Bukefalos 28 år!

Försvunnen tråd

tomarn

Trådstartare
Lade upp en tråd om hjälp med ett datorprogram jag försöker göra för hästintressenter
www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1087616
Nu verkar den ha blivit låst (man hittar den om man söker men kan ej se på den).
Jag kan inte riktigt se vilken regel jag brutit mot men gissar att ni anser att den brutit mot marknadsföringsreglerna.
Programmet är långtifrån färdigutvecklat och finns inte till salu, därav behöver jag hjälp från bukefalisterna för att kunna gör ett program som skall kunna vara användbart.
Tanken är naturligtvis att programmet när det är färdigutvecklat skall säljas och när det kommit så långt ska jag gladeligen betala för att annonsera på Bukefalos men just nu finns inget att annonsera om annat än om hjälp och input från de som kan hästvärlden.
I övrigt kan jag ej se någon regel jag varit i närheten att bryta.
 
Sv: Försvunnen tråd

Precis, tanken är att det ska säljas men redan nu finns den att hämta på en länk som lades upp i tråden. Javisst är det marknadsföring, och javisst är det reklam för ett kommande program tänkt att säljas och av den orsaken tog säkert din tråd bort. Det är inte tillåtet med undersökningar heller i forumet, då det är ett diskussionsforum.
 
Sv: Försvunnen tråd

Ja visst är tanken att det ska säljas men syftet med denna tråd är att få input och åsikter om funktioner/buggar osv för ett ofärdigt program.
Programmet finns till nerladdning men det är inte på långa vägar färdigt men utan att se arbetskopian är det svårt att ha åsikter.
Ungefär som en fråga
"Jag har en 2-åring vad behöver man göra för att få den säljbar om 2 år".
Om man vill hårddra det så är det marknadsföring men syftet från den som ställer frågan är information. När sedan hästen är "färdig" lägger man ut en annons på samma sätt som mitt program.
I detta fall tycker jag ni drar gränsen för snävt men det är ert forum med era regler vilket jag inte kan göra mycket åt annat än ha åsikter.
Det är lite tråkigt att man inte kan ha denna typ av frågor i detta forum då man tappar vissa berikande diskussioner som då istället hamnar på andra forum typ facebook som tyvärr inte har samma "häst-"kvallitet som Bukefalos :D.
Annars tycker jag att forumet i övrigt är bra.
 
Sv: Försvunnen tråd

Men lägg upp diskussionen annorlunda då?
Vad skulle ni önska av den här typen av program osv.
Och skippa länken till nedladdning av programmet.. Om någon prompt vill testa det får du ta sånt via mail/PM sedan.

Sen kanske du ska vara försiktig med at tdela ut din tidiga arbetskopia vitt och brett? Någon kan faktiskt använda idén och utveckla det till bättre än du lyckas med?
 

Liknande trådar

P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 426
Islandshäst Ja, nu tänker jag sticka ut hakan lite. Vi får väl se hur bra det emottas. Ingen kan väl ha undgått diskussionerna som cirkulerat...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
31 926
Senast: freyja
·
Bukefalos Jag blir alltid förvirrad när en tråd bara försvinner. Just nu tänker jag på Ridtravartråden som jag skrivit ett antal inlägg i - och i...
Svar
4
· Visningar
901
Senast: schelin_j
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag är det precis 12 år sedan jag lade ut mina första hästrelaterade sidor på nätet. ( Lite om vad som hände i början...
2
Svar
39
· Visningar
6 189
Senast: Freydis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp