Status
Stängd för vidare inlägg.
5759-1496179177-118562eb20e51cb85b6218fcf5649c1e.jpg

Här kommer min lilla fina, sto efter Hip Hop. Född på dygn 330.

Stoet har läckt en vecka innan. Refraktometern visade 17 när hon hade fölat. Hade ni gjort en foalcheck?
Hon är himla söt! Jag väntar oxå (otåligt) föl efter Hip Hop, min är på dygn 312.
 
Grattis till alla helt fantastiskt fina föl, man kan ju inte se sig mätt!! :love:

Vår första fölunge är nu 6 veckor och växer så det knakar. Hon var 1m när hon var 3 dagar och nu är hon 120cm. Hon är sjukt social och supertrevlig i all hantering, mammahäst får dock träna på sitt tålamod för det är en riktig busunge. Vet inte om det fungerar att länka in en film, men testar. :) Sätt gärna på ljudet. :D https://www.facebook.com/frida.lantz/posts/10154368694652136
 
Tack ni som grattat :)

Och tack @sona för kommentaren om stammen, jag tyckte också det var en spännande kombo! Han är i stort sett helt "outcross" men ändå med många av mina favoriter i stammen :d. Hade det blivit ett sto hade det nog varit lätt att avla vidare men han blir nog bra som tävlingshäst också :D.
 
Merida Wildheart e. Mr Vain GJ - Rubinero - Weltino

15C217FB-94A5-4E7A-A460-C6F7BA719CA6.jpg


5 dagar gammal och helvild. Igår klättrade hon över en stenmur ut ur hagen och försvann i skogen tillsammans med mamman som såklart klättrade efter. :nailbiting: Paniken när man kommer en timme efter utsläpp och ska kolla dem och de inte är kvar i hagen! :arghh:

 
Merida Wildheart e. Mr Vain GJ - Rubinero - Weltino

15C217FB-94A5-4E7A-A460-C6F7BA719CA6.jpg


5 dagar gammal och helvild. Igår klättrade hon över en stenmur ut ur hagen och försvann i skogen tillsammans med mamman som såklart klättrade efter. :nailbiting: Paniken när man kommer en timme efter utsläpp och ska kolla dem och de inte är kvar i hagen! :arghh:

Om jag inte kommer ihåg fel, så klättrade Mr Vain själv ut genom ett normalstort stallfönster när han var två år gammal, så man förstår ju vem han brås på... :D Jag förstår att du blev nervös, jag hade dött! :nailbiting:
 
Om jag inte kommer ihåg fel, så klättrade Mr Vain själv ut genom ett normalstort stallfönster när han var två år gammal, så man förstår ju vem han brås på... :D Jag förstår att du blev nervös, jag hade dött! :nailbiting:

Ja, jag tyckte det var charmigt och perfekt att kombinera med mitt lite tråkiga sto. :angel: Jag kanske kommer att ångra mig! :eek: Stoet har iaf fullt upp stackarn! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
395
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
6
· Visningar
715
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Tjockistråden 3
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp