Bukefalos 28 år!

Föl 2006!?

Sv: Föl 2006!?

*lånar knappen*

Mitt sto är kollat idag, och trots cortisonbehandling mot lymfangit är hon fortfarande dräktig :bump: :bump: :bump: Dygn 150 med Feliciano!

Dessutom är hon inte halt efter att ha varit det i ett helt år :bump: :bump:

En riktigt glad dag!!!
 
Sv: Föl 2006!?

*lånar*

idag var det dags för sista kollen för denna säsong...

och tyvärr hade Epson-Good Future stoet resorberat...så Twiligtfölet blir det inget av.

däremot var Guinnesstoet fortfarande dräktigt med Rubin Royal och Maratonstoet med Don Romantic.... så tillsammans med Bellinistoet som redan tidigare kollats och är dräktig med Laurentio blir det förhoppningsvis tre föl nösta sommar...
 
Sv: Föl 2006!?

*lånar*

idag var det dags för sista kollen för denna säsong...

och tyvärr hade Epson-Good Future stoet resorberat...så Twiligtfölet blir det inget av.

däremot var Guinnesstoet fortfarande dräktigt med Rubin Royal och Maratonstoet med Don Romantic.... så tillsammans med Bellinistoet som redan tidigare kollats och är dräktig med Laurentio blir det förhoppningsvis tre föl nästa sommar...
 
Sv: Föl 2006!?

*lånar knapp*

Sista kollen idag på 90 dygn och mitt sto är fortfarande dräktig med Cuper :bump:

Hon tog sig på sista seminförsöket för säsongen och då hade jag bytt hingst och med hon tog hon sig direkt *pust*

Så nu är det bara att hålla tummarna att det går hela vägen och att vi har en liten fölis till sommaren.
 
Sv: Föl 2006!?

Hejsan!
Mitt sto blev konstaterat dräktigt i måndags på 91 dygn! :)
Stammen blir Cornetto-Maraton-Rote Boldt :love:

:D :D :D
 
Sv: Föl 2006!?

*knapplån*

har köpt mig ett avelssto som jag får hem om ca 2 veckor! Så jag får oxå föl nästa år.. :) Ska bli jätteroligt.. Hon fölar i slutet av april - längtar redan! :banana: Fast fölet ska säljas.. Ska sen betäcka om henne med en hoppehingst.. Det är mer något för mig.. :D

stammen blir Smashing Hit - Magritte - Anart :)
 
Sv: Föl 2006!?

Vi har betäckt vårt sto efter cockpit med Hipp Hopp, han är efter feliciano, fölet är beräknat till Slutet av mars...
:bump: :bump:
 
Sv: Föl 2006!?

I april kommer två föl till stallet båda e: Streetlight..
Fast inte mina hästar, men spännande ändå :D
 
Sv: Föl 2006!?

Lånar knapp! Jag har ett sto som ska föla i mitten på februari, sedan kommer 6 andra ston att föla förhoppningsvis under våren!
 
Sv: Föl 2006!?

*lånar knapp*

Mitt sto efter As de Thurin-Anart är fortfarande dräktig med Maloubet och är idag på dygn 108.
 
Sv: Föl 2006!?

*lånar knapp*

Mitt sto är fortsatt konstaterad dräktig på ca 145 dygn förra veckan!

Stam på bilvande fölisen; Last Liberty-Quite Easy
 
Sv: Föl 2006!?

Har tre dräktiga ston (kollade för två veckor sedan):

Jubilanta (Chock-Jerzaleka/Marszalek) med Premier (Monogramm-Premiera/Piechur), beräknad slutet av mars.

Narzeczona (Chock-Necessa/Pers) med Premier, beräknad början av april.

Nieszpora (Chock-Nianka/Figaro) med Alegro (Probat-Algeria/Celebes), beräknad slutet av juni.

Carina på Silver Arabians.
 
Sv: Föl 2006!?

Åhh vad roligt att hon tog sej med Alegro!Nu fick du precis som du önskade dej!Jag antar att önskemålet är ett stoföl?(givetvis kul att de andra är dräktiga med).
 
Sv: Föl 2006!?

Självklart vill jag ha tre stoföl! Fast allra mest Alegro - Nieszpora, såklart. Den ungen skulle nästan ha tre ben och kohuvud för att jag inte skulle spara för framtida avel. ;) Men Nazze - Premier är också otroligt spännande, med tanke på vad hennes mamma Necessa fick med Premier i år.

Hälsningar från Carina på Silver Arabians
 
Sv: Föl 2006!?

lånar knapp
kollade mona ston dräktiga i ca dag 160 båda två, fortfarande dräktigt med Sir schölling, ska bli intressant att se hur fölen blir! :bump:
 
Sv: Föl 2006!?

*tar sista*

I söndags kastade vårt holländska sto ett svartskäckigt hingstföl. Det är den första kastningen hos oss, känns jättetråkigt eftersom det var vår egna hingsts första säsong i aveln, så "typiskt" att det skulle vara just i år men det är ju ingen man rår över.

Väntar dock ytterligare ett föl efter samma hingst så jag hoppas verkligen att det går vägen med henne.
 
Sv: Föl 2006!?

Även jag har förlorat ett av mina väntade föl...Hon var helt plötsligt tom på 6 månaders koll....

Känns trist vi har precis sålt hennes enda avkomma vi fått av henne och nu blir det ingen ny...Men däremot är det andra stoet tack gud ske lov fortfarande dräktig, ska ha om 3½ månad....börjar smått bli nedräkning. :)
 

Liknande trådar

Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 267
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 216
Senast: Karro-Lina
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 150
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Rumsren - hur gör ni på natten?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp