Bukefalos 28 år!

Före och efter (renovering utav stall)

Sv: Före och efter (renovering utav stall)

Nämen! :crazy:

edit: Det är strul med Dayviews just nu, så därför syns inte bilderna. :) Så snart de får ordning på sina servrar så ska de synas igen lovar de!
 
Sv: Före och efter (renovering utav stall)

Kl*

Åh, vilka stall ni har lyckats få till! :d
Jag längtar till den dagen då jag och maken flyttar till hus och barnet (barnen?) blivit större så att jag kan bygga ett litet stall och skaffa häst igen! :love:
Om man inte nöjer sig med att hyra in sig nånstans då, vill säga, men man kan ju alltid få drömma lite! :p
 
Sv: Före och efter (renovering utav stall)

Puffar tråden lite :d

Är LÅÅÅNGT ifrån klar med vår renovering! Men vi har börjat och är ganska nöjd med vad vi hunnit eftersom vi fick nycklarna för ungefär 1 månad sedan;)!! Vill gärna se fler före efter bilder!!!

Till vänster är det boxarna kommer att bli. Rakt fram har vi lösdriften idag som kommer att få användas fram tills det att stallet är klart :)
http://sjoadal.files.wordpress.com/2013/12/wpid-cam00248.jpg

Såhär långt har vi kommit idag:meh: Supermycket kvar men innertaket är utrivet då det var alldeles för lågt för mina "små" giraffer ;) Även de 2 mindre utrymmen som fanns (varav ett hönshus :wtf: ) är utrivna. Idag har vi börjat mura igen (tegel) den gamla dörren som blev helt felplacerad i min ritning samt gjutit en ny sula till hästboxarna som skall muras i leca :)
http://sjoadal.files.wordpress.com/2014/01/wpid-cam00296.jpg
http://sjoadal.files.wordpress.com/2014/01/wpid-cam00297.jpg


Hoppas att snart kunna lägga in efterbilder :D
 
Sv: Före och efter (renovering utav stall)

Vi väntar oxå på att få tillstånd att få hyra den gård vi vill ha och där måste jag oxå få bygga egna boxar, så ja hoppas att vi får ta det. Vet slutet på januari om hur allt blir ;) men va jag vet så vill ju länstyrelsen komma ut och besikta det man har byggt, hur har ni andra gjort :crazy:
 
Sv: Före och efter (renovering utav stall)

Börjar bygga 2 boxar då det är behovet i dagsläget. Då krävs inget tillstånd :D

Vill vi bygga ut sen så får man ju skicka in ritningar och liknande.
 
Sv: Före och efter (renovering utav stall)

Jag är riktigt nöjd med mitt lilla stall, det har inga lyxfunktioner och sådant - men vi trivs! ^^ (Att jag dessutom upptäckte att det fanns både kallt OCH varmt vatten utdraget dit var en lycka utan dess like. :D)

Lyxfunktioner kan man klara sig utan, men att vara utan vatten är drygt :)
Jag grävde ned vatten (enbart kallvatten dock) till mitt stall i somras, vilket himmelrike, fem år av vattendunksbärande från huset 75 m bort var äntligen över :D

Jättemysigt stall du har, jag gillar särskilt återvinningstänket!
 
Sv: Före och efter (renovering utav stall)

Synd att det är filmat i stående format. Nästan omöjligt att titta på.
 
Sv: Före och efter (renovering utav stall)

Filmat med iphonen... Så jo det blir ju inte den bästa kvaliten direkt ... Spec inte när man går samtidigt ;)

the connemara...
Det är en ridskoleponny, och nej jag tål den inte. Den är ouppfostrad och dryg.
Det är tur jag inte har hand om den... (och det står jag för)
 
Sv: Före och efter (renovering utav stall)

Ett tips är att vända på telefonen när du filmar, så att det blir i liggande format. Mycket lättare att titta på.
 
Sv: Före och efter (renovering utav stall)

KL

Vårt projekt under hösten:

Olsg%25C3%25A5rd+028.JPG


Skidell+%252B+stall+018.JPG
 

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: mily
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 634
Senast: verser
·
Hästmänniskan Hej allihopa! Jag har precis startat ett litet företag där jag tillverkar pannband, främst till travhästar. Jag vill så gärna skicka med...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: tara
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 211
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp