögonen? Har annars hört om ljusa kallblodstravare som fått blåa ögon, sett någon isabell och en som var reggad som "gul", från norge

Annars fick det även färgen black längre bak i deras stammar från nordsvenskarna
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

klart att dom kan vara dubbelgula om det finns gulbruna och isabeller i rasen
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Vet du namnet på hästen? Skulle vara intressant att veta stammen. Cremello finns vad jag har hört inte på kallblodstravarna. Hade den de typiska ljusa ögonen? Har annars hört om ljusa kallblodstravare som fått blåa ögon, sett någon isabell och en som var reggad som "gul", från norge

Annars fick det även färgen black längre bak i deras stammar från nordsvenskarna
Detta var en äkta cremello, med blå ögon, jag såg honom på ett hingstbete som Börje P på Fredriksbergs New Foreststuteri har. Det var ganska häftigt att se 3 new forestpalominos och en cremello kallblodstravare bland alla bruna!
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Detta var en äkta cremello, med blå ögon, jag såg honom på ett hingstbete som Börje P på Fredriksbergs New Foreststuteri har. Det var ganska häftigt att se 3 new forestpalominos och en cremello kallblodstravare bland alla bruna!

ingen bild på den?
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Tinafinis: Visst är det rolig med något som sticker ut i mängden. Ett "elakt" rykte är att skäcktravarna har dålig hållbarhet, åtminstone kallblodstravarna. För inte har någon sådan synts till i ens i medelklasserna trots att skäckgenen är betydligt mer vanlig än hos vbl travarna. Åtminstone har inte jag sett någon, som gillar att titta på kallblodslöpen :love: Har fotat några sabinos bara

Den här är nog också sabino. Jag tror inte att det är samma skäckanlag som hos kallbloden.
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Knyckta av mig från percival på pixbox!!! (med tillåtelse!!!)
23150577.jpg

23150583.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp