Föräldraledig och blir sjukskriven.

Sv: Föräldraledig och blir sjukskriven.

Men det borde gå igenom, men kanske en formulering som babyblues/förlossningsdepression är lättare få igenom för det tar dom himla allvarligt på i alla fall min FK. Det viktiga är att läkaren skriver i åtgärder.... tex medicinering, samtalskontakt, väntar på utredning osv... så dom ser att ngt händer.... ta hand om dig! Fokusera på dig själv och släng alla måsten åt sidan... (vet precis förrutom viktminskningen hur du har det)
 
Sv: Föräldraledig och blir sjukskriven.

KL

Det var bra du tog upp frågan. Jag sitter i samma sits själv. Jag har fattat det som att min man kan ta tillfällig FP, trots att vår dotter är under 240 dagar gammal. Men vi ska kolla upp det noggrannare. "vår" Fp ska ju inte drabbas för att en av oss blir sjuk.

På vad sätt drabbas FP? Det som händer är att du blir sjukskriven och din man tar ut dagar istället. Familjen förlorar ju inte dagar av slutsumman däremot blir det inte du som får ta ut dem?
 
Sv: Föräldraledig och blir sjukskriven.

Är babyblues och förlossningsdepression samma sak, eller övergår babybluesen till en depression?

Jag har varit deprimerad tidigare i perioder och vart på samtal sen har de försvunnit och jag trott att allt vart bra och så nu, typ 2 år senare kommer de tillbaka och är tusen gånger värre än förut :(
 
Sv: Föräldraledig och blir sjukskriven.

Jag blev inte sjukskriven *phu* tog lite blodprover och fick Mirtazapin och Atarax utskrivet.
 
Sv: Föräldraledig och blir sjukskriven.

Är babyblues och förlossningsdepression samma sak, eller övergår babybluesen till en depression?

Nej, det tror jag inte. Babyblues är väl något som väldigt många får de första dagarna med nya bebisen. Förlossningsdepression är allvarligare.

Jag har varit deprimerad tidigare i perioder och vart på samtal sen har de försvunnit och jag trott att allt vart bra och så nu, typ 2 år senare kommer de tillbaka och är tusen gånger värre än förut :(

Jag har läst att det är vanligare att drabbas av förlossningsdepression om man haft depressioner tidigare. Vet du vad dina tidigare depressioner berodde på?
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag var sjukskriven under december månad pga. psykiska problem. Men när jag skulle börja jobba igen efter nyår blev jag sjuk fysiskt...
2
Svar
21
· Visningar
1 575
SGI
Övr. Barn Vi sitter här hemma och planerar resten av föräldraledigheten, och inser… vi har inte skyddat min mans SGI. Har varit alldeles för...
Svar
10
· Visningar
1 394
Senast: orkide
·
Gravid - 1år Känns jobbigt att skriva en sån här tråd men gör det ändå. Är det någon som blivit sjukskriven för depression under graviditet? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 468
Senast: Kilauea
·
Skola & Jobb Kanske dum fråga, men någon som vet om man kan det? Anledningen att jag frågar är för att jag haft en arbetsförmågebedömning hos dem...
Svar
15
· Visningar
1 064
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp