Bukefalos 28 år!

Första löpet?!

Kilauea

Trådstartare
När började era tikar löpa?
Och hur märkte ni det?

Är lite fundersam på lagotton, 5 månader. Hon har börjat småskvätta mer, labben vill rida på henne (men å andra sidan är hon nybadad och luktar gott :p ) och hon är lite mer "spökig" än normalt (brukar inte alls vara det annars).
Funderar på om det är löpningen som satt igång, eller en urinvägsinfektion (men varför nu och inte i vintras :confused: ) eller om det bara är nån hormonrubbning :crazy: .
 
Sv: Första löpet?!

Mina är ju lite större, så de har ju börjat senare. Men våra dvärgar har nog kunnat löpa vid 6 mån ålder :)
 
Sv: Första löpet?!

Selma började när hon var 8-9 månader.
Hon blev så svullen så det gick inte att undgå. Och så blev hon hur lydig som helst. :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 381
Senast: Fibusen
·
Hundavel & Ras Hane har alltid känns som givet för mig, mest baserat på andra djurslag. Fördelar jag tänker mig: mindre komplicerad, mer...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 106
Senast: tanten
·
Hundhälsa Är det vanligt? Tik som fyller 10 i Januari. Tidigare löp så har hon blödigt väldigt mycket första veckan nästan, men nu är vi inne på...
Svar
7
· Visningar
1 535
Senast: Kratus
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 364
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp