Bukefalos 28 år!

Sv: Föl 2010

Ej hanterad mer än det nödvändiga, jag är en sån som vill göra själv istället för att göra om ;)
Återkommer under morgondagen
 
Sv: Föl 2010

Ej hanterad mer än det nödvändiga, jag är en sån som vill göra själv istället för att göra om ;)
Återkommer under morgondagen

Ja, jag köpte min som föl jag med. Ville veta min häst hela historia, lära henne rätt från början sådant jag själv tycker är viktigt. I juni när hon var 1 skjutsade jag iväg henne till Stenholmen. Kom hem nu i augusti och sedan då har jag lagt grunden för hennes inridning. Känns så bra. Just nu är hon på inridning och skall vara där i 5-7 veckor till. Så så spännande :))
 
Sv: Föl 2010

Mina kommer inte in igen förrän i mars-april en månad var. Dom blev inridna en månad i höst och vilar just nu :) Har funderingar på att låta dom springa med som löshästar på våran "hestaferð"/långritt i sommar, men jag tror jag låter dom vänta ett år med det... :)
 
Sv: Föl 2010

Vad härligt!
Denna är helt ohanterad (mer än det nödvändigak) så han ska ridas in nu direkt :)
225BF57A-8618-4404-A2CB-C8013018FA21_zpsg5aezdys.jpg
 
Sv: Föl 2010

Ska bli så kul att börja med honom!
Han har likadana bakben som tinna!

Nää, dom är beeeeeebisar
 
Sv: Föl 2010

Hingst född 2010, (såklart).
E.Ardur u. Flott obedömt sto.
Fyrgångare med MYCKET bakben (Precis som tinna, hoppas dock på en lättare töltsättning)

Än så länge får han fortsätta vara hingst, han var otroligt trevlig och inte det minsta hingstig!
Hämtar honom imorgon och planen är att börja direkt!
09168ACE-5566-41B6-BB9C-C733E5151164_zpsed94rx2i.jpg

Finns fler bilder i håll oss uppdaterade tråden :love:
 
Sv: Föl 2010

Hingst född 2010, (såklart).
E.Ardur u. Flott obedömt sto.
Fyrgångare med MYCKET bakben (Precis som tinna, hoppas dock på en lättare töltsättning)

Än så länge får han fortsätta vara hingst, han var otroligt trevlig och inte det minsta hingstig!
Hämtar honom imorgon och planen är att börja direkt!
09168ACE-5566-41B6-BB9C-C733E5151164_zpsed94rx2i.jpg

Finns fler bilder i håll oss uppdaterade tråden :love:

Men sicken snygging!! Jag håller med om att de inte är "bebisar" längre. Föl känns lite fel.. men i sinnet är de fortfarande små.. Skall se om jag hittar på ngn bild på min sessa... :-D
 
Sv: Föl 2010

Här kommer bilder på min tjej Thokkadis. Bilderna tagna i slutet av November :)


Thokkis_13_11_zps34f6ab06.jpg
[/URL][/IMG]


 
Sv: Föl 2010

Tack!
Jag är redan lite kär i honom!
Han gick raka vägen in i transporten, trots att han aldrig varit i närheten av en förut. Sen var han lite arg och försökte sparka sig ut med frambenen, men tillslut gav han sig och stod som ett ljus. Han gillar dock att åka på snedden!
Väl hemma var han svettig och lite trött, men hummade glatt åt alla nya kompisarna och spenderade första minuterna i boxen att visa upp sig för sina nya grannar! Favoriten blev Segull fra Skardi! :p
Imorgon ska han ut i hagen ett par timmar och sen börjar vi med longering samt den vanliga hanteringen!

Vad fin din tjej ser ut!!
 
Sv: Föl 2010

Tack!
Jag är redan lite kär i honom!
Han gick raka vägen in i transporten, trots att han aldrig varit i närheten av en förut. Sen var han lite arg och försökte sparka sig ut med frambenen, men tillslut gav han sig och stod som ett ljus. Han gillar dock att åka på snedden!
Väl hemma var han svettig och lite trött, men hummade glatt åt alla nya kompisarna och spenderade första minuterna i boxen att visa upp sig för sina nya grannar! Favoriten blev Segull fra Skardi! :p
Imorgon ska han ut i hagen ett par timmar och sen börjar vi med longering samt den vanliga hanteringen!

Vad fin din tjej ser ut!!

Tack :-D Ja, hon verkar lovande säger de som kan mer än mig. (min första isis) Känns som ett litet extra plus då jag fick henne som "utbytesföl" när hon var 2 månader!
Så vägen fram till nu har varit lite upp och ned vad gäller känslor för min tjej... Det var inte "kärlek vid första ögonkastet" om jag säger så. Men nu känns det annorlunda, nu är hon allt för mig och jag ser så fram emot vad som "komma skall" ;-)

Skönt också att han gick på transporten direkt! Inte roligt när de tjafsar. Blir ju enorm omställning för dem att flytta men tack o lov så har de lätt för att anpassa sig. Gissar att du e nyfiken på att börja träna honom ;-)
 
Sv: Föl 2010

Ja, hon ser rörlig ut och fin i kroppen! Vad är det för stam på henne?

Jag är RIKTIGT nyfiken! Vill börja NU, men det kan ju vara snällt att låta honom vänja sig lite först ;)
 
Sv: Föl 2010

Ja, hon ser rörlig ut och fin i kroppen! Vad är det för stam på henne?

Jag är RIKTIGT nyfiken! Vill börja NU, men det kan ju vara snällt att låta honom vänja sig lite först ;)

Hon är efter:
e Pegasus fraSveinatungu
ee Gustur frá Hóli

u Hilda frá Olafsvik,
uu Faxi fra Hóli

Hon är 5 gångare. Visade henne faktiskt på unghästmönstringen i oktober och hon fick 8.0 för gångarter. (Visade varken tölt eller pass) Fick 7.83 för exteriör. Landade totalt på 7.89

Så lite förhoppning har jag att det skall bli en bra rid/tävlingshäst för mig ;-)

Roligt att vi skakade liv i tråden lite! :D
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
150
Senast: Gunnar
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
6
· Visningar
1 302
  • Artikel
Hästnyheter När fölet Bellatrix föddes förra helgen slutade det i sorg, mamma Copperbridge klarade sig inte. I all förtvivlan tog historien dock en...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: Gunnar
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp