Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på det du skriver skulle jag absolut ha på box nattetid tills vidare. Bara få bort henne från de där hästarna...

Sen har jag läst (nånstans...) att man egentligen bör ha åringar på box nattetid då de många gånger sover för lite i ligghallarna jämfört med deras behov. Samtidigt som att man vill att de rör sig mycket och därför egentligen borde vara i lösdrift. Så länge hon har kompisar och trivs tror jag box eller lösdrift spelar mindre roll tills det löst sig med kompis.

Synd att vi inte bor närmre varandra, Leia skulle verkligen behöva en lösdrift där det inte är så många som ska gosa. Tyvärr gosas det fortfarande när folk tror att jag inte ser. :banghead:
Så glad att min står på en gård i skogen hos min kompis bara 😆
Hon är ju också söt som socker och vill vara med människor, helst på, så hon hade blivit odräglig på typ 30 sekunder. 😅
 
Så glad att min står på en gård i skogen hos min kompis bara 😆
Hon är ju också söt som socker och vill vara med människor, helst på, så hon hade blivit odräglig på typ 30 sekunder. 😅
Jag uppskattar att Doris är snäll och vänlig men hon är inte så påflugen! Hon kommer gärna fram och hälsar men inte upp i knäet på en utan mer nyfiken. Väldigt lättjobbat!
 
Besök i vårt förhoppningsvis nya stall imorgon! Det finns då lösdrift, plats i box och ridbana, och bra ridvägar för framtiden. Ligger på samma väg som Fumos stall med några kilometer mellan så det kommer bli supersmidigt när man ska dit, just nu har jag ca 30 min resväg enkel väg och nya blir kanske 5 min om jag räknar högt, 2 km bort så kan lika gärna promenera med hunden dit.
 
Besök i vårt förhoppningsvis nya stall imorgon! Det finns då lösdrift, plats i box och ridbana, och bra ridvägar för framtiden. Ligger på samma väg som Fumos stall med några kilometer mellan så det kommer bli supersmidigt när man ska dit, just nu har jag ca 30 min resväg enkel väg och nya blir kanske 5 min om jag räknar högt, 2 km bort så kan lika gärna promenera med hunden dit.
Det låter ju perfekt för er👍
 
Det låter ju perfekt för er👍
Ja enda ”problemet” just nu är att det inte finns några unghästar att gå på lösdriften med så det blir en period som ”vanlig” häst med hage dagtid och box nattetid, men då kommer hon ändå vara på lösdriften med ligghallen för dåligt väder dagtid så hon lär leva rätt bra ändå tills vi hittar lite kompisar. Hon får väl störa det vuxna sällskapet ett tag istället 😂
 
Ja enda ”problemet” just nu är att det inte finns några unghästar att gå på lösdriften med så det blir en period som ”vanlig” häst med hage dagtid och box nattetid, men då kommer hon ändå vara på lösdriften med ligghallen för dåligt väder dagtid så hon lär leva rätt bra ändå tills vi hittar lite kompisar. Hon får väl störa det vuxna sällskapet ett tag istället 😂
Det är nog ingen fara sålänge hon får gå ute långa dagar. När ni väl flyttat blir det säkert lättare att hitta sällskap, när du kan annonsera osv utan oro för vad nuvarande stallägare ska få för sig😊
 
Fick meddelande om att denhär lilla var billig igår. 😅
De är tre stycken som går i hennes hage och den ena var ute och tömkördes en liten bit från hagen. Nova stod vid staketet mot vägen med den andra kompisen när en bil med stort släp dundrade förbi, det är en liten grusväg och nästan bara bilar som ska till gården åker där men den går precis vid staketet.
Så hon drog genom staketet 😎 knäckte några stolp men lyckades komma helskinnad undan. Följde snällt efter när kompisen gick med tillbaka.

Såklart tjäle men som tur är finns det några gjutna stolp att ställa ut. 🫣


7CE9DF90-76AE-4F60-90B4-836503785A81.jpeg
 
Fick meddelande om att denhär lilla var billig igår. 😅
De är tre stycken som går i hennes hage och den ena var ute och tömkördes en liten bit från hagen. Nova stod vid staketet mot vägen med den andra kompisen när en bil med stort släp dundrade förbi, det är en liten grusväg och nästan bara bilar som ska till gården åker där men den går precis vid staketet.
Så hon drog genom staketet 😎 knäckte några stolp men lyckades komma helskinnad undan. Följde snällt efter när kompisen gick med tillbaka.

Såklart tjäle men som tur är finns det några gjutna stolp att ställa ut. 🫣


Visa bifogad fil 115002

Se det positivt, du fick iaf veta vad hon gjort. Jag har fått höra om saker som hänt Leia flera dagar i efterhand. :(
 
Ajdå💔
Hon står hemma hos min bästa kompis. Vi pratar i telefon flera dagar o veckan och hjälps åt mycket med hästarna även fast jag inte är dit varje dag nu.

Jag har fått erbjudande om att flytta Leia till min bästa vän, men då måste jag skilja henne från både sin bästis och sin mamma och det vill jag egentligen inte. :(
 
Här händer inte så mycket..
Nästan dåligt samvete då jag borde kratsa ur hovarna nån dag. Går i gegga. Så trist då dom inte heller rör sig så mycket.
Men min lilla mammut fick guldstjärna idag :heart!
Han fick helt resolut vara ensam i hagen ! Den andra var på träning och jag tog in valacken!
Berra sa inte ett pip utan stod och tittade vid grinden och gick sen och åt! Så cool !
 

Bifogade filer

  • FCFDA895-CE4A-4607-863B-F194ABB81F1A.jpeg
    FCFDA895-CE4A-4607-863B-F194ABB81F1A.jpeg
    548,4 KB · Visningar: 42
Blev nedsprungen på lösdriften idag, har bara väntat på att nåt sånt skulle hända för det har legat i luften, de andra två är oberäkneliga och jag känner mig inte trygg. De andra två skiter nämligen i om jag gått fram och satt på grimman på Doris, de går på henne ändå och ska knuffas, bitas och allmänt brötas som om jag inte var där. Doris kan absolut värja sig en del men hon går undan när 4-åringen går på henne och nu blev det att hon bogtacklade mig så jag ramlade baklänges. Det här är varför jag aldrig är där ensam.

Har sagt att jag fått plats närmre hem, har 1 månads uppsägning men flyttar nog så snart jag kan, det får vara värt en dubbel hyra. Är lite ledsen och nedstämd men också lättad över att det kommer vara över snart.
 
Blev nedsprungen på lösdriften idag, har bara väntat på att nåt sånt skulle hända för det har legat i luften, de andra två är oberäkneliga och jag känner mig inte trygg. De andra två skiter nämligen i om jag gått fram och satt på grimman på Doris, de går på henne ändå och ska knuffas, bitas och allmänt brötas som om jag inte var där. Doris kan absolut värja sig en del men hon går undan när 4-åringen går på henne och nu blev det att hon bogtacklade mig så jag ramlade baklänges. Det här är varför jag aldrig är där ensam.

Har sagt att jag fått plats närmre hem, har 1 månads uppsägning men flyttar nog så snart jag kan, det får vara värt en dubbel hyra. Är lite ledsen och nedstämd men också lättad över att det kommer vara över snart.
Otäckt! Hoppas du klarade dig utan skador!
Skulle också flytta omedelbart i din situation.
 
Otäckt! Hoppas du klarade dig utan skador!
Skulle också flytta omedelbart i din situation.
Jag är helt ok, lite mör och öm men inget skadat. Ett litet ”är du ok?” från stallägaren hade inte skadat men hon verkade mest obekväm. Sambon fick en smäll av en hov på armen från tvååringen sommarfesten sig och fäktade med frambenen också så det var rätt tryckt stämning när stallägaren kom och skulle rida 4-åringen och frågade hur det gått…
 
Eftersom jag har sån tur (ironi) har jag skadat mina båda knän i en innebandyträning och kan inte åka och hämta mamma häst. O jag har inte råd att ha kvar henne där hon är men heller inte råd att sätta henne på en transport med firma hem… Det går bra nu (också!).

Calle verkar iaf funka bra med vänner på lösdriften så han får va kvar där fram t sommaren eller när jag hittat nåt närmare. Så det känns skönt.
 
Blev nedsprungen på lösdriften idag, har bara väntat på att nåt sånt skulle hända för det har legat i luften, de andra två är oberäkneliga och jag känner mig inte trygg. De andra två skiter nämligen i om jag gått fram och satt på grimman på Doris, de går på henne ändå och ska knuffas, bitas och allmänt brötas som om jag inte var där. Doris kan absolut värja sig en del men hon går undan när 4-åringen går på henne och nu blev det att hon bogtacklade mig så jag ramlade baklänges. Det här är varför jag aldrig är där ensam.

Har sagt att jag fått plats närmre hem, har 1 månads uppsägning men flyttar nog så snart jag kan, det får vara värt en dubbel hyra. Är lite ledsen och nedstämd men också lättad över att det kommer vara över snart.
Långpisk
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: Ramona
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
1
· Visningar
392
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: Nikan
·
  • Artikel
Hästnyheter Ett säkert vårtecken är när årets första föl i russflocken på Lojsta hed, Gotland, kommer till världen. Den 24 april föddes ett litet...
Svar
0
· Visningar
118
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp