Bukefalos 28 år!

Sv: Föl 2010

Härligt bogparti till den nacken :d
Hade gärna sett honom nu på Söndag, tyvärr reser jag iväg.
 
Sv: Föl 2010

Kl.

Min lilla skrutta om är överlycklig att det äntligen är hennes tur att bli plockad ur hagen! Ska bli riktigt spännande att börja jobba med detta "lilla" energiknippe :)

DSC_1205_zpsdbdeff66.jpg
 
Sv: Föl 2010

Jag måste bara.... Valvis... Vad OTROOOLIGT jäkla snygg Oskar är!!!:love: Så förälskad i honom, åh!
 
Sv: Föl 2010

Vilken snygging Oscar är! Påminner mycket om en häst jag tränade i DK och som jag var superförtjust i. :)
 
Sv: Föl 2010

Inte alls avis. :o Herregud vad fin!
Är han (?) svart eller blir han skimmel? Ser lite grå ut i ansiktet. :d
 
Sv: Föl 2010

Tack! Jag är mycket förtjust i honom ( japp, en han! Med kulor och allt ;) ) och vi känns bara mer och mer rätt för varandra varje dag som går :love:
Det gråa är faktiskt bara damm :angel: så han är, och förblir, svart!
Han har fått ett bad men allt gick inte bort så nästa helg är det bad igen som gäller ;)
 
Sv: Föl 2010

*kl*

Han ser riktigt trevlig ut Michis!

Jag har faktiskt två mkt spännande unghästar att leka med just nu.

Dels Bylting som kom från Island i december och är svincool lynnesmässigt, naturtöltare och härliga rörelser. detta är en bild från första gången jag red snabbare än skritt...:

fe09e562a7af11e390cf12e4d50b8b69_8.jpg


Dels Herkules som är vår egen uppfödning och som precis har blivit inriden och är nykastrerad:

4d2df126b27b11e3a2b6120fb2bbf937_8.jpg
 
Idag provade vi Oskar efter 2 månaders paus. Han är nu riden ca 4 månader och ska bara hållas i gång lite lätt under sommaren då har har ett antal ston.
Han är bara helt underbart att rida.
 
Nu var det längesedan jag skrev här!

Men har nu fått hem min tjej efter ytterligare en månads träning. Hon reds in i december, vilat jan, feb, mars och halva april. Nu är vi igång och har ridit henne ett 5 tal gånger på hemmaplan. Det är så himmelens roligt. En riktig 5 gångare, ngt passtaktig just nu men tar till tölten emellanåt. Fin skritt, trav och OK galopp. Framåt och positiv :-D Blir roligt att få se hennes utveckling. Just nu är det mycket man skall träna på. Vi skall bli trygga tillsammans, både häst och jag.

Hur går det för er alla?
 
KL

Idag var ja och hämtade hem min pärla som deltagit som c-tränarprovs häst, det har varit 7 intensiva veckor för lilltjejen men som hon har utvecklats! Vilken häst jag har!:banana::love:

Nu blir det en välförtjänt vila några månader så kör vi igång i höst igen :)

DSC_1114_zps1784a8f4.jpg
DSC_1089_zpscdcfc4fb.jpg
DSC_1072_zps391365d3.jpg
Oumlgonblicksbild42014-05-2818-22_zps1911674a.png
Oumlgonblicksbild202014-05-2818-59_zpsdb12273a.png
 
Idag blir min prins hela 4 år gammal.
Det firade vi med en underbar uteritt som innehöll en underbar töltsträcka :love:
6 månader sen prinsen blev min också.. Tiden går så himla snabbt!
 
  • Gilla
Reactions: Jmt
Idag blir min prins hela 4 år gammal.
Det firade vi med en underbar uteritt som innehöll en underbar töltsträcka :love:
6 månader sen prinsen blev min också.. Tiden går så himla snabbt!

Vad fin han är Michis! :-D Ni ser ut att ha kommit ganska långt!
 
Hur går det för alla 10 or? :)

Hur många dagar i veckan tränar/rider ni? Hur långt i utbildningen har ni kommit?

Vore ju lite skoj om det blir lite fart på tråden igen :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Hästnyheter När fölet Bellatrix föddes förra helgen slutade det i sorg, mamma Copperbridge klarade sig inte. I all förtvivlan tog historien dock en...
Svar
0
· Visningar
136
Senast: Gunnar
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp