Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

jag har samma problem med att hitta visningsgrimmor.
Hööks reade ut sina i Sundsvall förra hösten.
Av ca 50 internetsidor jag kikat på är det endast en som har en tråkig utan bling. Vill ju ha en snygg!
Vi som ska visa i Sundsvall kanske kan dela på en uppsättning?
 
Sv: Föl 2013

Visar du också i Timrå? Eller Wången?
Den jag köpt av Dobbis nu har ju inte heller något bling, ärligt talat föredrar jag det, men går ju alltid köpa ett extra pannband om man vill ha bling. Går det lösa rent praktiskt kan du ju självklart låna den iaf. :)
 
Sv: Föl 2013

Jag visar i Timrå. Förutsatt att jag får med mig någon som kan hålla/springa med en häst.
Men du det finns en sida som säljer en enkel från Globus. Jag tyckte den inte var jättesnygg men det funkar ju annars. men nu har du ju köpt en redan :)
 
Sv: Föl 2013

Kul, då ses vi kanske där!
Även om jag inte kan visa har jag tänkt åka och titta. Så jag kommer vara där iaf. ;)
Haha, ja, jag tycker det händer så pass mycket på Iskas huvud med hennes intressanta bläs utan att lägga på bling, tror det skulle se plottrigt ut. :p

Hon uppvisar iaf ingen hälta alls vad jag har kunnat se, så det verkar som att det bara var en vrickning trots allt! :bump:
 
Sv: Föl 2013

Vilka hööksbutiker var det?? Mitt åbäke har växt ur den jag tänkt använda O_o det finns en superexklusiv butik här i krokarna, hon skulle ha 700 för en visningsgrimma :crazy: ALDRIG!!

Jag drömmer mardrömmar om att domaren kommer ifrågasätta hur gammal Helix är :o han är välväxt och snygg, ser ut som en ponny. Nån som vill rida? :D vi ska visa den 24e i vreta kloster. Det som jag ska träna på är min kondition. Hästarna är så väluppfostrade såå :)

Kul :) Jag skall inte visa min men skall dit och kolla, vad har du för visnings nr? Så jag kan ha lite extra koll :D

Vi brukar åka dit och kolla in fölungar, och nu skall jag kolla in lite extra på föl och stam för ev betäcka om nästa år.
 
Sv: Föl 2013

När anmälningstiden förlängdes råkade Frans anmälas till nästa helg :o

Om ni letar grimmor med bling, kontakta Sthlm ridsport, det stod på deras hemsida häromdagen att de har kvar. Har dock ingen webbshop.
 
Sv: Föl 2013

Vad roligt! :D

Resultatlistorna för Malmöhus (websändningen) är förresten ute nu, det var 5 Floricello-föl med och alla gick vidare till riksföl!
Så Räkan och Köttbullen har lite att leva upp till :cautious:
 
Sv: Föl 2013

Jag såg det, såg även resultatet för Västra Hobys ungar. Jisses!!
De var tokfina men jag tycker poängen var generösare än på Stjärnborg.
Där fick nästna alla fölen kritik på benen (!) "tåtrång och parallelförskjuten=7" Kändes otroligt tufft att bedöma små fölben så hårt.

Att jag bestämde mig är för att jag tycker att Ökna har trevliga arrangemang och domaren har redan sett Zarah och gillade henne. Så då kanske det finns hopp för min lilla räka att få rimligt betyg iaf. Att han är en räka vet jag redan, vill veta vad de tycker om resten :)

Vart visar du köttbullen?
 
Sv: Föl 2013

Ja, jag tror också de låg högre på skalan än normalt. Var samma på alla treårstest där de hade den domaren, mycket högre procent av de visade med kl I/Diplom...

Nog spelade det in att VH och LN kom med så många föl eftersom de brukar vara fina, men att 14 av 21 visade dressyrföl gick vidare till Riks känns ändå mycket?

Jag visar i Bollerup, den 24e. :)
 
Sv: Föl 2013

Skabbräv 3½ månad

p8130397.jpg

p8130396.jpg
 
Sv: Föl 2013

en av 50 poängarna på Stjärnborg travade och galopperade så man ville gråta av lycka. Det såg jag inte riktigt på filmvisningen från malmöhus..
 
Sv: Föl 2013

De ringde och sa det så vi har bytt visningsort! Blev någon mil längre att åka men de är vana att åka så spelar inte någon större roll.

Tack för att du flaggade :)
 
Sv: Föl 2013

blir det laholm för er del nu:)?

:rofl:
Tror inte det blir nånstans! Nån som behöver en visningsgrimma :p

Gå in och ställa upp går bra - skritta fram och tillbaka går bra - men sen när vi ska trava, även om vi travar typ slowmotion-långsamt med mamman så blir det en EXPLOSION och RODEO utan dess like :rage:
Jag har ju lett lilla Räpan massor och lastat och asat runt på henne - men nu har vi försökt träna trav ett par gånger och hon vill bara busa. Får hon inte busa så står hon som en åsna istället :banghead:
Hon är atletisk i alla fall :meh: Någon kommer att få en kalasfin hoppehäst att tävla med i framtiden - denne någon är dock inte jag :p
 
Sv: Föl 2013

Hahaha! Typ det jag oroat mig för med Iska också, och nu har olika orsaker lett till att vi troligen inte kommer kunna träna alls, så om inget förändras kommer vi inte visa även om stoet inte är dräktig. Jag TROR Iska sköter sig ok även utan träning, det är mammahäst som bekymrar mig. :meh:
Men kommer inte åka och visa om jag inte har möjlighet att träna först, obviously. :p
 
Sv: Föl 2013

Min mammahäst är så van att springa upp, på tävling var hon alltid supertaggad när hon skulle trava upp men här hemma hasar hon fram så det är knappast hon som jagar upp lilla illbattingen :meh:

Nä jag får försöka träna lite till men blir hon inte bättre så får jag helt enkelt ta min Mats ur skolan :mad: och hoppa fölbedömningen! Jag vågar inte ens tänka på hur hon kommer att sprätta i en ny miljö :crazy: - har ingen lust att utsätta mig själv eller någon annan för de hovarna som flyger O_o
 
Sv: Föl 2013

Hah, så är min med. Världens filbunke hemma, men på tävling jagar hon upp sig så att hon inte kan stå still. Allt annat med visningen oroar mig inte ett dugg, bara just den delen att hon behöver stå still...
Om vi bara kan få till att träna lite så får vi se, var ut nu och fick se lite sällsynt trav av Iska, även om den var mer uppåt än framåt just då blev jag positivt överraskad. Hon är ju faktiskt ganska fin ändå... :o

Men sen har jag fortfarande inte fått något medlemsnummer från ASVH så bara det kanske sätter käppar i hjulet! :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
0
· Visningar
223
Senast: Görel
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp