Födda 2013 del 4

minns det nu när du berättar om det men hade glömt att det var Eskil! Ja fy fan det är mardrömmen. Frans mamma bor med ett högdräktigt föl, herregud så sugen man blir på fler gulliga fölisar :heart

I helgen blire tävling igen. Ska till Sundbyholm, det TVsänds om nån är sugen ;)
Hur gick det då?
 
4 fel i både 1.05 och 1m. 1,05 gick först, han blev het och stark när det var mycket nytt och utomhus men hoppade superfint. Petade sista hindret, räcke ut ur kombination.

1m var han lugnare (tröttare) så mer ridbar men lite spänd. Petade ett räcke, glömde en fot. Skötte sig kanon på tävlingsplatsen och i släpet, skönt!
 
4 fel i både 1.05 och 1m. 1,05 gick först, han blev het och stark när det var mycket nytt och utomhus men hoppade superfint. Petade sista hindret, räcke ut ur kombination.

1m var han lugnare (tröttare) så mer ridbar men lite spänd. Petade ett räcke, glömde en fot. Skötte sig kanon på tävlingsplatsen och i släpet, skönt!
Det är ju helt ok! Har du filmer? Tycker han har kommit jättelångt!
 
Jag är jättenöjd med honom. Han beter sig så mycket bättre och även om han blev lite spänd och stark på banan så lyssnar han på ryttaren och gör jobbet.
Nu går han i hagen några dagar och biter på kompisarna.
 
det blir lite mycket fart ibland :) i första klassen bromsade hon in men då fick han inte ordning på benen ut så denna gång fick han gå lite friare och det funkade. Det är många ben ibland :)

Ja man får vara glad över en frisk och glad häst :)
 
Sån positiv och okomplicerad häst. Jag är så glad för henne.:heart Idag provade vi galopp i båda varven och det var väl inget märkvärdigt med det sa Platina. I förrgår var vi ute en timme i skogen. Går fram överallt. Var bara lite tveksam där det var väldigt lerigt men gick efter lite övertalning. :)
 

Bifogade filer

  • image.jpeg
    image.jpeg
    34,1 KB · Visningar: 33
@Pontevecchio Hon är bra duktig din pilot! När lille Frans lärt sig att sluta hoppa på fart så kommer han sluta riva, huvudsaken nu är ju att han så positivt inställd till allt! Jag gillar Frans!:love:
 
@Pontevecchio Hon är bra duktig din pilot! När lille Frans lärt sig att sluta hoppa på fart så kommer han sluta riva, huvudsaken nu är ju att han så positivt inställd till allt! Jag gillar Frans!:love:

Tack! Ja hon är kanon, vi har riktigt kul ihop. Vi hästarna och alla ungar, lite svettigt att rodda ibland :) Jag har dålig koll på hur tekniken utvecklas men älskar också hans inställning och så länge piloten är så nöjd så är jag det med :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 806
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 317
Senast: Calmiche
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 373
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 343
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Avmaskning
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp