Bukefalos 28 år!

Folk som promt ska hälsa på ens hund

Sv: Folk som promt ska hälsa på ens hund

Hmmm...

Givetvis förstår jag er också, men lite tråkigt tycker jag det är att man knappt vågar gå fram och prata med en hund och dens matte om man stöter på en ras man är intresserad av, en individ som verkar charmig eller nått man aldrig sett förr!

Jag har inte möjlighet att ha hund nu men är så "hundsjuk" så det är inte klokt! Vore så mysigt att få gosa lite och fråga om hundar och intressanta raser när man ändå möter någon ute på promenix eller på buss/tåg.

glee:
Vad det för en? ptb, am staff, staff??? (vill ha en staff (kanske) och din ser sååå söt ut på det där kortet!!!)
 
Sv: Folk som promt ska hälsa på ens hund

Jag blir inte alls sur om folk kommer fram och pratar, och inte om de frågar om de får hälsa. Det jag blir arg på är när folk bara börjar klappa. De som frågar får oftast ett nej, men är det någon som är intresserad av just min ras så brukar de tala om det och då tycker jag bara det är kul att låta hunden hälsa. (Men hon får fortfarande inte springa fram innan jag sagt varsågod osv) :)

Hon är en staff, världens bästa hund. :love: Men också världens jobbigaste.
 
Sv: Folk som promt ska hälsa på ens hund

Mmmmm, fast det kanske inte gör nått när man är så söt *le* dom är så häftiga att klappa, det är som en varm sten, som bara far runt och slickas överallt och slår en på benen med världens hårdaste lilla råttsvans! (min bild av staff efter att träffat typ tre?? (en som jag kan säga att jag känner))

Du vill inte ha hundvakt nån helg eller så??? *skratt*
 
Sv: Folk som promt ska hälsa på ens hund

jag tillhör ju de där där det blir knivigt..å ena sidan skal man vara ne god ambassadör,å andra sidan FÅR MAN INTE klappa en hun i tjänst!

och dessutom rör jag mig där det är jättemycket folk,ofta på sjukhus o andra svåra miljöer där dte krävs at man lämnar så lite fter sig som möjligt,dvs huden får inet vifta på svansen,skaka på sig,röra sig för hastigt osv...

jag har tagit en mellanväg..för dte första så är tjänstetäcke på lika med no-no...

Jag tränar väldigt tidigt valpara at inet bry sig om folk eller andra hundar alls...
dessutom tränas de i miljer de skal jobba i från 10 veckors ålder(nej,jag skojar inte,de "praoar") och då kommer dte naturligt at berömam dem när de inet tar kontakt med folkeller reagerar neutralt på folks kontaktförösk...

På en Flat som är servicehund är dte här helt nödvändigt.ni har väl alla set de där dreglande lågtflygande reaplanen i andra änden av kopplet som dessutom studasar på folk?ofta en Flat.


Sen gör jag något skittaskigt,om man inet ver hur det går till..

När folk beter sig dumt,klappar eller tar kontakt TROTS stora lappar på täcket på engelska ,svenska och bilder,att maninet får röra hunden,så skäller jag på -hunden-.

"FYYY Inte hälsa nrä du är i tjänst!" osv

grejen är att hunden här på min röst attd et inet är allvar med bestraffningen,utan vändre bort huvudet när den hör just det tonfallet..då får den beröm o godis

Min gamla hund är som natt o dag i o ur tjänst

ur tjänst är hon folkälskande,speciellt omd ekan beundra henne.. on är inet mycket för klappar os så,folk skall tycka hon är duktig...

I tjänst så tar hon aldrig kontakt,undviker ögonkontakt osv...

men visst är dte svårt,jag har tom fått ta godis ur munne på hunden o lägga tillbaka det i handen på den som gettdet när jag inet såg...

jag har också lärt mig att den typen av hund jag gillar funkar inet som tjänstehund,folk tycker helt enklet attden är fullstädnigt bedårande ,och det känner dessa hundar o blir clowner bara för att få uppmärksamhet..precis som söta småflcikkor kan jag tänka mig...

Så en rätt simpel ,svart hund funkar bra.

och ja,jag brukar ta av täcken ao låta folk hälsa på dem på mässor o så ,just för at jag vet hur mycket de vil det..men i ett betsämt hörn,där vi gör så lite skada för allergikerna som möjligt

vi ses på Leva o Fungera mässan i göteborg i maj!

Thina
 
Sv: Folk som promt ska hälsa på ens hund

Men klart att folk kan få hälsa om de har intresse av just den rasen. Men som sagt de MÅSTE fråga först!!!!!!!! Sen är det upp till hunden om han vill hälsa eller inte...
 
Sv: Folk som promt ska hälsa på ens hund

Haha, varm sten, det var ju en jättebra beskrivning :D

Jag har inte heller träffat så många, men alla har varit som du beskrev. :)
 
Sv: Folk som promt ska hälsa på ens hund

haha det kan inte vara kul det där, en fördel med pitbulls i vissa fall då eftersom nästan ingen vågar hälsa. Väldigt trist i längden bara
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mötte en kvinna ute i skogen som frågade om hon fick hälsa på mina hundar och jag svarade absolut men dom är smutsiga och kommer hoppa...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 332
Senast: Stergo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 663
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 542
Senast: IngelaH
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 668
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kastrera ja eller nej
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp