Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen får jag också vara med i denna tråden! Här kommer lite bilder på min efterlängtade "lilla" fölis :D
Aerline h - Majim g - Quite Easy

DSC_0082_zpseydfcw0q.jpg
[/URL][/IMG]

DSC_0093_zpsppidsmuf.jpg
[/URL][/IMG]

DSC_0096_zpsrqoz8zza.jpg
[/URL][/IMG]

DSC_0099_zpsw3khkt6c.jpg
[/URL][/IMG]
 
Nu har jag äntligen varit och hälsat på min nya stjärna. Han har hunnit bli 2,5 vecka. Tyvärr såg jag direkt när jag gick ut till dem i hagen att han gick på tå. Jag ringde till en klinik med jouröppet och fick rådet att ha honom inne, ta promenader på hårt underlag, stretcha och massera. Jag har hunnit åka hem igen men nya ägaren till stoet säger att det ser bättre ut. Hon har en vän som är veterinär som ska komma hem imorgon kväll så hoppas hon kan komma ut redan på onsdag och ge oss direktiv. Det är så otroligt frustrerande att bo så långt bort nu och inte själv kunna ta tag i detta utan vara utlämnad till andra.

Nu kunde jag inte heller alls se honom röra sig. Men jag har gosat en hel del med honom och han är väldigt trevlig. Framåt och trygg utan att vara för på. Ska försöka få ut någon bild när jag kommit på vad jag hade för lösenord på photobucket nu igen...
 
Nu har jag äntligen varit och hälsat på min nya stjärna. Han har hunnit bli 2,5 vecka. Tyvärr såg jag direkt när jag gick ut till dem i hagen att han gick på tå. Jag ringde till en klinik med jouröppet och fick rådet att ha honom inne, ta promenader på hårt underlag, stretcha och massera. Jag har hunnit åka hem igen men nya ägaren till stoet säger att det ser bättre ut. Hon har en vän som är veterinär som ska komma hem imorgon kväll så hoppas hon kan komma ut redan på onsdag och ge oss direktiv. Det är så otroligt frustrerande att bo så långt bort nu och inte själv kunna ta tag i detta utan vara utlämnad till andra.

Nu kunde jag inte heller alls se honom röra sig. Men jag har gosat en hel del med honom och han är väldigt trevlig. Framåt och trygg utan att vara för på. Ska försöka få ut någon bild när jag kommit på vad jag hade för lösenord på photobucket nu igen...
Bättre att spruta med tetra innan det går över styr.:idea:
 
Tack! Det är vad jag också lyckats läsa mig till. Han har nu stått inne och det ser redan bättre ut. Så skönt att nya ägare till stoet är så snäll och hjälper mig med detta. Hon strechar och masserar senorna.

Smulan87- vilka underbara bilder på din fina fölunge:heart
 
Hur mycket går era föl ute i hagen?
Jag har släppt ut dom några gånger under dagen i ungefär en timme, sen in och vila.
När kan dom börja vara ute längre?
Mamma är super duktig med sitt föl och fölet har fattat att det är stopp vid staketet. Har trästaket runt hela hagen.
 
Hur mycket går era föl ute i hagen?
Jag har släppt ut dom några gånger under dagen i ungefär en timme, sen in och vila.
När kan dom börja vara ute längre?
Mamma är super duktig med sitt föl och fölet har fattat att det är stopp vid staketet. Har trästaket runt hela hagen.
Om väder o hagunderlaget tillåter så kan dom vara ute hela dagen,nu.
 
Bjuder på bildbomb från betet ikväll.. Calle snart 5 veckor. Nästa vecka ska de hem och verkas och han ska ha sin 6 veckors avmaskning. Växer så det knakar gör han och är nog rätt bortskämd. Fölkompisen fick stanna kvar på gården så det är Calle och tre morsor som delar på föräldraansvaret väldigt solidariskt, vem behöver en farsa liksom...
18238466_1928164380542564_6258618059140919586_o.jpg

18278590_1928164490542553_3053154875671139820_o.jpg
Älskar blicken: var kan jag komma åt att ge dig ett tjuvnyp nu?

Det blev stor kvällsunderhållning när det plötsligt dök upp en hel jäkla massa harar som hade sexorgie (varför nöja sig med en partner liksom). Nästan hela gänget stod bänkat och glodde intresserat. Calle i mitten, tryggt flankerad av morsorna om det skulle hetta till för mycket.
18209027_1928157073876628_5609939771570391497_o.jpg

Bonusbild på mamma häst.
18193171_1928159707209698_1638533836535188880_o.jpg
 
Jag håller med ovanstående! Ditt sto är verkligen fint Fritidsryttare! Och vilken lyx din bebis har med 3 mammor. Det är till att bli lite bortskämd :p.
 
Jag håller med ovanstående! Ditt sto är verkligen fint Fritidsryttare! Och vilken lyx din bebis har med 3 mammor. Det är till att bli lite bortskämd :p.
Tack, hon är drottningen av mina tre ston och är väldigt väl medveten om det...:) Haha ja, speciellt den bruna som gick gall förra året har tagit sig an Calle, så det går ingen nöd på honom!
 
Lite bilder från bus i paddocken :D
Mätte honom idag och han är 106 cm. Hur stora är era? :)
received_10154487066471272_zpsjm1ble03.jpeg
[/URL][/IMG]



_20170503_204149_zpswgfqb99d.jpg
[/URL][/IMG]

Vår fröken var 1m när hon var 3 dagar men jag tycker det känns som om hon vuxit mkt sedan dess, nu är hon 2v. Jag undrar hur hög hon kan tänkas bli, mamma är 167cm och pappa 170cm tror jag. Vill inte gärna att hon drar iväg över 170.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
390
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: Nikan
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: Ramona
·
Avel Ni som har erfarenhet av det, är det prisvärt? Hur funkar det i praktiken? Vad har ni för kriterier för att ni skall tycka att det är...
Svar
6
· Visningar
615
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp