Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Neej, inte vita ridbyxor... :yuck: Hellre vanliga mörka jeans i så fall, min gamla chef som visar typ 30 hästar om året har aldrig vita byxor, hon kör på jeans ;)
 
Sv: Föl 2013

Har mkt hellre jeans, jag lovar ;) såg filmklipp på tuben från fölvisning och där hade visarna vita ridbrallor
 
Sv: Föl 2013

Men dööh :rofl:

Här är förresten världens sämsta bild på visningsgrimman jag shoppade idag:



Fick bli en svart, fanns i jättesnygg brun färg också och egentligen passar nog både Flo och mamma bäst i brunt, men jag har inget brunt träns med vanlig nosgrimma till mamman och det kändes overkill att köpa nytt träns till henne också bara för visningen, svart funkar ju alltid liksom :p
 
Sv: Föl 2013

Spelar det någon roll vad för nosgrimma stoet har? Insåg precis att jag bara har en pullarnosgrimma, har inte använt nosgrimma sen hon pensionerades. :eek:

Snygg grimma btw!
 
Sv: Föl 2013

jättefin, vart hittade du den?

Det står att man SKA ha ljusa byxor men BÖR inte ha ridbyxor.
Jag vet också att folk bryter mot det där men har inga bra jeans ändå så kunde lika gärna köpa ljusa. Blandar aldrig vanliga kläder med hästkläder och har aldrig jeans i stallet.
 
Sv: Föl 2013

Köpte den i ridsportaffären här i Tomelilla! Kommer från Cheval. Fanns också samma modell fast brun och så en med rakt pannband med en rad strass i mitten. Spännena är i klumpigaste laget och hade helst sett att de var i silver eftersom mamman kommer ha det på sitt, men den får duga! :)

Det är klart att det är bäst att ha ordentliga vita byxor! Och det är kanske mer korrekt att ha vita ridbyxor än jeans, men fortfarande fulare :angel: Man kan ju ta lite ljusare jeans om man har, begreppet "ljusa" är ju fritt för tolkning ;)

Jag borde egentligen också investera i nya visningsbyxor, har ett par benvita manchester från Cheap Monday som mamma köpte på en Weekday-utförsäljning för en 50-lapp :p
Jag använder ju ändå mina flera gånger om året.

Sedan har jag ett par jeans som jag brukar ha till visningar också, när jag inte springer med hästen utan bara assisterar vid löshoppning t.ex.
 
Sv: Föl 2013

KL

Nu har denna tråd kommit upp i över 2000 inlägg så jag stänger den. Öppnar en ny.

Görel - moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
745
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
225
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp