Bukefalos 28 år!

Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Nougat: Mina går ensamma efter att mammahäst jagade sällskapet genom tråden när både hon och den andra var brunstiga. Men planen är att se ska få sällskap av annat sto och föl i slutet av månaden.

Hunter: Men hon ÄR ju näpen! Så sjukt fin! :love:

kl.
Ja alltså... Magkänslan tror på inget allvarligt, men sen börjar huvudet snurra... Hur mycket är man beredd att betala för att bli lugn, liksom? Min veterinär säger att om jag är orolig kan jag lika gärna sätta dem på boxvila igen, det är inget allvarligt enligt henne iom att det bara är något enstaka steg ibland som hon haltar till på, hon haltar inte mer för att hon travar eller galopperar. Var ut nu ikväll och fanns inte tillstymmelse till hälta i någon gångart. Så kanske är som hon säger, bara stelhet som blir bättre när hon rört sig lite. Känns lite sisådär att sätta henne på boxvila igen när det inte är någon regelrätt hälta.
Tänkte avvakta till imorgon, är det oförändrat kommer jag ha dem inne på nätterna så jag vet att hon tar det lugnt då iaf. Blir hon sämre åker vi nog in med dem.

Hon fyllde 10 veckor idag, och är ett hemskt mysigt litet fluffmonster!
1_zps24c446f7.jpg

2_zpsf4cf1bd4.jpg


Hon mäter 123 cm i manke och 126 i rumphöjd... Får kanske ge upp mitt hopp om att få en "lagom" stor häst. :cautious:

Funderar på om att hon växer mycket just nu kan ha ett finger med i spelet när det gäller "hältan" också, eller så är det fel i huvudet på mig, ingen annan än jag som ser när hon haltar till... Går så rent och fint så fort någon annan tittar på henne. :meh:
 
Senast ändrad:
Sv: Föl 2013 del 2

Hon är väldigt feminin och näpen är inte fel uttryck tycker jag :)

Har haft min proffsfotograf charlottee på besök idag så hoppas på fina bilder.
Frans verkar växa men som tur är verkar han komma bättre i fas nu, hoppas det håller i sig till nästa helg :)
 
Sv: Föl 2013 del 2

Nu så :)

Frans e:Floricello - xx

(matte glömmer alltid att borsta sig själv)
1149435_10151605277621344_1769026947_o.jpg


Pigg krabat :)
1174815_10151605409351344_652574543_n.jpg


Men fortfarande lite tunn
993967_10151605386151344_229830199_n.jpg


Mamma visar hur vig hon är :D
1149435_10151605277651344_1603227388_o.jpg


Ska bli dressyrhäst :)
1074291_10151605409346344_186533458_o.jpg


Slut på bildbomben :)
1149435_10151605277626344_135511898_o.jpg
 
Sv: Föl 2013 del 2

Jag ska typ ha sånna brallor på mig :D använd dem!!!

Empire: vet inte vilket nummer jag har ännu. Men jag är en sån person som alltid märks :o så vitt jag vet så är det ett föl e sir Donnerhall i vreta, han ser ut som en trög biffko och modern är kopparröd med stjärn. Såååå det är inte svårt att hitta mig (dock så bits jag inte...). :sneaky:

Då får jag hålla koll på biffkon ;) och se om jag vågar mig fram :o

Idag var hovis ut och verkade hästarna, Maranello fick högt betyg både i uppförande och utseende :D

Ang det här med att visa föl skulle jag inte våga gå en bit bakom fölet, såg ett par rejäla smällar på 3 visare förra året, dom var ändå en bra bit ifrån fölen, men benen räcker långt om det vill sig illa.

Lycka till alla som skall visa :)
 
Sv: Föl 2013 del 2

Hon är väldigt feminin och näpen är inte fel uttryck tycker jag :)

Nä det är väl inte fel uttryck...hade kanske hoppats mer på något i stil med "hon ser ut att kunna bli en bra hopphäst" eller nåt :o
Undrar vart hon fått det näpna feminina ifrån, mamman är ju definitivt inte näpen och feminin :p
 
Sv: Föl 2013 del 2

Hur ser det ut med Iskas kommerochgårhälta idag?

Har inte sett någon hälta alls idag, inte ens när hon precis rest sig upp efter en sovstund. Ser inget i galoppen heller, någon trav har hon inte behagat visa idag.
Så ja, "kommerochgårhälta" är ju rätt uttryck iaf... :cautious:
Fortsätter hålla tummarna för att det bara är en stelhet hon haft kvar.
 
Sv: Föl 2013 del 2

Aha, det försvann av sig själv till slut? Hon har ju växt ordentligt också senaste 2 veckorna.
 
Sv: Föl 2013 del 2

Tack alla! Ja han har brakat iväg en rejäl bit och lämnat sina kallblodsvänner ett huvud lägre :) antagligen därför han knte lagt på sig mer heller.
 
Sv: Föl 2013 del 2

Haha det får du förhoppningsvis höra på fölvisningen :)
Och en söt häst skadar aldrig ;)

Ingen som visar i helgen? Tycker vi är så få här, 12 orna verkar finnas i fler versioner på buke.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
5
· Visningar
896
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Ramona
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
781
Senast: Nikan
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp