Bukefalos 28 år!

Föl 2006!?

Sv: Föl 2006!?

Vårat Maraton sto kollades idag på 39 dagar och var fortfarande dräktig! :rofl: :D
 
Sv: Föl 2006!?

Då var mitt sto också konstaterat dräktig på 20:e dygnet. Jag hoppas på ett svart connemaraföl e: Garryhack Frederick i mitten av juli nästa år. :banana:

Ville inte brunsta, men tog sig på första försöket på igångsprutad brunst.
 
Sv: Föl 2006!?

*knappstöld*

Jaha! I måndags kollade jag mitt Little Boy sto, betäckt med Casir Ask, på 49 dygn och, JAAA det var fortfarande dräktigt!!! :bump:
Jag fick tom se hjärtslagen på det lilla livet... :love:

Sååå lycklig! Hoppas på fölis till midsommar, den 20/6 är det 330 dygn...

//granger
 
Sv: Föl 2006!?

*lånar knapp*

har nog missat att uppdatera..

Efter sju sorger och åtta bedrövelser denna säsong är alla mina fyra ston dräktiga...så förhoppningsvis får vi fyra föl väl spridda över vår/sommar 2006.

Maraton-Gaspari dräktig med Don Romantic
Bellini-Gassendi dräktig med Laurentio
Guinness-Arram dräktig med Rubin Royal
Epson-Good Future dräktig med Twíligt

nu börjar det närma sig 90-dagarskontroller för några så det gäller att hålla tummarna att de fortfarande är dräktiga.

Epsonstoet var dräktig med tvillingar men allt tyder på att "klämmandet" lyckades och det bara finns ett foster kvar.
 
Sv: Föl 2006!?

*Lånar knapp*

Mitt sto är konstaterat dräktigt på 90 dagar med Samarant (e. Sandro Hit-Brentano II). Själv är hon efter Duntroon (e. Donnerhall). Hon skall föla i april om allt går vägen!
 
Sv: Föl 2006!?

jea78 skrev:
Clipper queen och Gåvanfrånovan har jag jobbat med i sommar.. eller jobbar fortfarnade med...Iallafall Gåvan som seminerades i dag.... clipper är ju klar... :banana:

Tyvärr jea78.
GÅvan kollades idag och är INTE dräktig. :(
AM
 
Sv: Föl 2006!?

T fortfarande dräktig på 90 dagar! Så nu börjar jag tro att det är sant att JAG SKA BLI MORMOR!! :bump: :bump: :bump:

mvh
Lejonelle

PS Stoet är en welsh-halvblodskorsning som är betäckt med Gigolo.
 
Sv: Föl 2006!?

TJoohoo!! Jag ska oxå bli "mormor"!! Min Ticki (hbl) är dräktig med en welsh cob! Å fölis kommer att bli sååååå vacker :love: ;) Fölet e beräknat att titta ut i mitten på juni. :banana:
 
Sv: Föl 2006!?

Lånar sista knappen.

Vi kollade våra ston i fredags och alla utom gamla Jill var dräktiga.
Hon har troligen varit dräktig och sedan resorberat. Synd!

Vi väntar nu följande föl:
Silvano-Bellini
Silvano-Ceylon
Figaro R-Rubignon
Qalle-Happy Day
 
Sv: Föl 2006!?

roligt med massa Cob-ungar nästa år!! Ja den kobinationen du har blir nog vacker.

Även HalyBailey får ett knippe nästa år. ytterligare 2st kollades i torsdags bägge dräktiga.
 
Sv: Föl 2006!?

Knapplån.

Mitt kallblodssto testades med PregnaMare i fredags (45 dygn) och är dräktig! :)
 
Sv: Föl 2006!?

Vad roligt för dig! GRATTIS! :) Du var ju ute i "sista minuten"! ;)
 
Sv: Föl 2006!?

Jet skrev:
Vad roligt för dig! GRATTIS! :) Du var ju ute i "sista minuten"! ;)

Tack! :) Jo, det var verkligen "sista chansen" för i år...och särskilt med den hingsten, han kommer ju inte tillbaka nästa år. Så nu hoppas jag på en fin bebis! :d
 
Sv: Föl 2006!?

Lånar knapp!

Har ett Islandssto som är dräktig med Spuni frá Miðsitju, fölar början av maj.

Ett annat sto är dräktig med Hrammur frá Akureyri.
 
Sv: Föl 2006!?

Idag har mitt sto blivit konstaterat dräktigt på 90 dygnet! :bump: :bump: :bump: En lycklig matte som hon hade med sig hem från veterinären.. ;) Så nästa sommar hoppas jag på att fölungen kommer ut utan några komplikationen - nervöst.. :crazy:

Fölet får i så fall stammen Twiligt-Prestige-Pontus-Lanciär
 
Sv: Föl 2006!?

*knapplån*

Kollade mitt sto häromdagen på 90 dygn och hon är fortfarande dräktig. Jätteglad är jag och även de blivande fölägarna! :)
Feliciano - Ganesco - Flamingo är stammen på den kommande!

Bara att hålla tummarna nu att resten går vägen!
 
Sv: Föl 2006!?

*lånar knapp*
Har inte kollat mitt sto sen hon blev konstaterat dräktig på 18 dygn. Kollade henne igår (105 dygn) och hon är fortfarande dräktig.
Stammen blir Qalle-Stanford-Brabant
 
Sv: Föl 2006!?

*tar sista knappen*

Kollade mina ston i veckan, båda fortfarande dräktiga, 100 resp 120 dygn :)

Så om allt går vägen blir det föl nästa år efter:
Metall-Magritte-Good Future
Rotspon-Atlantic Boy xx-Rebell Fortuna xx
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
24
· Visningar
1 391
Senast: Görel
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 159
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 072
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp