Vad skulle du göra om du vann på lotto? (utbruten från Vad gör vi? Del CXCII

Betala av skulderna
Köpa eller bygga ett hus
Ta körkort
Köpa bil
Hjälpa sonen igång med hans företag
Ge honom en slant för att vara trygg.
Hjälpa katter och hundar
Hjälpa hemlösa här och syrianer i hemlandet
 
Jag har tankt ganska mycket pa vad jag skulle gora om jag vann nagon histnande summan.

Principen jag tror ar bra att folja ar att gora saker som forbattrar din livskvalitee, men som inte ar sa hisnande att alla runt om dig borjar fundera pa "vart fick hon sa mycket pengar fran?". Sjalvklart anlitar jag en ekonomisk radgivare och jurist for rad.

Sa, jag skulle kopa lagenheten som jag koper i nulaget i cash, och renovera den helt och hallet med hantverkare och gora inget sjalv - det ar en ganska "osynlig" utgift. Sjalvklart betalat av foraldrarnas huslan och see till att de har en bekvam pension - pappa vill nog ha en bat, och mamma en hund (och en hundvakt, sa att hunden far tillrackligt med motion)

Sen hade jag rest mycket och maxat semestern och tagit med mig nara vanner som jag vagat lita pa och betalat for dem - men utan att beratta riktigt hur mycket pengar jag fatt.

Hade nog tagit tjanstledigt efter ett tag for att fundera pa vad jag vill gora med min karriar - mitt jobb ar ganska stressigt och jag tar nog garna ett mindre stressigt/deltidsjobb med nagon typ av stiftelse, valgorenhet/annat amne jag ar intresserad av, utan att fundera over lonen.

Vad jag sen ska gora med den hisnande summan som fortfarande ar kvar, det tar jag nog lite tid
Hemloshet ar nagot som ligger mig nara hjartat, och det kostar visst bara runt 6 miljoner for ett 5arsprojekt ( https://www.standard.co.uk/homesand...on to give,locations to help end homelessness.) sa att jobba med nagon organisation mot hemloshet och skraddarsy ett program - ar jattenyfiken pa "housing first" initiativ..
 
Sagt upp mig från jobbet och funderat på vad jag verkligen vill spendera min tid på. Och hjälp min ena förälder så hen inte behövt jobba mer
 
Jag har tankt ganska mycket pa vad jag skulle gora om jag vann nagon histnande summan.

Principen jag tror ar bra att folja ar att gora saker som forbattrar din livskvalitee, men som inte ar sa hisnande att alla runt om dig borjar fundera pa "vart fick hon sa mycket pengar fran?". Sjalvklart anlitar jag en ekonomisk radgivare och jurist for rad.

Sa, jag skulle kopa lagenheten som jag koper i nulaget i cash, och renovera den helt och hallet med hantverkare och gora inget sjalv - det ar en ganska "osynlig" utgift. Sjalvklart betalat av foraldrarnas huslan och see till att de har en bekvam pension - pappa vill nog ha en bat, och mamma en hund (och en hundvakt, sa att hunden far tillrackligt med motion)

Sen hade jag rest mycket och maxat semestern och tagit med mig nara vanner som jag vagat lita pa och betalat for dem - men utan att beratta riktigt hur mycket pengar jag fatt.

Hade nog tagit tjanstledigt efter ett tag for att fundera pa vad jag vill gora med min karriar - mitt jobb ar ganska stressigt och jag tar nog garna ett mindre stressigt/deltidsjobb med nagon typ av stiftelse, valgorenhet/annat amne jag ar intresserad av, utan att fundera over lonen.

Vad jag sen ska gora med den hisnande summan som fortfarande ar kvar, det tar jag nog lite tid
Hemloshet ar nagot som ligger mig nara hjartat, och det kostar visst bara runt 6 miljoner for ett 5arsprojekt ( https://www.standard.co.uk/homesandproperty/property-news/prince-william-lambeth-500-000-royal-foundation-homewards-homelessness-b1090280.html#:~:text=Prince William's foundation to give,locations to help end homelessness.) sa att jobba med nagon organisation mot hemloshet och skraddarsy ett program - ar jattenyfiken pa "housing first" initiativ..
Eller så blir det som för Svennis, den ekonomiska rådgivaren tar de 170 miljonerna och så är man på ruta ett igen. Man är ett ganska eftertraktat offer den dag man har multum guld i sin kassa, både av bedragare och mer desperata medmänniskor som vill ha hjälp.
 
Åh, jag skulle inte ha några problem alls att ta emot 173 miljoner kronor :D. Vad jag skulle lägga en del av det på:

- Njuta av att inte behöva oroa mig för pengar.
- Köpa en stor tomt i närheten av där vi bor.
- Bygga vårt drömhus där 😍. Stort nog att barnens farmor och farfar kan komma och bo hos oss längre perioder och bo bekvämt.
- Köpa en till bil så vi har två. Kanske en liten el-Polo?
- Lägga undan och investera pengar till barnen så de har sitt på det torra.
- Gå ner till 50% på jobbet (maken skulle sluta helt)
- Köpa två fina hundar som jag kan ha med mig ut i skog och mark varje dag när jag kommer hem från jobbet.
- Resa! Helt sluta flyga inom Europa, skulle nu ha tid och råd att åka tåg. Skulle ha råd att hyra en campervan och åka på drömresan med familjen till Lofoten etc. Resa behöver inte betyda att man flyger mer 😊.

That’s it tror jag 😊.
 
Eller så blir det som för Svennis, den ekonomiska rådgivaren tar de 170 miljonerna och så är man på ruta ett igen. Man är ett ganska eftertraktat offer den dag man har multum guld i sin kassa, både av bedragare och mer desperata medmänniskor som vill ha hjälp.

Vet inte vad som hande med Svennis men skulle ga till radgivare som ar inriktade pa HNWI och iovrigt halla lag profil, just for att undvika bedragare och desperata medmanniskor
 
Köpa gård/hus i Stockholms skärgård, ny bil och fylla hus och trädgård med vackra saker. Skänka några miljoner till olika katthem, sätta in i sparande i fonder och lägga lite pengar på mig själv.
Sen är det nog slut 😅

Annars skulle jag nog gå ner på halvtid på jobbet och kanske köpa häst.
 
Betala av skulder, köpa lägenhet, köpa sommarstuga, köpa häst, köpa hund, sluta jobba och sen bara göra exakt det jag vill, när jag vill. Hjälpa min familj ekonomiskt med det de behöver. Sen ta hjälp med investering och leva av avkastning, typ.
 
Betala av mitt lån
Köpa loss huset jag hyr och bygga altan med bubbelpool ( värme för min värk)
Hitta en läkare som kan på riktigt hitta vad som är fel på mig
Bygga ridhus till min granne/bästa vän/hyresvärd- hon är allt 😉
Skänka till flertalet organisationer- Bris, stadsmissionen, kvinna till kvinna, action aid mfl
Köpa lägenhet /hus i Portugal
Säga upp mig- bara jobba som ridlärare och hoppdomare
När jag blir frisk, köpa ny häst
Ha fler hundar
Kan nog komma på fler saker 🤗
 
Hyra en dyktränare och ta lektioner varje dag ända tills jag blir färdig grottdykare. Köpa en liten husbil,rabiesvaccinera katten och dyka grottor och vrak i europa fram till vintern. Sen åker jag till Mexico och florida.. Jag och katten ska flyga dit, i första klass. Inget mer sitta som en sardin och äta medhavd smörgås på planet.

Familj och ett par väl valda personer och organisationer kommer få ett tillskott.

Efter något år av resande kommer jag nog vilja landa lite hemma och jobba lite pro bono som personligt ombud, för att bibehålla kopplingen till mitt yrke. Det skulle vara så konstigt att tappa jobbbiten helt, men det skulle nog också bli omöjligt att jobba som vanligt och personligt ombud har alltid lockat yrkesmässigt.

Ett arabsto vill jag nog också ha.
 
Slutat jobba! Renoverat klart huset och stugan och alla ekonomibyggnader. Byggt ridhus. Sen när dottern vuxit upp skulle jag luffa runt tror jag.
 
Investera en hel del av pengarna så att de ger avkastning jag kan leva på. Sätta sprätt på en del pengar och leva lite lyxliv. Sluta jobba, leva på avkastningen av pengarna och bli volontär till exempel genom röda korset och andra ideella organisationer. Främst skulle jag vilja gå hem till ensamma gamla människor och sätta guldkant på deras liv. Till exempel baka en kaka, laga deras favoritmat, fika och prata med dem.

Så skulle jag också vilja ha egen häst och ha råd att stalla upp den med fullservice. Har en sjukdom som gör att det är svårt för mig att förutse när jag ibland blir så dålig att jag inte kan göra något flera dagar i rad. Men med fullservice och ha råd att låta en tränare rida den några gånger per vecka skulle egen häst vara möjligt.
 
Hade skänkt bort till röda korset, bris, kvinna till kvinna mm

Köpt en lägenhet till min syster
En till min mamma med

Gett till några vänner/bekanta

Sen en gård till mig med mycket mark men inte så stort hus. Stall, lösdrift, hästar, hundar
Betalat av lånet på bilen
 
Senast ändrad:
Jag hade sagt upp mig, betalat mina skulder/lån, rest världen runt, köpt en stor lägenhet/radhus, köpt hund(ar), gått en massa kurser och studerat. Antagligen även köpt på mig en massa grejer jag villhöver.
 
Jag skulle köpa ett trevligt hus någonstans, inget vansinnigt bygge utan bara ett riktigt fint hus - och veta att det är fullbetalt och klart, och veta att jag kan underhålla/renovera det som behövs utan att tänka så mycket på det framåt.
- ett alternativ hade också kunnat vara en trevlig hästgård med bra med mark, antingen köpa "klart" eller fixa så som man själv vill ha det.
Kanske åka på en resa som jag inte skulle ha råd med nu.
Ge en del pengar till närmaste familjen.

Sedan vill jag tro att jag skulle fortsätta jobba, men gå ner i tid. Som sagt, starta med att åka på en semesterresa och pausa lite - men om jag känner mig själv rätt så behöver jag jobba 😅
 
Jag skulle köpa ett trevligt hus någonstans, inget vansinnigt bygge utan bara ett riktigt fint hus - och veta att det är fullbetalt och klart, och veta att jag kan underhålla/renovera det som behövs utan att tänka så mycket på det framåt.
- ett alternativ hade också kunnat vara en trevlig hästgård med bra med mark, antingen köpa "klart" eller fixa så som man själv vill ha det.
Kanske åka på en resa som jag inte skulle ha råd med nu.
Ge en del pengar till närmaste familjen.

Sedan vill jag tro att jag skulle fortsätta jobba, men gå ner i tid. Som sagt, starta med att åka på en semesterresa och pausa lite - men om jag känner mig själv rätt så behöver jag jobba 😅

Jag skulle också fortsätta jobba, jag ser ingen poäng med att sluta. Rutiner, vara del av ett team och känna att en bidrar till samhället är viktigt för mig.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 594
Senast: BernT
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 489
Senast: verser
·
Fritid Ska på GHS i februari och har köpt biljetter ihop med en kompis. Då det är heldag på lördagen så tänkte jag att jag dyker upp lite...
Svar
17
· Visningar
776
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 048
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp