Bukefalos 28 år!

Föl som vilar bakfot?

EmblaAsk

Trådstartare
Jag har ett shetlandsföl som är född 6 juni. Han står ofta och vilar ena bakfoten på det vis som vuxna hästar gör. Är detta vanligt? Jag har fött upp ett 10-tal föl men aldrig noterat detta tidigare. Ska kanske tilläggas att han är förhållandevis tåvid såväl fram som bak och det kan tänkas ha betydelse.....

Mina funderingar går ju till om han har ont och därför inte lägger sig ner och vilar, men han rör sig lätt, busar och leker och lägger sig samt reser sig enkelt och smidigt. Möjligen att han ligger ner lite mindre än vad jag sett mina andra föl göra.... eller också har jag fått för mig att det är så bara för att jag fått den tanken i huvudet.....

Någon som har tankar och erfarenheter?
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en liten valp på 5 månader av en sällskapsras som definitivt hör till de mer lugna även för rasen. Hon har lätt att bara sitta...
Svar
15
· Visningar
1 582
Senast: Pilot
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 403
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 755
Senast: jemeni
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp