Bukefalos 28 år!

försäkring

L

Lindi

Vad har ni för försäkring på era tävlande travare? positiva/negativa erfarenheter?
 
Hej Jag har precis tagit en försäkring på min 2-åriga travare, som ska tävla.
Jag ringde runt och frågade lite och bestämde mig för Folksam. Den försäkring som jag fick var A6 Liv (valfritt belopp), A6 veterinärvård (enkel el dubbel 30000 el 60000 tror jag att det var). Så jag hoppas att denna försäkring ska hjälpa mig om jag får problem. Några erfarenheter har jag inte fått ännu.
Lycka till med din försäkring på din tävlingshäst!!
MVH Emma.
 
okej, hur mycket e premien på de då? (om jag förstått det rätt har du alltså 2 försäkringar på din häst?)
Kan absolut ingenting om försäkringar... :crazy:
 
Jag har mina hästar försäkrade i Folksam.

Sto 4 år ej tävlande men snart startklar.
Försäkrad: A6 Liv 40 000 A6 Dubbelvet. 60 000
Årspremie Liv 2310kr Vet 1200kr

Vallack 5 år starthäst.
Försäkrad A6 liv 20 000 A6 vet 30 000
Årspremie liv 1158kr vet 650kr

Kollade igenom de olika försäkringarna i tre olika bolag och valde Folksam eftersom de har de mest täckande försäkringarna för travare, dessutom var de billigat, iaf. när jag tecknade dem. Dessutom har bekanta som hat sina försäkringar där bara goda erfarenheter av deras hanteranden av utbetalningar, villket jag inte hört om andra bolag.

//Anna
 

Liknande trådar

Samhälle Hej! Då försäkringsbolaget har så lång kötid i telefon så chansar jag med att kasta ut frågan här. Jag har haft en barnförsäkring hela...
Svar
1
· Visningar
288
Senast: sjoberga
·
Ekonomi & Juridik Det är mycket diskussion om att veterinärvårdspriserna är för höga och att det leder till för höga premier. Ja, att riskbolagen tar ut...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
8 471
Senast: Sesca
·
Övr. Hund Oskar var försäkrad i Agria när han kom, så jag fortsatte med dem. Billigt med rabatt första året. Snart är det förfallodag och förra...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
9 572
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag funderar lite över försäkring. Jag har individuella försäkringar på mitt gäng nu, men funderar på om man ska gå över på...
2
Svar
32
· Visningar
1 978
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp