Status
Stängd för vidare inlägg.
18449442_1946457775379891_4729105506584971432_o.jpg
dagsfärska bilder på marodören.
18449613_1946456185380050_147452038308784452_o.jpg

Minen på den sista säger en del om personligheten...
Så fin han kommer bli som vuxen :love:
 
Alltså, vilken häst!!

Jag vill se galoppen också.
Tack snälla! :) Ska se om jag lyckas få in en film från YT. Jag fick longera mamma häst för att han skulle visa lite galopp, med resultatet att linan störde honom (så klart). Galoppen är vanligtvis hans bästa gångart så det var lite synd för den kommer inte till sin rätt på videon. Länk kommer under dagen :)
 
Tack snälla! :) Ska se om jag lyckas få in en film från YT. Jag fick longera mamma häst för att han skulle visa lite galopp, med resultatet att linan störde honom (så klart). Galoppen är vanligtvis hans bästa gångart så det var lite synd för den kommer inte till sin rätt på videon. Länk kommer under dagen :)

Ja, den har jag sagt från början att det måste vara något i "hästväg" (pun intended).
 
Jag tycker galoppen oftast är svårast att visa på ett bra sätt med föl. En sak om de springer i hagen men när det verkligen ska visas som på en fölvisning så blir de ofta spända och höjer huvudet och då blir galoppen där efter.

Han ser iallafall väldigt fin ut! Hoppas du får honom såld till någon duktig!
 
Darina och Ama går ute dygnet runt sen ett par dagar. Brukar aldrig ha de ute dygnet runt så tidigt men vädret är fantastiskt och det är torrt och fint.
De ska iväg på bete sen men vet fasen inte när man vågar släppa. Hur gamla är era föl när ni släpper på bete?
 
Darina och Ama går ute dygnet runt sen ett par dagar. Brukar aldrig ha de ute dygnet runt så tidigt men vädret är fantastiskt och det är torrt och fint.
De ska iväg på bete sen men vet fasen inte när man vågar släppa. Hur gamla är era föl när ni släpper på bete?

Mitt föl går på bete sen en vecka ungefär. De har bete på gården där de bor och även tillgång till ligghallen
 
18671361_1964094073616261_1488330926078190543_o.jpg
fantastiskt smickrande bild på Calle som envisades med att stå i nedförsbacken när jag skulle fota. Fölpälsen är på väg av så han har en snygg banditmask vid det här laget, inte så tjusigt.

Han är hemma och gästspelar på gården över helgen. Igår stod avmaskning på schemat (tack gode gud för kompetent och stark stallägare, det uppskattades inte att få en spruta i munnen...) och idag blev han borstad och fick prova grimma. Eftersom han är så tuff och orädd av sig så var det bara att sätta på den, enklaste ungen jag haft hittills när det kommer till det momentet. Han fick med beröm godkänt för dagen. Vi övar vidare under helgen med grimman, sen kommer hovis på måndag och därefter går de ner på betet igen.
 
Ett av våra ston fölade äntligen idag :D Ut kom den här tjejen! En liten mörk goding efter Warsteiner :) Hon är en pigg liten sak och skrämde oss alla när hon beslutade sig för att byta hage mitt i allt... Det gick bra tillslut, men hon skrämde halvt ihjäl oss och mamman :P Tror hon kommer vara en handfull ;)
18767721_1360237324060092_1059643539854251222_n.jpg

18622542_1360237727393385_9049838118626299060_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
388
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
726
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
6
· Visningar
602
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp