Förvara schabrak

Pancakes

Trådstartare
Kommer eventuellt förvara mina schabrak en tid i en gammal lada. Ingen värme och trots katter på gården kan man tänka sig att det finns ett gäng gnagare. Hur gör jag på bästa sätt? Räcker det med en tjockare påse med dragkedja från den gula varuhuset eller borde jag satsa på någon typ av låda? Har tidigare använt dynlådor till täcken och så men är osäker på om schabraken får plats utan att man viker dem? Jag tycker att de brukar bli så fula när de är vikta en längre tid.
 
Jag köpte vad jag tror är en påse för däckförvaring på IKEA.
Funkar finfint att lägga schabraken i utan att vika dem.
Sedan hur gnagarsäker den är vågar jag inte uttala mig om.
 
Kommer eventuellt förvara mina schabrak en tid i en gammal lada. Ingen värme och trots katter på gården kan man tänka sig att det finns ett gäng gnagare. Hur gör jag på bästa sätt? Räcker det med en tjockare påse med dragkedja från den gula varuhuset eller borde jag satsa på någon typ av låda? Har tidigare använt dynlådor till täcken och så men är osäker på om schabraken får plats utan att man viker dem? Jag tycker att de brukar bli så fula när de är vikta en längre tid.
Finns det möjlighet att hänga upp en stång och hänga dem där med byxgalgar? Dragkedjepåsarna gnager sig mössen igenom.
 
Mina ligger i Ikeas påsar. Jag har nu dem liggande på en skänk. Är man rädd för gnagare så kan man hänga upp dem vilket mina skulle göra men jag har inte behövt det.
 
Där blir det ju öppet hus för gnagarna om de kan ta sig upp
Men va??? Om man hänger upp påsarna med schabraken i på någon typ av stång t ex klädställning, så är det väl ändå inte så himla stor risk att gnagare klättrar upp och tar sig in i påsarna?
 
Jag har dynlåda till täcken och schabrak, det är precis att schabraken går att ha utan att behöva vika eller böja dom. Men det beror ju på hur stor dynlåda man har förstås :)
 
Ikeas allra största plastback är i schabrakstorlek. (Finns inte överallt dock tror jag). Jag har några, de är jättebra. Tror jag får kn 10-15 schabrak i varje.
Knäpplock, så det blir tätt.

Mina möss äter igenom gekås gula dragkedjspåsar och liknande, de har ätit sej in i hundarnas rejäla hårdplastlåda med mat också 🙄 så vill de in tar de sej in ändå.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 313
Senast: Calmiche
·
Anläggning Då nya människor ska flytta upp till stallet har jag fått i uppgift att förtydliga stallreglerna lite. Det står jättebra regler i...
2
Svar
20
· Visningar
6 090
B
Utrustning Nu när det börjar vi sommar och varmt så plockar man ju undan alla vintertäcken, tjocka stalltäcken, några fleece osv. Jag har ett...
2
Svar
28
· Visningar
4 336
Senast: Praefatio
·
Utrustning Jag har som bekant ingen sadelkammare i stallet, och kallstall, vilket innebär att grejerna måste tas in vintertid. har tidigare haft...
2
Svar
34
· Visningar
2 933

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp