föl födda 07

Status
Stängd för vidare inlägg.
Y

Yamima

Jag är lite nyfiken på vad ni tänkt göra med era "1 åringar" i år?
Själv så har jag ganska klart för mig hur jag ska göra med min när hon väl kommer hem.
Skriv gärna och berätta vad ni har för planer:). Jag skulle gärna ha någon att diskutera unghäst med, för tyvärr så har jag ingen att prata med som har ridhästar:(. Eftersom jag kommer från en riktig "travarsläkt".
 
Sv: föl födda 07

Gå in på grundutbildning o föl födda 07..där håller många av oss till för tillfället...
 
Sv: föl födda 07

Jo det förstår jag, men min tanke är att travföl speciellt varmblodsföl sätter de framför vagn allt mellan dec 08-feb 09, vilket jag inte har en tanke på. Mitt mål är mycket mys och kel, väldigt mycket hantering och så unghästbete med jämnåriga i fall jag får tag i ett bra bete någorlunda nära mig. mycket promernader inte nödvändigtvis långa och mot hösten tänkte jag börja ha med henne som handhäst när jag rider min andra häst i fall det funkar, beror lite på hur mycket hjälp jag får i början. Last träning är nästa stora sak jag tycker är viktigt att träna, och när det inte är något större problem åka en bit ca 2 km till ridbanan för att titta runt där någon gång i månaden. Sen tömkörning blir vår/sommar 09 när hon ska bli 2 år.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 029
Senast: starcraft
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 123
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
8 263
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan...
2
Svar
23
· Visningar
1 977
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp