Förvånansvärt dålig?

Jag spelade piano i 5 år och var tvungen att lära mig vartenda stycke utantill för jag kunde aldrig lära mig tolka noterna.
Jag lärde mig inte noter för att jag spelade på gehör. Men det funkade ju också. :p

Jag är kass på att hitta bilen på stora parkeringar. Försöker ha nåt riktmärke att komma ihåg men kan ändå bli stående och undra om nån snott den.
 
Jag lärde mig inte noter för att jag spelade på gehör. Men det funkade ju också. :p

Hehe nä jag är inte så musikaliskt lagd över huvud taget så att spela på gehör fungerade inte heller :p Var helt enkelt tvungen att ta mig igenom noterna genom att tyda dem väldigt långsamt och sen lära mig vilka tangenter som kom i vilken ordning.

Inte så konstigt att jag inte gillade att spela..
 
Jag har pinsamt dålig finmotorik i min vänsterhand. Jag kan t ex knappt skriva mitt namn så att det blir läsligt och skulle någon be mig att skala en potatis med vänster hand skulle det bli blodbad.
 
Jag är oerhört dålig på att hålla focus på det jag är ointresserad av. Även om jag måste komma ihåg det. Går ut genom andra örat.
Tex om jag har möte med min bankman. Då är det ju bra om jag minns vad h*n har berättat så att jag kan ta ställning till hur jag vill göra.
 
Jag är sämst på apparater. Jag gillar dem inte. Vill inte lära mig. Det är besvärligt i dagens läge när det behövs apparater till allt. Men jag tvingas ju. Dock gör jag bara det allra nödvändigaste.

MEN jag börjar faktiskt tycka om min gräsklippare. Nu har den t o m fått alkylatbensin :up:
 
Matte. Sen om det hänger ihop med att jag surfade mig igenom alla andra ämnen i skolan och därför saknar studieteknik och/eller rutin på att lära mig saker eller om det är faktiskt oförmåga, är en annan sak.
 
Jag är ofantligt dålig på att rita, sjunga och slå in paket. Egentligen allt som är åt det estetiska och pyssliga hållet. Dessutom har jag oroväckande dåligt tålamod med långsamma människor. Inte äldre eller folk med funktionsstörning eller liknande utan folk som är långsamma i sitt sätt. Pratar långsamt, går långsamt, reagerar långsamt. Helt enkelt folk som jag upplever som sirap. Jag gillar snärtighet! (Därför är jag hemsk att ha som sällskap när man ser på typ Vem vet mest. Jag skriker ut svaren innan normala människor lyssnat klart på frågan.)
 
Jag saknar oxå förmågan att föreställa mig renoveringar och ommöbleringar i förväg. Även inredning är jag sjukt dålig på. Jag har de grejer jag alltid haft och sen får det vara bra med det. :D

Jag känner samma som LadyCovergirl om långsamma människor, de får mig att vilja skrika högt och slänga saker omkring mig... Men jag ler och andas långsamt och räknar till tio istället!

En sak som är ganska tråkig är att jag jämt glömmer vad sambon ber mig om. Det spelar ingen roll om det är något som jag inte har något emot att göra eller om det är något som jag tycker stör det jag har planerat, två sekunder efter han har sagt det är det som bortblåst!

Är jag hungrig och stressad kan jag bli ganska otrevlig på två sekunder. Jag hinner inte ens med att reagera själv innan Draken i mig bara exploderar.:crazy:
 
Extremt dålig inlärning/förståelse via tal ibland...

Handskak och namn presenterat = borta inom 5 sekunder
Föreläsning = måste antecka, upprepa i huvudet eller peppra med frågor för att det ska fastna alternativt koncentera mig vindögd
Skämt = går förmodligen rätt över huvudet.


Men ge mig en smaskig vetenskaplig publikation att läsa så är den plöjd och klistrad i minnet hur fort som helst :p...
 
Har ett fruktansvärt dåligt lokalsinne. Är så illa att folk har sagt "Va? Hittar du inte? Du måste skämta!". Kan gå in i en affär eller ett rum hos läkaren och sedan vara helt lost över vilket håll jag kom ifrån, och då även fast jag har försökt memorera. Så det handlar inte om att vara disträ. Är lika lost när jag kör bil, hittar inte trots att jag har kört sträckan flera gånger.

Har en förmåga att skjuta upp saker in i det sista och att inte slutföra dem, har svårt att komma igång. Gäller dock inte jobbmässiga som tur är. Är även en tidsoptimist privat.

Är kass på matte, men har fullständigt koll på privatekonomin och har ett stort ekonomiskt intresse. Kan inte rita mer än streckgubbar.
 
Extremt usel på att komma ihåg mina ägodelar! Typ alla som umgås med mig blir extramammor/pappor och ser mina saker, för jag glömmer allt jag äger, klädesplagg, cirkus ett halvt bohag på spårvagnen (!!!), har flera gånger hämtat plånboken på bio/barer efter de stängt :o. När jag tappar bort något "litet", en halsduk eller så, blir jag hemskt glad för att det inte var nycklarna eller datorn. haha blir knappt ens sur längre när mobilen kommer bort. Jobbar jag ser jag dock till att ha fokus på prylar trots att det är trååååååkigt och ointuitivt. Är även begåvad med ett av norra europas allra kassaste lokalsinnen och en grej till - fruktansvärt dålig på att respektera tider, jobb undantaget.
 
Senast ändrad:
Här är en till med dåligt lokalsinne. Skämdes lite när jag varit på stan med en utländsk brevvän och hon hittar bättre här i stan än vad jag gör. :o
När jag ska till en ny plats så kollar jag alltid på google maps innan, brukar kolla på street view hur det ser ut längs vägen jag ska gå. :angel:
Kan aldrig räkna ut vilken uppgång jag ska ta i tunnelbanan...Hötorgets uppgång "Konserthuset" är ett h*lvete, finns inga skyltar där (iaf inte senast jag åkte dit) så man vet inte vilken uppgång som går vart, det finns fyra tror jag. Det slutar alltid med att jag måste gå över gatan ändå. :meh:

När jag går på promenad hemifrån brukar jag däremot hitta hyfsat, har koll på var vissa gator går så kan jag hitta en av dem så funkar det. En gång när jag åkt buss och gjort ett ärende så skulle jag gå hem och gick lite vilse...men fick syn på Stadshusets torn mellan några hus så då visste jag att jag skulle åt det hållet för att komma till en gata jag kände till. :cool:

Är även lite ansiktsblind. Om det är nån jag inte träffat så ofta och personen dessutom bytt frisyr så blir jag förvirrad. Jag känner främst igen folk på deras frisyr...

Namn blandar jag ihop eller glömmer. Annika blir Anette, Gerd blir Gertrud, Ragnhild blir Gunhild osv.

Glömmer vad jag ska säga eftersom det försvinner direkt när jag tänkt tanken. (Beror antagligen på min ADD).

Glömmer vad jag ska göra. (Är nog också pga ADD:n) T.ex. sitter och ser TV och tänker "visstja, skulle ju byta batteri i fjärrkontrollen", reser mig upp och går och tar ett glas vatten...går på toa...sen får jag en känsla av att det var ju något jag skulle göra...:confused:
Ett till exempel: Läser något på nätet som jag tänker att jag ska googla, klickar på sökrutan och...har glömt vad det var jag skulle söka efter. :wtf:
 
Kom på en sak till: Kan inte beräkna hur lång tid som gått. T.ex så var kl 2:30 för fem minuter sen och nu är den 3:45.
Är aldrig sen till bokade tider däremot men har varit två timmar för tidig till ett möte en gång. :cool:
 
Att komma i tid.. Jag är verkligen en obotlig tidsoptimist och tänker att jag ska hinna med 15 saker på tiden det tar att göra 5.
Blir dessutom, helt ologiskt, irriterad på folk som kommer för sent ;)
 
Jag lärde mig inte noter för att jag spelade på gehör. Men det funkade ju också. :p

Jag är kass på att hitta bilen på stora parkeringar. Försöker ha nåt riktmärke att komma ihåg men kan ändå bli stående och undra om nån snott den.
Samma här på båda. Jag undrar hur många mardrömmar jag haft om bil och parkering?
 
Samma här på båda. Jag undrar hur många mardrömmar jag haft om bil och parkering?

Jag tvärvägrar att parkera på parkeringsplatser om jag inte har någon med mig som kan ta fullt ansvar för att hitta bilen igen. Jag tappar bort min cykel två-tre gånger i veckan då jag glömmer var jag ställt den. Bara tanken på den paniken som skulle uppstå om jag höll på likadant med en bil... aldrig i livet!

Är överlag rätt dålig på det visuospatiala. Har väldigt dålig känsla för höger och vänster, lokalsinnet existerar inte och kartläsning är lite utav ett lotteri. Är en flitig användare av telefonens GPS men kommer vilse titt som tätt ändå. Har inte heller någon vidare känsla för sträcka och hastighet och är hopplös på att bedöma hur lång tid saker och ting tar.
 
Som motsats till tråden "Din oanade talang?" Vad är du förvånansvärt dålig på? Vilka icke-talanger har du?

Jag kan inte multiplikationstabellen.
6x4? Inte en aning.
8x3? Inte en aning.

Jag räknar inte exakt, men är väldigt bra på att gissa. Och snabb när det gäller att överslagsräkna i huvudet.

Kompenserar min dåliga matematiska förmåga med att vara bra på allt annat :angel:
 
Kan inte komma ihåg födelsedagar :cry:

Inte jag heller... Brukar förklara för folk att om vi inte är facebook-vänner, alternativt personen har tagit bort sin födelsedag från facebook, så lär jag inte komma ihåg att gratta dem... ;) Å andra sidan blir jag aldrig sur om folk glömmer min födelsedag!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag insåg ,efter ett besök hos kompis med mysig altan, att anledningen till att jag inte är så ofta på altanen nog beror på att den...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Luff
·
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 732
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 878
Senast: bettysmatte
·
Kultur Vi ska stanna till i Wien under vår tågluff i maj och jag skulle gärna vilja besöka Spanska Ridskolan, men är det försvarbart? Jag är...
2
Svar
20
· Visningar
1 995

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp