Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Skuggi från Smedstorpet född 22 maj 2007
e Jór frá Kjartansstödum u Svala från Rudet
Skuggin.jpg

Skuggi13aug.jpg

Skuggi266.jpg

Skuggiinne.jpg


Nya bilder kommer på lördag. Det ska bli så kul att träffa honom.
 
Sv: Födda: 2007

Spyrna frá Skáney

E. Eidur frá Oddholi 1kl. u: Hrima frá Skáney 2kl.

När jag köpte henne
19661038.jpg


Senaste bilderna på henne

25167617.jpg


24349776.jpg


Hon går nu kvar på Island. Ska antagligen ha kvar henne och låta en av tränarna rida in henne sen. Om hon vill... Jag hoppas det för hon är otroligt duktig!
 
Sv: Födda: 2007

Hon ser jättefin ut, är det bara mina åringar som är så fula just nu att jag inte alls villta bilder på dem:confused:.
 
Sv: Födda: 2007

Här är Flauma från Hallagården.

u: Manadis från Silverkedjan
e: Geimfari från Lind

Hagen25-stor.jpg

Hagen24-stor.jpg
 
Sv: Födda: 2007

Det finns en sån här tråd men skit samma :)

Wynja från Stenholmen född 2 juli 2007. e. Isar u. Stelpa från Stenholmen (som vi också äger)

Några timmar gammal
12992986.jpg


Maj 2008
20217415.jpg


Augusti 2008
24372340.jpg


Ska hälsa på henne på söndag så då kommer det nya bilder :laugh:
 
Sv: Födda: 2007

KL.
Min dröm är fortfarande att kunna vara med i den här tråden men vi får se vad dom närmsta månaderna bjuder på.

Skulla: Vad har hon gjort på bakbenet ?
 
Sv: Födda: 2007

Tack! Tycker att de flesta unghästar har perioder då de ser för jäkliga ut, speciellt runt två;)

Anna- Din unghäst är jättefin! =) Har ni ridit in hennes mamma, visst var det väl en yngre häst mamman med?
 
Sv: Födda: 2007

Kul att den här tråden fått återuppstå på Islandsforumet. Den gamla ligger på vanliga gnägg: Här

Kná från Hallbjäns född 2007
e. Solfari från Kvarnbacka Gård (ee. Svalur)
u. Klettabrún frá Eyrarbakka (ue. Skaeringur frá Eyrarbakka)

Hon visar mest trav i hagen, men även tölt och en del ganska snabb pass!
Uppställningsbilden är från Augusti, de flesta andra bilderna är från juli och oktober (de där hon börjar bli lurvig). Hon bor på Gotland, och jag i Sundsvall, och jag har inte hälsat på sedan i Oktober så jag har tyvärr inga nya bilder på henne. Men får rapporter om att hon växer och frodas på bredden och höjden och verkar trivas med tillvaron.

knauppst2.jpg


knaskritt1.jpg


kna7.jpg

kna10.jpg


Det är inte mamman hon springer med.

knagalopp.jpg


knaokt081.jpg
 
Sv: Födda: 2007

Porträttbild

kna5.jpg


Hon var skadad ett par veckor i somras, men verkar helt återställd nu. Hon skadade sig på en ståltråd som låg gömd i hagen. Först fick hon stå på box, sedan gå omkring i en lösdrift, sedan en mindre hage.

Vidrig bild här är såret ett par dagar gammalt och har svullnat och spruckit upp och det börjar komma svallkött. Det blöta är mest sårtvätt.
Tre veckor senare.
Fem veckor.
Nästan två månader.

Framsidan av benet i oktober, ca tre månader efter olyckan.

Baksidan

showar lite
Lycklig över att vara utsläppt ur fängelset efter skadan.

Mera spring.


Jag visade henne på en unghästmönstring ifjol, mer om det i den här tråden.
 
Sv: Födda: 2007

Tack :) Ja hon reds in för snart ett år sen och blir 6år i sommar, hade vargtänder och var sné i bäcken och kors efter fölningen så vi har fixat till det och tagit det lugnt. Nu är hon just igång efter vintervila på 8 veckor så vi har börjat om lite för mkt har hon glömt ;) Men bara hon hittar balansen är hon fin och otroligt snäll! Wynja verkar lite skygg och blyg så vi får se vad det blir av henne sen. Ska ni låta någon på Island rida in eran eller hur gör ni med henne sen?
 
Sv: Födda: 2007

KL.


Skulla: Vad har hon gjort på bakbenet ?

Hon blev blockhalt för någon månad sen. Jag letade och letade men hittade inte något sår, så jag drog slutsatsen att det är något inuti som är krossat.. Hon bara släpade benet efter sig. Så som fin julklapp åker jag iväg till Ultuna med inställningen att jag garanterat åker hem med en tom transport:cry:

På Ultuna rakade de benet och hittade ett litet litet sår ca 5mm*5mm det är inget man hittar i den björnpälsen. Efter diverse undersökningar, så hade de inte hittat något. Fick lämna kvar henne över natten, så tom transport åkte jag iof hem med.
På förmiddagen ringer veterinären och jag hade knappt lust att svara i telefonen. Men jag möts av en glad röst som berättar att min lilla häst både travar och skrittar utan problem. Det lilla såret hade orsakat en inflammation i knäleden och med antiinflammatoriskt och penicillin så var hon helt återställd.:laugh:

Vi har varit på återbesök och hon är helt frisk. Tänk vad ett litet sår kan ställa till med..
Lilla tjejen första gången hon åkte själv någonstans och hon betedde sig som en rutinerad tävlingshäst. Helt fantastiskt. Veterinärerna önskade att alla unghästar skulle vara som hon. :love:
 
Sv: Födda: 2007

Vad skönt att det gick så bra! Man tror ju ofta det värsta. Hon ser väldigt spänstig och fin ut.
 
Sv: Födda: 2007

Moli: Din häst är jättesnygg!!!

Här kommer min!

Bjarnarlaukur från Blomsterkullen
E: Ringo fra Ringerike
U: Vinda fra Tvaersige

Jag hade med honom på unghästmönstring i höstas och där vann han sin klass (1 åriga hingstar), med poängen 7,61 (tror jag det var). Han fick beröm för sina rörelser i trav och galopp. Han visar en del pass och även sett en del tölt i hagen. Men oftast väljer han sin snygga trav :love:
Hans pappa är en duktig passhäst och det hoppas jag att Laukur också kommer bli.

Han är mycket trevlig och nyfiken, en riktig charmknutte :) Innan jag fick honom tyckte jag fuxar var tråkiga, men ni förstår att jag ändrat uppfattning :love:

Jag ska försöka hålla honom som hingst så länge han är lugn och fin, men när träningen börjar får det nog bli valack av honom. Ska ha med honom på mönstringen till hösten också och se vad dom tycker om honom som 2 åring :)

26126369.jpg


26126351.jpg


26126367.jpg
 
Sv: Födda: 2007

*kl*

Och här är min...

Hamingja:

e: Hrannar von Svada-kol-kir
u: Assa frá Árbakka (just nu min avatar...)
ue: Feykir frá Hafsteinsstödum

Bor just nu på Stenholmen och har inte sett henne sedan September.
Föl:
assafl-sm2007-004.jpg


Halvår:
DSC_0127.jpg


Augusti:
norrkping08022.jpg


September:
DSC_0036.jpg
 
Sv: Födda: 2007

Va stor han såg ut att va :) Har du mätt honom? Lite kul och veta hur höga era 07.or är också. Jag mätte min skrutt till 132 ungefär.
 
Sv: Födda: 2007

Han är inte så stor, knappt 130 skulle jag tro. Föräldrarna är runt 138 cm.
 
Sv: Födda: 2007

Nya bilder på Wynja från i söndags :)

26221946.jpg


26221948.jpg


Det tog nästan 10 min innan hon kom fram och hälsade och hon var hela tiden på sin vakt, men nyfiken!

Yw89 (kommer inte ihåg vad du heter ;)) jag har en bild på din häst som du vissar längre upp i tråden om du vill ha den bilden så skicka ett PM eller så lägger jag ut den här?!
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
972
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Halkade i trappen förra veckan och skadade knät. Läkarens utlåtande blev skada på inre menisken. Har en tid för mrt röntgen på måndag...
Svar
6
· Visningar
367
Senast: Bulldoozer
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
3
· Visningar
712
Senast: ameo
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 388
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Melatonin
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp