Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, jag tror som sagt också det blir skimmel av gossen och även hingsthållaren med nu efter disk med ingen rosa färg som kajal.

Han är arabiskt fullblod :)

Måste få fråga er, är det för tidigt och åka iväg med honom på premiering i Augusti?
Vi har en premiering i Rättvik då, tar va 40min? dit kanske.
Hade jätte gärna velat visa båda på premieringen, jag visade min förra vid 3mån men nu kommer han bara vara 2, lite mer. Minns inte när den var, kanske mitten av Augusti.

Sen åter igen en fråga om regnet, jag vet ta in och ta ut, men nu har det hällregnat och det är riktigt blött och lerigt, ska han gå ut i det iaf, en kort stund? Ska han ha täcke?

Förlåt men jag är orolig för att han ska bli blöt och kall men givetvis vill jag att dom ska få röra sig utanför boxen samtidigt. Vilket dilemma!
Ska spricka upp lite imorgon men blött på marken kommer det ju vara för det... Jäkla skit vecka!

Precis! :up:

Jaha, nu ser jag nosryggen! :p Tänkte först att det var RP, men med de nosryggarna känns det inte riktigt så, nu när jag tittar ordentligt....
 
Våra var ute i regnet igår, tar man bara så korta stunder att de aldrig hinner stå stilla eller lägga sig så håller de värmen.
 
Äntligen fått en film på min Difence som inte står bor hos mig. Vet inte om jag lyckats lägga in en länk? Förstår inte varför men jag lyckas inte få in filmen från fb här. Annars ligger filmen på min fb sida Jeanette Dahlblom och är offentlig =)
 
Min lille är ganska försiktig av sig, håller sig helst nära mamma och kan lukta lite försiktigt på fingrarna men man får inte klappa om man inte smyger sig fram bakifrån och börjar klia på rumpan ;)

Här är lite bilder från i förrgår, första gången han var ute efter att vi tog in dem när han fötts. Han är lite tuffare nu och vågar även springa framför mamma ;)

18839691_10154630329329290_3797570726941796583_o.jpg

18766689_10154630328499290_1450754364204612630_o.jpg

18815364_10154630328424290_1996608806781866475_o.jpg

18880104_10154630328729290_8965894829252928481_o.jpg
Åh vilken fin mamma häst:love: o bebis oxå såklart!:D
 
Idag har dom fått vara ute en hel del, mellan skurarna och det uppskattas av killen, jösses vad energi han har! Miraz har fullt upp alltså.

Varför inget täcke btw? Ser många som har det, jag är ingen täckes människa men tänkte om det är för och skydda att dom blir blöta/kalla så kanske det är bra denna första tid tänkte jag.

För övrigt har han börjat försöka bitas för fullt, får han inte bitas så små ställer han sig, han är lite kaxig den lille men även så fruktansvärt cool.

Hans namn, tja det går inte så bra helt ärligt!
Har några förslag men jag vet inte.... :/

Jag lär dock fråga, jag har spånbädd och sen halm ovanpå i boxen och det är super bra MEN min sto blir lite känslig för dammet och hostar lite och snorar. Kan man plocka bort halmen nu och låta dom stå på spån bara?

Jag vet inte hur länge dom behöver gå in? Vet inte hur ni har det?

På onsdag ska stona gå ner på betet och då blir iof lösdriften ledig, med ligghall. Så får ställa in dom i den hagen men bara för att det regnar så kanske han inte håller sig där för det? Och han kan ju lägga sig ner i det blöta/kalla då med.

Vad jag önskar att vi kunde få sommar nu, så dom fick gå ut och springa för fullt =D
 
Äntligen fått en film på min Difence som inte står bor hos mig. Vet inte om jag lyckats lägga in en länk? Förstår inte varför men jag lyckas inte få in filmen från fb här. Annars ligger filmen på min fb sida Jeanette Dahlblom och är offentlig =)
Jisses så lik han är min i rörelserna det lilla man ser på filmen, de verkar onekligen påminna om varandra bröderna. Han är jättefin!
 
18839704_1980656588626676_1260783807967266414_o.jpg
Calle växer...Mer på bredden än på höjden känns det som. Det lär bli en stadig kille. Han har lugnat sig betydligt, men är nog fortfarande rätt jobbig mot mamma. Märren är världens snällaste, men igår fick han sig en riktig åthutning så det lär ha varit välförtjänt. Ska bli spännande att se honom när han släpps ihop i hingstflock till vintern, de andra två jag haft har varit så försynta och varit vänner med alla.
 
Jag har mätt båda mina som nyfödda. Ponnyfölet 89 cm och SWB-fölis är 102. Jag är så glad att SWB fölungen inte är pytteliten - jag var lite orolig att stoet är sån att hon ger stora hingstar och små ston, me denna är normal
 
Vilken sötnos :heart

Appråpå storlekar vid födseln, vad är normalt hos en arab?
Min kille mätte 98cm som nyfödd, han har förvisso riktigt långa ben :p
 
Jisses så lik han är min i rörelserna det lilla man ser på filmen, de verkar onekligen påminna om varandra bröderna. Han är jättefin!
Den här filmen är det första riktiga jag sett honom röra sig och jag tänkte också att han påminner om din! När jag var nere så stod han ju på tå så då fick jag inte se så mkt... Men 2,5 vecka kvar till min semester så snart får jag träffa honom live igen =) Jag tycker också har ser väldigt fin ut. Var inne på att sälja då det blev en hingst men nu vette tusan.
 
Tänk vad dagarna går fort när dom väl kommit ut från magen, min lillkille är redan 5 dagar.

Vi har haft lite bättre väder nu, igår kunde dom vara ute hela dagen faktiskt och idag blir det inte hela eftersom det skall komma in regn sen.
Han vill vara ute, det märks.

I morse stod han vid boxdörren och krafsa med hoven och dutta med mulen vid öppningen (och försökte öppna)... Han är tuff, det går heller inte att ha han lös springande för han drar iväg och Miraz blir skit orolig :o

A596E4B0-DF39-4CB9-A9D5-B573971FACBD_zps4hlcdrvg.jpg

7ECD35DA-23F0-4CEE-9327-97EE5560022D_zpse3yfvhhe.jpg

C10F57EC-B8A9-43BD-BC3A-420C3E4A98ED_zpsub3pqryn.jpg

1BB48D42-E66C-442E-8805-6D4EC03D062E_zpsovt6c4bo.jpg

D54D7205-E477-4567-A0F1-D5C690DF2F8D_zpss9tzy7k2.jpg

898699A9-C763-4722-99DB-1678F9D890CE_zpsbdi4izvh.jpg


Fina killen :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
3
· Visningar
643
Senast: ameo
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
766
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
8
· Visningar
953
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp