Bukefalos 28 år!

Född: Skäckfärgad travare!

Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Och om nåt år så lär vi se hur hela startfältet hoppar in på innerplan när denna fläckiga sak gör sin första start ;)

Men fin..nä..det är han inte.

AM
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Och om nåt år så lär vi se hur hela startfältet hoppar in på innerplan när denna fläckiga sak gör sin första start ;)

Men fin..nä..det är han inte.

AM

Kommer inte att spela nåhon roll alls hur är som tävlingshäst. För publikmagnet kommer han att vara oavsett om han är förts eller sist över mållinjen.;)
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Ja det vore kanske en ide om han blir så pass bra så han klarar kraven på hingst, och sen beror det på om de vill ha in en så udda färg i travarna. Vi kanske tycker det är gulligt, men det är inte säkert att domarna som så småningom ska bedöma honom tycker samma sak, men man kan ju hoppas.

Men med de föräldrarna så kan inte jag tänka mig annat än att han åtminstone kommer att bli bra, sen får vi se hur bra framöver.

Han ska föresten heta Macahan Loss, inte helt fel !

Jag kommer att följa den här fölungen framöver, det är ett som är säkert.

Och det ska bli riktigt kul !
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Men han är ju häftig ju! :laugh: One of a kind! Hoppas att de sparar honom som hingst så att han får massor med skäckavkommor så vi får se fler färger än brunt i startfältet. ;)

Det hoppas jag med på, så man får tvinga sig att bli lite travinteresserad. :D
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

KL

Blir lite svårt att se frysmärkningen på den halsen..
Fast å andra sidan så lär det inte behövas kontroll av den heller.. =)
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Jag var så "säker " på att stammen inte skulle vvara den rätta.:rofl:

Häftigt ändå, även om jag har svårt att sätta mig in i att skäck -travare kanske komma att finnas en del av i framtiden:crazy:
jag som precis börjat vänja mig vid alla "Tap inare":angel:
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Ja det vore kanske en ide om han blir så pass bra så han klarar kraven på hingst, och sen beror det på om de vill ha in en så udda färg i travarna. Vi kanske tycker det är gulligt, men det är inte säkert att domarna som så småningom ska bedöma honom tycker samma sak, men man kan ju hoppas.

Men med de föräldrarna så kan inte jag tänka mig annat än att han åtminstone kommer att bli bra, sen får vi se hur bra framöver.

Han ska föresten heta Macahan Loss, inte helt fel !

Jag kommer att följa den här fölungen framöver, det är ett som är säkert.

Och det ska bli riktigt kul !


När jag för många många år sedan höll på med trav så vet jag att man kunde använda sin egen hingst till egna ston utan ngr som helst problem... Så vill husse ha några kulörer till så är det upp till honom..
Men nu prestationsavlar de ju inom travet så det är bara att hålla tummarna för att han går kanon!
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

haha. "Tapinnarna" e så fina. Min sambo frågar alltid om han ser en sådan häst på tv om de e just en sådan. Tapinnare. hehe.

Jo men denna lille krabat har väl en rätt bra stam så nu får vi hoppas MM avkommorna går bra oxå!
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

*KL*
Jag har en liten travare på foder, han är inte reggad skäck men har en rätt stor vit fläck under buken. Han är INTE e. tap in
23072462.jpg
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

Tap In lämnar ju skimlar.

och andra färger såklart. Har sett fuxar med stora tecken efter honom, även med bukfläck

kanske det mizzfritzi syftar på


för övrigt är jag glad att travaveln inte avlar på färg som ridhästarna, inte sjutton vill man se såna där "kossfärger" på banan :crazy: skäckgenen är väldigt ovanligt på kbl travarna, tack och lov ännu mer ovanligt på vbl travarna. Det räcker gott och väl med de olika skimmelfärgerna. De riktigt vita med Torg som anfader hade jag dock gärna sett fler av :love:
 
Sv: Född: Skäckfärgad travare!

*delvis kl*

Spelar det verkligen någon roll vad hästarna har för färg?? Sålänge de springer fort och gör som de ska har det väl inte ngn som helst betydelse. Eller så kan vi ju avliva hästar pga fel färg som de okunniga amerikanarna gjorde för bara ett par decennier sedan. En bra häst har ingen färg...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp