Födda 2013 del 4

Vi har varit iväg och ridit lite inomhusterräng för professorn. Så kul, lite väl taggad häst men blir himla bra när han (& jag...)lugnar oss lite. Tränarens råd var att tävla mycket hoppning framöver eftersom hästen är lite väl överambitiös och behöver "sänka" sig lite i språnget och inte överhoppa sig. Så vi laddar för det med lägre höjder och för fälttävlan när snön väl försvinner.
Känner att vinterträningen och vilan har gett resultat. Han känns betydligt mer stabil på hinder även om det finns mycket styrkejobb kvar såklart. Jag tänkte att den sneda kombinationen skulle vara svår för honom men icke då!
 
Vi har varit iväg och ridit lite inomhusterräng för professorn. Så kul, lite väl taggad häst men blir himla bra när han (& jag...)lugnar oss lite. Tränarens råd var att tävla mycket hoppning framöver eftersom hästen är lite väl överambitiös och behöver "sänka" sig lite i språnget och inte överhoppa sig. Så vi laddar för det med lägre höjder och för fälttävlan när snön väl försvinner.
Känner att vinterträningen och vilan har gett resultat. Han känns betydligt mer stabil på hinder även om det finns mycket styrkejobb kvar såklart. Jag tänkte att den sneda kombinationen skulle vara svår för honom men icke då!

Åh vad kul det ser ut!!!:love:
 
1z1qn43.jpg

2ywe70g.jpg

Möttes av denna sjusovare i stallet idag. :love:
 
Skööönt i solen @Mistimed

Peplis, ser lagom fort ut för fälttävlanstokar ;)

Frans gjorde en felfri 70runda i helgen igen. Jag kunde lasta och åka själv och efter rundan kunde han stå lugnt i släpet när överluckan var nere. Woho! matte hinner tom gå på toa ;) Frans var bättre framme på banan, bättre rytm och avsprång.
 
Fick beröm igår när vi red ut tillsammans med ett ekipage vi inte ridit tillsammans med innan att Blanca var så trevlig och lyhörd unghäst :)
Vi travade bredvid varandra på grusvägen och hon känns så himla fin :heart hon jobbar på riktigt bra och är mjuk och känslig för mina hjälper.

Köpt nya stigbyglar, compositi. Med bredare platta och lite stötdämpning är det väldigt sköna :)

29497925_10155338788721099_2789447554042213841_n.jpg

photo.php
 
Jag har en motivationsdipp.
Räknade ut vad allt kostat (inte smart) sen hon bröt benet. Har minus på semester/arbetstidsförkortning och de blir dyrt att ta ut hovslagare, som fick komma ut två gånger med... sparkontot är tömt
Skulle rida igår och det går inte att rida nånstans förutom fram och tillbaka på en väg. Antingen för mycket is/knöligt eller för mjukt (de går ner sig)

Alla pengar, all tid man lägger och inte ens en skrittur i skogen :(

Hon trampade rejält på min ena fot med, över stålhättan med fyra brodd....
 
Blunda och vänta en månad så är det vår, allt är grönt fint och man älskar det igen Nepenthe.

Jag och Frasse var på tömkörningsträning i helgen. Så kul! och nyttigt.
Lagt ful musik över tränarens röst så stäng av ljudet :)
 
@Pontevecchio Frasse är verkligen superfin!:love: Blir inte så många uppdateringar från Eskil nu för han är hos ett proffs för lite träning inför säsongen. Fick rapport idag att han sköter sig och de hade hoppat lite och även det hade gått bra!:banana:
 
Tack @Novali01! Vad kul! Jag motionerar mest Frasse själv nu så känns som vi halkat efter lite men men. Hoppträning i veckan som gick fint med en glad Frans så det är bara att traggla på.
Jag tycker du är superduktig med din. Nu har äntligen våra ridbanor töat fram så jag har börjat sätta igång min fux mer seriöst. Förhoppningsvis ska det bli ridhäst av henne nu. :)
Platina.jpg
 
19990595_10215802101395367_3041071500339304335_n.jpg

Bilden är från en film. Jag försökte ladda upp den på youtube men verkar göra något fel. Det ser ut som att den laddas upp men sen finns den inte.:confused:
Eftersom vi äntligen har barmark nu så har jag börjat sätta igång henne mer seriöst. Hon skötte sig super igår. Ska longera några dagar till sen börja sitta upp.:)
 
Kul att det är full fart på de flesta. O har fått på sig framskor och ridbanan är snöfri så det är dags att sätta igång. Han har fått alldeles får lång vintervila. Planen var att stalla upp vid ridhus from februari, men så köpte jag en till häst och det blev det varken ekonomiskt eller tidsmässigt möjligt och den segdragna vintern har ju inte gjort det lättare. Tur at jag har stora, kuperade hagar och en liten bit att gå fram och tillbaka så han har i alla fall rört sig mycket under vintern. (Förhoppningsvis har han krympt också..)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 809
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 322
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 373
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp