Födda: 2007

Sv: Födda: 2007

Tinna går på halvfart..
Imorgon ska hon kollas av vet, böjprov mm
Det är något med min kråka som är fel!
 
Sv: Födda: 2007

Men vad tråkigt! Hon verkar väldigt otursförföjd din lilla prinsessa! :(

*kl*
Jo, det var en otroligt tjusig häst i speglarna! Var i vårat hemmaridhus förra helgen, och tänk- den vackra hästen var där också! :eek: Men, när han helt stod o beundrade sig själv så uppenbarade sig nåt ännu vackrare- ett stort 3-årigt skimmelhoppsto kom in i ridhuset. Hon var det mest fantastiska han nånsin sett, han larvade runt och skulle helst vara nära och bara titta på henne. Vilket skapade vissa problem- då hon tyckte att han var SKITLÄSKIG och vägrade vara på samma halva av ridhuset som han... :p Dock hade stoet en cool ryttare som skrattade och konstaterade att det var bra för henne att vänja sig. På slutet kunde iaf båda två koncentrera sig på sina uppgifter. Ungdomskärlek... :D
 
Sv: Födda: 2007

Ja, hon är en riktig otursfågel och just nu saknar jag Erro mer än någonsin :(
Hoppas på att det är något "enkelt" men är samtidigt inställd på det värsta. Att något är fel vet jag, gäller bara att lista ut vad.
Ikväll kommer iaf våran andra 2007a hit ett par dagar, Laufi, om ni minns honom? Isabelles som mamma fick :love:
Sen har jag, beroende på vad veterinären säger på måndag, blivit lovad att få låna häst av chefen (J.E) om jag inte får rida Tinna (vilket är mest troligt)
Åh, är bara så bitter just nu ....
 
Sv: Födda: 2007

Blev ändrad tid så på måndag kommer vet att komma och kolla igenom henne.
Det är ju ingenting som jag känner att man kan säga konkret att det kan vara, men det känns som att det sitter i höger bak.
Hon har visat mycket ovilja att trampa in under sig med höger bak, blir arg när man kommer åt hennes högra bakben och är överlag mer spänd i ridningen än hon tidigare varit.
Har även massör ute på henne med jämna mellanrum, då hon känts spänd. Även denne håller med om att någonting är fel i kroppen på henne... Hon nbär på spänningar som ska ha släppt för länge ssen med behandling.
Från att tidigare töltat med travtakt till att nu då och då ta ett par steg i passtakt.. (En annan häst och annan känsla så antar jag att detta varit positivt, men i hennes fall är det mycket tydligt att det är något fel).

Jag har, som tur är, extremt lätt att KÄNNA när något är fel. Även om andra inte alltid håller med.. Så jag kan inte säga att hon är halt, kan bara säga att något är fel. Så på måndag börjar vi med ett vanligt böjprov.. Jag mår så dåligt just nu :(
 
Sv: Födda: 2007

*kl*
Kikar in här som nybliven Isis-ryttare :) Jobbar på en gård med mestadels islänningar, så hade som inget val :p ;)
Här är "min" lilla tjej, Döggperla. Min chef som har ett föl undan henne, köpte loss henne och tog hem henne till gården ett par månader efter att jag var tvungen att låta min (icke isländska) prins somna in, och har sagt att så länge jag tycker det är roligt får jag ha henne som min.

1382836_10151963759085903_1574424704_n.jpg


1375054_10151949096750903_1822651311_n.jpg


Hon är född 2007, men långt efter efs hon i princip bara bledv inriden och riden ett 20tal gånger innan föl, och sen blev hon stående i nästan 1.5 år efter fölning.
Efter en knackig start (först halt pga sneddraget bäcken, sen knackig efter kurs då tränaren pressade oss för hårt och sen kvarka...) har mååånga bitar ramlat på plats senaste två månaderna.
I början gick hon mest i grisepass innan bäckenet blev justerat, kunde knappt start och stopp och svänga i ridhuset. Nu kan hon sidförande hjälper, rygga, galoppskänkel och fatta rätt galopp, vi har vart med på WE "light"träningar och nosar på tölten. (Hon är fin naturtöltare, det är bara jag som ska lära mig ;) )

Nu har jag julledigt, vilket passar bra då hon behövde vila eftersom det lossnat så mycket på sista tiden :) Hon är väldigt mycket bebis fortfarande ;)
 
Sv: Födda: 2007

vilken vacker liten isis du har skaffat dig, ser så lugn och snäll ut på ögonen.

Och välkommen till isisgänget=)
 
Sv: Födda: 2007

Hon är himla trevlig och snäll :)
Positiv, försöker alltid så gott hon kan och är lättlärd.
Har verkligen fastnat för islänningarnas temprament. Ju mer man hanterar dem desto mer less blir man på de få storhästarna vi har på gården :o ;)

Hon är lite tjock tyvärr, men med tanke på vilket benrangel hon var när hon kom till gården så är det ändå att föredra.
 
Sv: Födda: 2007

*KL*

Varit ledig i två veckor nu och har passat på att rida i dagsljus! :D Började jobba idag igen och nu blir det troligen 9 dagar på rad med jobb så då blir det ridning i mörker igen. Men jag fick en suuuperbra pannlampa av min man och dotter i julklapp som kommer bra till pass då :) Den är på 1600 lumen och har räckvidd på ca 200 m.

Haft en liten svacka med tölten nu då han mest rollat hela tiden och knappt gått rent alls. Han kändes nästan halt men klockren i de andra gångarterna och vissa stunder även i tölten så det var nog mest trams. Backade ett steg och körde mycket övergångar skritt-tölt-skritt-tölt med bara några meter tölt då den skulle vara ren och sen ner i skritt igen. I måndags tror jag det lossna totalt för han drog iväg i klockren tölt en lång sträcka i friskt tempo! Jag sken som en sol! :D Även igår tölta han superfint! Han travar så stort så jag har nästan svårt att rida lätt haha!

Sugen på att rida lektion nu. Hoppas det blir kurs 1 februari som det är tänkt!

wpid-20131230_151539.jpg
 
Sv: Födda: 2007

Hon är himla trevlig och snäll :)
Positiv, försöker alltid så gott hon kan och är lättlärd.
Har verkligen fastnat för islänningarnas temprament. Ju mer man hanterar dem desto mer less blir man på de få storhästarna vi har på gården :o ;)

Hon är lite tjock tyvärr, men med tanke på vilket benrangel hon var när hon kom till gården så är det ändå att föredra.


Ja dagens hbl är bra hoppiga, man ser när de i stallet tar in hästarna framförallt hur de hoppar och far steppat och är så dryga.
Medans Jorunn lunkar in fint oavsett väder och vind=)
Man ska ha,, islandshääääst=)
 
Sv: Födda: 2007

*KL*

Dålig fart i den här tråden tycker jag! ;)

Vi är anmälda till kurs 1 februari! :D Sen har jag planerat in tre tävlingar under våren. Första blir Glaumur inhouse i mars!

Idag ska vi ut och pulsa i all snö som kommit! Inte ridit sen i söndags så gissa om jag har abstinens:o
 
Sv: Födda: 2007

Vi ska rida för Johan Häggberg om någon vecka. :o Jag är sjukt nervös. Senast igår kunde vi typ inte ens gå på en rund volt.. Haha. :p Vi brukar kunna det, dock. Men inte igår.

Tyra fick munnen kollad i onsdags, all good. :) Denna vecka har vi ridit ut ganska mycket, det är så otroligt härligt. Glad och nyfiken och taggad häst.
 

Liknande trådar

Relationer När jag sökte hittade jag bara en jäättegammal tråd, men jag tror att jag sett att vi är några som går i bröllopstankar nu?! Vore kul...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Halkade i trappen förra veckan och skadade knät. Läkarens utlåtande blev skada på inre menisken. Har en tid för mrt röntgen på måndag...
Svar
6
· Visningar
367
Senast: Bulldoozer
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: jemeni
·
Dressyr Jag hittade en litteraturstudie med ovanstående titel, lite äldre så jag kan inte förstå att jag tidigare helt har missat den...
2
Svar
35
· Visningar
2 388
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp