Förmänskligande av hästen

Sv: Förmänskligande av hästen

:rofl::rofl::bow:
Vilken sötnos!
Nä, inte skadar det något alls att vi förmänskligar dem på det viset.
Däremot kan det ju skada dem om man förmänskligar så att man tycker att de ska gå ensamma i hagen så att de inte ska behöva bråka med de andra hästarna, eller att man hänger på dem mängder med täcken för att man själv fryser...

Men vanlig sund förmänskling tror jag vi behöver, iaf jag som ser dem som mina barn :angel:

Ja precis!! Jag tror helt klart att min häst älskar mig :love: och det far han nog inte heller illa av...
 
Sv: Förmänskligande av hästen

Jag tror inte att hästar och människor tänker likadant i alla situationer, men i vissa så råkar våra tankemönster vara likadana.
Och hästar är oerhört känsliga för hur vi är.

Som min häst, vi är otroligt lika i sättet, hon är väääldigt dominant- jag tycker inte om när ngn bestämmer över mig.

Hon är väldigt känslig, förstår hon inte vad jag vill så blir hon ängslig- jag blir väldigt osäker om jag inte förstår vad som förväntas av mig.

Blir jag rädd för ngt, då blir hon rädd.
Är jag nervös inför tävling eller ngt annat, då är hon också nervös.
 
Sv: Förmänskligande av hästen

Precis, vi kan ju ha lika personligheter, jag är också hemskt lik min valack, på ett mindre bra sätt :angel:
Det blir nog samma reaktioner, men hur vi tänker skiljer sig nog mer.

Det är kul att fundera på vad som kan tänkas röra sig i deras huvud...
 
Sv: Förmänskligande av hästen

:rofl::rofl::bow:
Vilken sötnos!
Nä, inte skadar det något alls att vi förmänskligar dem på det viset.
Däremot kan det ju skada dem om man förmänskligar så att man tycker att de ska gå ensamma i hagen så att de inte ska behöva bråka med de andra hästarna, eller att man hänger på dem mängder med täcken för att man själv fryser...

Men vanlig sund förmänskling tror jag vi behöver, iaf jag som ser dem som mina barn :angel:

precis! jag tycker att ha häst ska vara roligt. och jag tycker till exempel det är kul att "prata för" hästarna när dom hittar på saker... kan bli superroliga saker:)

sen tycker jag precis som du att man inte ska röra i hästen som häst, om du förstår. en häst ÄR alltid just en häst, och mår aldeles utmärkt i en hage utan täcke en vinterdag, förutsatt att den har en bra vinterpäls.
och helt ärligt så struntar nog hästen i vilken färg det är på vojlocken, även om jag själv inte skulle vilja ha babyrosa om jag var hingst...:angel:

nä, så länge man inte försöker förvandla pållen till en människa så tycker jag att man gott kan förmänskliga dom en aning. det är bara roligt..:banana:
 
Sv: Förmänskligande av hästen

jag håller med skuggi, mkt sund häst inställning. dom små liven reagerar på allt det vi sänder ut, känslor å kroppsspråk etc å eftersom en häst reagerar ca 16 ggr snabbare än vi kan vi aldrig förstå helt vad dom uppfattar från vårt beteende.
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 512
Senast: JohannaB
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 202
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 564
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 311
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp