Född: Skäckfärgad travare!

Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Någon som hört/sett något mer om denne gosse???
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Blir intressant & se hur mycket han går för jämfört med andra med liknande stam/kvalité...
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Tror inte att det blir så stor skillnad faktiskt. Men en sak är säker, hade jag hittat den där i mig hage bredvid mitt sto, så hade den stannat, aldrig att jag sålt den.
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Jo jag håller med dig. Hade den vart min & chansen att få en sådan är minimal så hade jag nog satsat på den själv...
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Jag vill ha honom :) Travarnas härliga temperament och en sjukt läcker färg.
Perfekt förutsättning för westernhäst enligt mina ideal. Gillar travisar ;)
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Någon som vet hur det går för denne gosse???
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Knyckta av mig från percival på pixbox!!! (med tillåtelse!!!)
23150577.jpg

23150583.jpg

Teckningen ser ut som en typisk maximal sabino.

Är grundfärgen fux?

I så fall är det inte så konstigt.

Om pappan ger "roliga tecken" på bruna hästar kan det bli så här när det svarta anlaget inte är med och begränsar utbredningen av det vita.

Emellanåt så händer det att just sabinoanlaget (som på mörka hästar oftast bara är lite små tecken) slår ut fullt, särskilt på röda hästar, och blir en full skäckteckning.

Men han nedärver rimligen inte mer än tecken själv med bruna ston. Vill man ha fler travarskäckar får man ta honom till fuxston, gärna med stora vita tecken.
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Har uppfödaren sålt honom? Hur som helst, oavsett om han blir travhäst eller ridhäst så är han ju ändå i en klass för sig. Supersöt! Ett litet mirkakel på alla sätt och vis. :love:
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Såg en till e. Muscle Memory på kriterieauktionen som var roligt tecknad, Han var brun men med ganska stora svarta/mörkbruna fält på korset/ rumpan och ner på låret!
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Det var våran grannes häst! Han hade ett STORT svart fält över halva ena skinkan och ner över hela den andra skinkan. såg helt klart annorlunda ut :D
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Nästan synd att ha kanske inte kommer bli satsad på som hingst, jag är inte nån som brukar tycka det är ok att avla på färg men jag tycker det kunde vara värt att hålla honom som hingst o avla på sålänge han inte är helt kass exteriört eftersom han är så ovanligt.

Jag har hållt på med travare och dte vore ju bara såååååå fint om det fanns lite mer med färg!
Precis som skäckade engelska fullblod, det är ju också en annan favvo men där finns ju iallafall lite mer avelsmaterial, ävne om det inte är mcyekt.
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Nästan synd att ha kanske inte kommer bli satsad på som hingst, jag är inte nån som brukar tycka det är ok att avla på färg men jag tycker det kunde vara värt att hålla honom som hingst o avla på sålänge han inte är helt kass exteriört eftersom han är så ovanligt.

Inom travsporten så lägger man mer vikt på att hästarna uträttar något. Att dom har talang att vinna lopp.

Vore ju bedrövligt om en flerfärgad häst som inte är kapabel att ta ett enda svenskt travsteg, kom in i avelsboxen enbart på sin färg och därefter producerade skithästar.

AM
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Håller med.
Nu ska väl till och med fjordfolket skärpa sina krav, och inte godkänna hästar med vita tecken.
Varför skulle då travet, som avlar på prestation, börja bry sig om färg?
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Nu ska väl till och med fjordfolket skärpa sina krav, och inte godkänna hästar med vita tecken.

Vadå till och med? :confused:

Vi följer moderlandets regler, vilket innebär att hingstarna inte längre får ha vita tecken. Det är fortfarande okej att godkänna ston med tecken.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp